2014-11-20, 12:32
Medlem
Han är en kompetent byråkrat. Politiskt fingerfärdig. En pålitlig sosse.
Det finns både bättre och sämre.

http://www.expressen.se/nyheter/gw-perssons-dom-om-ny-rikspolischef/

Tycker Leif GW Persson om den nye rikspolischefen.
Citera
2014-11-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren

Än dock tycker man att han borde vara lite mer samhällsbevandrad när det kommer till invandringen, med tanke på hur mycket brottsstatistik och fakta som legat på hans bord genom åren.
Kanske är just det han är.
Citera
2014-11-20, 20:13
Medlem
kravodlat68s avatar
Som skytt är han bevisligen grym enligt en bekant till mig som nyligen var med på en jakt i Sörmland på Gräsänder. Kompisen har två hundar som skulle hjälpa till med apportering, dom blev tilldelade platsen vid GW. Gubben sköt 49 änder på 60 skott, sannerligen ett gott resultat
Citera
2014-11-21, 11:59
Medlem
andersaanderssonas avatar
Vet inte om skvaller om MINA åsikter om denna professor är OT eller inte. En man som säger upp bekantskapen med bekanta som röstar SD men som inte skulle tveka att utnyttja sina kontakter att få nationella insatsstyrkan slå till mot en zigenarkaravan som slagit läger på hans jaktmarker. En man som har en tendens att tycka brottslighet mot honom själv är allvarligare än den som drabbar andra. En man som i sin egen biografi framställer sin karriär som en klassresa, men samtidigt säger att Jimmie pratar strunt bara för att han inte vill bli en framtida underklass i sitt eget land.
Senast redigerad av andersaanderssona 2014-11-21 kl. 12:03.
Citera
2014-11-21, 15:44
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Vet inte om skvaller om MINA åsikter om denna professor är OT eller inte. En man som säger upp bekantskapen med bekanta som röstar SD men som inte skulle tveka att utnyttja sina kontakter att få nationella insatsstyrkan slå till mot en zigenarkaravan som slagit läger på hans jaktmarker. En man som har en tendens att tycka brottslighet mot honom själv är allvarligare än den som drabbar andra. En man som i sin egen biografi framställer sin karriär som en klassresa, men samtidigt säger att Jimmie pratar strunt bara för att han inte vill bli en framtida underklass i sitt eget land.

Vad grundar du dessa fånigheter på?
Citera
2014-11-21, 22:59
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Vad grundar du dessa fånigheter på?
Fånigheter? Karln har glömt bort vad han kommer ifrån,pengarna har gjort att han inte längre ser kristalklart.Det är just pengar som gör att ledande inom politik och journalistik kniper käft vad som håller på att hända i Sverige.Säger jag att invandringen är åt helvete så blir jag av med min höga lön eller att försäljningen av den senaste boken går ner. Och därför kniper GW käften likt andra inom MS, för allt handlar i grund och botten om pengar,pengar,pengar pengar.
Senast redigerad av Ollonet 2014-11-21 kl. 23:04.
Citera
2014-11-21, 23:39
Medlem
Ja, för invandringen är roten till allt ont, alla som inte håller med vet det ändå innerst inne och förnekar det bara utåt

Sen kan du ju svara på den aktuella frågan om vad det här med zigenarlägret kom ifrån istället för att komma med helt irrelevanta svar.
Senast redigerad av Cygnus-X 2014-11-21 kl. 23:43.
Citera
2014-11-22, 12:28
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Fånigheter? Karln har glömt bort vad han kommer ifrån,pengarna har gjort att han inte längre ser kristalklart.Det är just pengar som gör att ledande inom politik och journalistik kniper käft vad som håller på att hända i Sverige.Säger jag att invandringen är åt helvete så blir jag av med min höga lön eller att försäljningen av den senaste boken går ner. Och därför kniper GW käften likt andra inom MS, för allt handlar i grund och botten om pengar,pengar,pengar pengar.

Så tramset om zigenarläger och insatsstyrkor var bara trams. Tack då vet vi.

Och att framställa GW som en nervös PK-hycklare är ganska hopplöst.
Han är en rättfram karl och ogillar SD. Lev med det!
Citera
2014-11-23, 09:18
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så tramset om zigenarläger och insatsstyrkor var bara trams. Tack då vet vi.

Och att framställa GW som en nervös PK-hycklare är ganska hopplöst.
Han är en rättfram karl och ogillar SD. Lev med det!

Visst lever jag med det. Det jag skrev var ironi. Måste man förklara ironin går humorn bort. Det jag ville få fram är att en mångkulturist hyllar detta så länge som det inte drabbar dem själva. Jag vet, precis som LGW vet, att en en zigenarkaravan o dess konsekvenser är allmänt kända.

Jag har själv sett honom i veckans brott ta till stora trumman o få programtid när någon hade fräckheten att kapa hans identitet. Därför liknelsen med hans tillkallande av Nationella insats.... Samma sak som med Södermalmsbornas bortkörande av ett zigenarläger. Inte för att dem var oönskade utan för att deras skit var en sanitär olägenhet.

Frågan på sin spets är om hans dotters val om livskamrat hade ändrats om han varit sverigedemokrat o inte gambian. Är ens åsikter enbart beroende av sina barns handlingar eller har han svårt att ta ställning o stigmatiseras i media, en media som han själv deltar i. Dvs. stödjer han enbart sina barns val om det inte hindrar hans egna val i livet. En person som talar illa om Jimmie när han vill att hans eget barn ska ha samma möjligheter som professorn hade själv innan invandrare kvoterades in på hans plats i klassresan.
Senast redigerad av andersaanderssona 2014-11-23 kl. 09:56.
Citera
2014-12-04, 13:56
Medlem
Zenon1s avatar
Fascinerande att en så osedvanligt intelligent människa kan vara så lite intellektuell. När man läser det han skriver får man ofta känslan att han bara spekulerar, gissar, går på känn (om än på mycket kvalificerad basis). Hans självbiografi som enligt framsidan är "tät, skarp och levande" är bara intressant om man redan har en relation till honom. Han verkar inte ha ansträngt sig det minsta, vare sig innehållsligt eller språkligt. Han vet att det han skriver blir en bestseller ändå. När han berättar om sitt liv gör han inte minsta ansats att problematisera det han har varit med om, eller den han blev. Han verkar ha en ganska klar, och trött, uppfattning om hur saker och ting är. På gott och ont.
Senast redigerad av Zenon1 2014-12-04 kl. 13:59.
Citera
2015-01-03, 14:28
Medlem
Citat:
På spåret ringer varje säsong och tjatar. Och där har jag sagt att nä fan, jag är för bra. Ja, jag är det.

http://www.icakuriren.se/Aktuellt/Leif-GW-Persson/

Kristian Luuk och domaren Fredrik Lindström får alltså köra vidare utan GWs medverkan då.
Citera
2015-01-04, 11:02
Medlem
Jag ser fram emot Leifs kommande politiska thriller som troligtvis finns att köpa till sommaren.
Tror att Göran Lambertz tog illa vid sig av att Leif sa upp bekantskapen med honóm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in