Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-21, 01:34
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad exakt innebär det när man gör anspråk på någonting som polisen tagit i beslag?

Ser att Jonna gör anspråk på vodkaflaskan, sitt körkort, brevet till Jonas!, tablettkartorna och trafikboten bland annat.

Hon vill ha tillbaka det efter avslutad utredning/rättegång.
Citera
2014-11-21, 01:34
Medlem
eireanns avatar
Jag har inte hunnit till Jonnas förhör än men finns det en chans att Lovisa öppnade dörren för att gå till jobbet och det var då Jonna slog till?
Sen att Lovisa var större än Jonna behöver inte betyda så mycket. Jonna var uppenbarligen där för att döda och när hon fick sin chans tog hon den. Lovisa blev antagligen chockad och var inte alls inställd på en kamp på liv och död.
Den som blir attackerad koncentrerar sig väl alltid på att försvara sig medans den som attackerar har ett mål den vill uppnå och just därför tror jag att attackeraren hamnar i överläge.

Måste också säga att även om jag anser att Jonas inte bär någon som helst skuld till Lovisas död så fasar jag för att mina döttrar skulle träffa någon som han när de blivit lite äldre, då startas det nog en ny tråd om en förälder som blivit anklagad för grov misshandel...... Att han är ung ursäktar inte att han beter sig som ett själviskt svin och jag hoppas att han insett det nu.
Citera
2014-11-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Hon vill ha tillbaka det efter avslutad utredning/rättegång.

Jo det förstod jag, ska förtydliga. Kan hon göra anspråk på Lovisas saker och få dem med?

Kan det nekas henne att få ut saker?

Jag hade nog tagit en chansning och inte begärt att få tillbaka boten för fortkörning....
Citera
2014-11-21, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag har inte hunnit till Jonnas förhör än men finns det en chans att Lovisa öppnade dörren för att gå till jobbet och det var då Jonna slog till?
Sen att Lovisa var större än Jonna behöver inte betyda så mycket. Jonna var uppenbarligen där för att döda och när hon fick sin chans tog hon den. Lovisa blev antagligen chockad och var inte alls inställd på en kamp på liv och död.
Den som blir attackerad koncentrerar sig väl alltid på att försvara sig medans den som attackerar har ett mål den vill uppnå och just därför tror jag att attackeraren hamnar i överläge.

Måste också säga att även om jag anser att Jonas inte bär någon som helst skuld till Lovisas död så fasar jag för att mina döttrar skulle träffa någon som han när de blivit lite äldre, då startas det nog en ny tråd om en förälder som blivit anklagad för grov misshandel...... Att han är ung ursäktar inte att han beter sig som ett själviskt svin och jag hoppas att han insett det nu.

eireann: Den chansen är mycket stor (att Jonna attackerade när Lovisa var på väg till jobbet).
Citera
2014-11-21, 01:42
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann

Om jag förstått och minns det rätt så kom LL ut, vände sig om (och tydligen ser hon inte JH som står i trappan var lite luddigt här och jag börjar bli trött) och skulle låsa ytterdörren och JH som stod något trappsteg upp kunde slå till i bakhuvudet. LL svimmar inte som JH planerat, så JH fortsätter slå. Sedan drar hon in en "sprattlande" (försvarande?) LL i lägenheten, sedan drar hon in LL i toaletten för hon vill få bort JH från dörren.
Citera
2014-11-21, 01:43
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Jo det förstod jag, ska förtydliga. Kan hon göra anspråk på Lovisas saker och få dem med?

Kan det nekas henne att få ut saker?

Jag hade nog tagit en chansning och inte begärt att få tillbaka boten för fortkörning....

Verkar helt vansinnigt, vad ska hon med lovisas saker till? Klart de måste kunna neka...
Citera
2014-11-21, 01:45
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip

Nej det finns ingen sådan uppgift från JN i något av förhören med honom. Han vidhåller genomgående att han blev irriterad direkt han såg att hon ringde (då han jobbade och han har sagt åt henne tidigare att ej ringa då hon vet han jobbar) och tryckte mer eller mindre bort samtalet i samma sekund som JH sa att hon befann sig i Askersund.

Jag läste för fem minuter sedan i FUP att JN berättat att JH sagt på morgonen i telefonen att hon dödat Lovisa, men att han bara avfärdat det som lögner eftersom hon ofta dragit till med att hon gjort något dumt för att få som hon vill....

EDIT: Eller uppfattade jag det fel?
Senast redigerad av VanDeKamp 2014-11-21 kl. 01:47.
Citera
2014-11-21, 02:08
Medlem
Citat:
Att lådor är utdragna har väl knappast någonting med grisighet att göra?

Har du kollat alla bilder?
Tycker du det var välstädat?
OM man har ordning och reda så stänger man lådor och skåp.

Hittade du inget annat att anmärka på eller?
Lägenheten ser ut som en svinstia och är i stort behov av ordning.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du varför jag frågade.
Det var därför att JA inte hade märkt något annat än att toaletten varit städad.
Märker man inte att nån varit och rotat i allt i hela lägenheten så har man dålig koll.

Det spelar inte mig någon roll om du tycker annorlunda men jag tycker det är lite konstigt i alla fall.
Citera
2014-11-21, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Detta jag stör mig på hos dig och några andra här, att ni inte läser saker i helhet och gör en bild, utan plockar det som passar er och börjar sen hamra stora trumman.

Är benägen att hålla med
Citera
2014-11-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag läste för fem minuter sedan i FUP att JN berättat att JH sagt på morgonen i telefonen att hon dödat Lovisa, men att han bara avfärdat det som lögner eftersom hon ofta dragit till med att hon gjort något dumt för att få som hon vill....

EDIT: Eller uppfattade jag det fel?

Han säger vid något tillfälle att han ''kan ha uppfattat det som att hon sagt något om det hela'' Som du kan se från utdragen så var konversationen väldigt kort dock, och att det skulle vara direkt som hon nämner var hon befinner sig som gör honom irriterad och att han kort därefter avslutar samtalet vidhåller han hela tiden.

Samma gäller varför han skickar smset där han skriver att hon måste vara den sjukaste jäveln någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Om jag förstått och minns det rätt så kom LL ut, vände sig om (och tydligen ser hon inte JH som står i trappan var lite luddigt här och jag börjar bli trött) och skulle låsa ytterdörren och JH som stod något trappsteg upp kunde slå till i bakhuvudet. LL svimmar inte som JH planerat, så JH fortsätter slå. Sedan drar hon in en "sprattlande" (försvarande?) LL i lägenheten, sedan drar hon in LL i toaletten för hon vill få bort JH från dörren.

JH befann sig i trapphuset, i trappen som leder upp till planet där JA bodde, LL verkar varit sen till jobbet och har då antagligen öppnat dörren och direkt vänt sig om för att låsa efter sig innan hon rusar iväg. Och det är då JH slår med hammaren.
Citera
2014-11-21, 03:01
Medlem
Citat:
JN säger att kl 07.20 ringer JH och säger att hon dödat LL och vill att Jonas ska komma och hjälpa henne. Förhör med JN 2014-07-09 14.17

Ja det verkar som JN uppfattat det som hon säger att hon dödat JH.
Citera
2014-11-21, 03:33
Medlem
JA verkar ju vara en riktig jävla jubelidiot i alla fall.
Ingen verkar riktigt tycka om honom och alla säger att han är otrogen.
Det verkar inte som någon tycker att han varit schysst med tjejer och förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in