Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-21, 04:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Nej, men planerar du att ta någon av daga i flera dagar kanske du kollar så pass iallafall grundläggande så att du har fungerande verktyg med dig för att göra jobbet så smärtfritt som möjligt.

Samt kanske ger förehavandet hur du skall lösa förflyttning av kropp och liknande åtminstone någon tanke.

Vi kanske kan enas om att själva mordet var planerat, men själva genomförandet inte så grundligt planerat?
Citera
2014-11-21, 06:27
Medlem
Gu3ros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vi kanske kan enas om att själva mordet var planerat, men själva genomförandet inte så grundligt planerat?

Japp............ Helt klart hon har planerat !! Får mig att vilja spy, vi som har läst fup vet precis hur och varför vi tycker det är planerat.. Precis läst all FUP ni delat klart, vill tacka er som fick ut den så fort ni är fantastiska...... Sinnessjuk brud... Välorganiserat mord, som hon trodde hon skulle komma undan med men ack så fel hon hade och i mina egna ord EN JÄVLA IDIOT som jag hoppas på får många men många år i fängelset !!
Citera
2014-11-21, 06:41
Spelar det någon roll för påföljden om JH åkte till JAs lägenhet med mord i sinnet eller om hon tänkt skrämmas? Så utdraget som händelseförloppet var, med många tillfällen för JH att besinna sig kommer hon åka dit för mord i alla fall. Finns inte en chans att få detta till vållande eller dråp.

Själv tror jag inte hon planerade mord, då hade hon inte ringt JN i panik efter utan haft en egen plan. Plus styckattiraljerna med sig.
Citera
2014-11-21, 08:47
Medlem
zapoffs avatar
http://na.se/nyheter/askersund/1.2729888-friskforklarad-kan-anda-vara-sjuk

Ganska intressant.
Citera
2014-11-21, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapoff
http://na.se/nyheter/askersund/1.2729888-friskforklarad-kan-anda-vara-sjuk

Ganska intressant.

Hon har bara gått igenom lilla(§7), kan ändras.
Som det ser ut borde det nog bli så, men man vet aldrig.
Citera
2014-11-21, 09:11
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det fanns kanske anledning? Eftersom i historiken som beskrivs från hennes tidigare relationer så finns ej ett spår av något sådant att finna. Detta jag stör mig på hos dig och några andra här, att ni inte läser saker i helhet och gör en bild, utan plockar det som passar er och börjar sen hamra stora trumman.

Nej det finns ingen sådan uppgift från JN i något av förhören med honom. Han vidhåller genomgående att han blev irriterad direkt han såg att hon ringde (då han jobbade och han har sagt åt henne tidigare att ej ringa då hon vet han jobbar) och tryckte mer eller mindre bort samtalet i samma sekund som JH sa att hon befann sig i Askersund.
Du verkar ha en egen agenda i att hålla Jonna bakom ryggen.
Men du kanske ska hålla dig till sanningen? I förundersökningsprotokoll 23-18-1 på sidan 143 så står det utryckligen:"Jonathan sade att vid ca klockan 07.20 ringde Jonna till honom. Jonathan svarade och
förklarade irriterat att Jonna inte skulle ringa honom på jobbet. Jonna lät stressad på rösten.
Hon säger att hon strulat till det. Hon säger att hon har dödat Lovisa och att hon vill att Jonas
ska komma och hjälpa henne."
Citera
2014-11-21, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Du verkar ha en egen agenda i att hålla Jonna bakom ryggen.
Men du kanske ska hålla dig till sanningen? I förundersökningsprotokoll 23-18-1 på sidan 143 så står det utryckligen:"Jonathan sade att vid ca klockan 07.20 ringde Jonna till honom. Jonathan svarade och
förklarade irriterat att Jonna inte skulle ringa honom på jobbet. Jonna lät stressad på rösten.
Hon säger att hon strulat till det. Hon säger att hon har dödat Lovisa och att hon vill att Jonas
ska komma och hjälpa henne."

Felskrivet va?
Citera
2014-11-21, 09:24
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Felskrivet va?
Ja antagligen, men jag kopierade direkt ur fup.
Citera
2014-11-21, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Ja antagligen, men jag kopierade direkt ur fup.

Jag vet, menade inte att du skrivit fel
Citera
2014-11-21, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hon har bara gått igenom lilla(§7), kan ändras.
Som det ser ut borde det nog bli så, men man vet aldrig.
Hon har gått igenom stor RPU. http://na.se/nyheter/sverige/1.2627210-misstankt-styckmordare-ej-psyksjuk
Citera
2014-11-21, 09:37
Medlem
klokastiklassens avatar
Jonathan fortsätter: "Hon sade inte vart hon var men Jonathan fick uppfattningen att
hon var i Askersund.
Jonathan sade att han trodde att detta var något skit med Jonas och att Jonna drog till med
något hårt svepskäl så att han skulle komma dit. Jonathan sade åt Jonna att inte dra in honom
i hennes skit. Efter detta klickade Jonathan bort samtalet. Han stängde av telefonen. Jonathan
sade att han tänkte efter lite...menade hon allvar? Jonathan sade att han tänkte bort det. Det
verkade helt osannolikt. Jonathan sade att Jonna vid andra tillfällen kunnat ringa till honom
och hotat att ta livet av sig eller dylikt. Hon kunde vara drastisk och Jonathan tänkte att Jonna
drog ännu ett av sina svepskäl. Han tog inte så allvarligt på detta"

Så dip, det var sannerligen ingen överdrift att påstå att hon var manipulativ!
Citera
2014-11-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon har gått igenom stor RPU. http://na.se/nyheter/sverige/1.2627210-misstankt-styckmordare-ej-psyksjuk

Hmm, fel av mig då.
Man brukar väl fastställa skuldfrågan först.
Beror det på att hon har till viss del erkänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in