Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-21, 00:38
Medlem
En sak är klar.
Hon har ganska mycket problem.
Psykiska saker som syns i hennes sätt att leva.

Generellt så är hon som ungefär 50% av hästtjejer är.
Många som håller på med hästar gör det pga hästar är helande/läkande djur.

Men hennes djurhållning inomhus?
Det beror förmodligen på hennes mående.
Frågan ÄR då vad lever/levde hon med för man.
JN måste ju vara ganska konstig för att leva i ett sådant kaos.

JH verkar vara en ganska trasig person.
Rörig , panikartad och desperat både till sätt och psyke.
Hon gör det mesta för att få uppskattning , något som säkert beror på saker från upväxten.
Varför hon inte kan släppa JA och LL har nog många orsaker.
Det beror nog inte bara på svartsjuka.

JH har nog mått ganska dåligt under en lång lång period och tillslut hamnat i något tillstånd av psykos eller panikångest där hon bara måste få föra fram sin åsikt. Vad det ledde till vet vi ju.

Jag har absolut inga belägg för detta proffesionellt.
Men har upplevt trasiga hästtjejer som uppvisar många saker som JH gör.
Och om det nu skulle vara representativt så är det svårt att säga att hennes beteende beror bara på en stor sak eller att hon rent av skulle vara galen. Jag tror hon hamnat för långt ner i psykträsket.

Som sagt jag har upplevt samma saker.
Både själv och i relationer i samma sfär.
Citera
2014-11-21, 00:48
Medlem
Sir_Ks avatar
En sak jag funderar lite på är längd, vikt och styrka och lite sådant...

I protokollen anges inte LLs längd alls, dock beräknas vikten vara 70 kg.
Hur lång är LL? Tror jag läst siffran 175 cm här i tråden.

JH är 160 cm, 70-75 kg.
JH säger i förhör att hon må vara liten men ganska stark.
Jag vet inte om LL ser speciellt stark ut på bilderna, mer... "tung".
Kan JH vara starkare än LL rent fysiskt?

Vet inte varför jag funderar i dessa banor, bara en fråga som kom upp när jag läste FUP:en.
Citera
2014-11-21, 00:49
Medlem
Grandiosos avatar
Jag är instabil och helt trasig som människa just nu, vill bara bli mig själv igen.. Snälla Jonas, hjälp mig, jag behöver dig. Jag hoppas att du kommer ihåg den riktiga Jonna och åker hem efter jobbet för hennes skull.
Förlåt för allt.

Tid 2014-06-11 12:30:31

Nu får jag äntligen åka hem men saken är den att jag klarar inte av att åka hem, lägga mig i min soffa och låta en miljon frågor spränga mitt huvud, jag mår redan dåligt som det är.. Jag åker hem till dig för det är enda stället jag kan tänka mig att jag mår lite, lite bättre.. Vill du väcka mig och prata efter du varit hos dina föräldrar så får du göra det, eller om du låter mig sova så kan vi prata imorgon. Bara du inte väcker mig innan för jag vill verkligen att du umgås med dom som du planerat. Vill du aldrig träffa mig igen så ring och säg det så fort du kommit upp ur gruvan så försöker jag packa ihop alla mina saker och åka innan du kommer hem, men jag hoppas att du aldrig kommer känna så.. Försök att inte vara arg på mig mer, snälla, jag måste ha lidit tillräckligt nu.. :s

Tid 2014-06-13 15:57:27 UTC (Enhet)

Jag kan ge dig all tid du behöver men jag kommer aldrig ge upp oss för jag vet att du är mitt och jag är ditt livs största kärlek. Vi kommer aldrig kunna släppa varandra för det finns inget som oss, det vet du också även om du är arg och känner dig lurad nu. Vi kommer må bra ihop en dag, jag lovar. Jag älskar dig, hör av dig när du är redo.

Tid 2014-06-14 12:07:59

Några axplock från allt sms:ande.

Hon är trasig och hon upplever sig ha lidit tillräckligt nu och en dag ska hon må bra ihop
med sin stora kärlek och de kommer aldrig att kunna vara åtskilda från varandra, är hon
viss om.
Tror nog att det återstår mer lidande för henne och hon kan nog skippa alla tankar på en
framtid i rosenrött tillsammans med den stora kärleken som hon var beredd till alla offer
för att ha i sitt liv.

Ja, se vad passioner kan ställa till med...ack, ja, är det inte bedrövligt säg?
Citera
2014-11-21, 01:02
Medlem
"Jonna har aldrig haft anledning att vara svartsjuk på Caroline men har varit det ändå. Caroline och Jonathan har inte haft något med varandra att göra efter det att det tog slut mellan dem men Jonna har varit irriterad för att de två har fortsatt att ha kontakt".

Kan man både ha kontakt med en person och samtidigt inte ha med personen att göra??
Citera
2014-11-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Efter att ha läst FUP så är min högst personliga tolkning att Jonna var en ytterst manipulativ kvinna, utifrån alla sms hon skrivit.
Försökt att medelst hot om graviditet/abort/graviditet hålla Jonas fast vid sig. Makabert och sjukt.
Hon verkar vara extremt svartsjuk, och inte vara helt "normal".
Det är sjukt att hålla djur inomhus som får uträtta sina behov i källare och på övervåning, så att sovrummet där det är normalt att man sover inte kan användas för att det är fullt av urin och träck. Därför sover man i vardagsrummet i soffan... ohygieniskt och vidrigt.
Att hon planerade mordet är väl ställt utom varje tvivel, med tanke på vad hon googlade dagarna före.
Hon hade nog däremot inte varit så beslutsam om vilken dag det skulle ske, och var därmed dåligt förberedd när hon åkte dit (eller bara helt urbota korkad), och hade inte tänkt igenom hur hon skulle få liket ur lägenheten. Däremot hade hon ju ett flertal mordvapen med sig.
Blir hon inte dömd till mord blir jag förvånad.

Till råga på allt så gör hon det samma dag som systersonen? fyller år och hon skulle träffat systern och övriga familjen och firat...:O
Citera
2014-11-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Ursäkta men jag förstår inte ditt inlägg. Det kom alltid från JA eller Jn? Det var ju från Jonna det kom!
Har du inte läst fup och alla sms, som visar på hur hon försöker att dra dem till sig på det klassiska sättet från en psykopat/manipulativ person? Ömsom kärlek, ömsom hot om självmord, ömsom vansinnigt arg och förbannad, ömsom vägra svara på telefon/sms!
Desperation?
På vilket sätt var Jonna desperat? Det kan du väl kalla det, men det var svartsjuka.
Svartsjuka och manipulativa människor har problem med att dem som de "älskar"/har sex med lämnar dem. Människor som mördar gör det ofta pga just svartsjuka, och att de inte klarar av förnedringen att bli lämnade i en relation. Man manipulerar inte "vem som helst, eller mördar". Det handlar i princip alltid om ett relationsdrama.

Här är jag benägen att hålla med, Jonna blev förbannad så fort Jonathan eller Jonas inte svarade och planerade till och med att spionera på Jonas och Lovisa.
Citera
2014-11-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
En sak jag funderar lite på är längd, vikt och styrka och lite sådant...

I protokollen anges inte LLs längd alls, dock beräknas vikten vara 70 kg.
Hur lång är LL? Tror jag läst siffran 175 cm här i tråden.

JH är 160 cm, 70-75 kg.
JH säger i förhör att hon må vara liten men ganska stark.
Jag vet inte om LL ser speciellt stark ut på bilderna, mer... "tung".
Kan JH vara starkare än LL rent fysiskt?

Vet inte varför jag funderar i dessa banor, bara en fråga som kom upp när jag läste FUP:en.

Kan kan hon säkert, jag är 173 cm och väger 90 kg och är starkare än en av mina vänner som är runt 190 cm och väger 102 kg.
Citera
2014-11-21, 01:16
Medlem
Undrar lite angående JA.
Han hade ju lika ostädat och stökigt.

Om man inte märker att lådor mm är utdragna eller att sängen ser ut att vara helt upp och nedvänd så måste det ju vara en del av det dagliga livet , kanske till och med helt normalt att lägenheten ser ut så.

Varför jag undrar är ju för att det måste vara pga det JA märkt att toaletten var städad!?
Grisiga människor i sådana fall.
Citera
2014-11-21, 01:27
Medlem
Det var ett tag sedan jag läste förhören med Jonathan med från slutet i ett av Jonnas:

"Jonna tillfrågas om uppgift som Jonathan har lämnat i förhör 2014-07-09 om att Jonna
ringt honom på morgonen vid ca kl. 07.20 och då sagt att hon dödat Lovisa och att hon ville
ha Jonathans hjälp".

Sade hon verkligen att hon dödat Lovisa? Jag minns att hon nämnt knivslagsmålet för honom men sade hon dödat?
Citera
2014-11-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Undrar lite angående JA.
Han hade ju lika ostädat och stökigt.

Om man inte märker att lådor mm är utdragna eller att sängen ser ut att vara helt upp och nedvänd så måste det ju vara en del av det dagliga livet , kanske till och med helt normalt att lägenheten ser ut så.

Varför jag undrar är ju för att det måste vara pga det JA märkt att toaletten var städad!?
Grisiga människor i sådana fall.

Att lådor är utdragna har väl knappast någonting med grisighet att göra?
Citera
2014-11-21, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Här är jag benägen att hålla med, Jonna blev förbannad så fort Jonathan eller Jonas inte svarade och planerade till och med att spionera på Jonas och Lovisa.

Det fanns kanske anledning? Eftersom i historiken som beskrivs från hennes tidigare relationer så finns ej ett spår av något sådant att finna. Detta jag stör mig på hos dig och några andra här, att ni inte läser saker i helhet och gör en bild, utan plockar det som passar er och börjar sen hamra stora trumman.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det var ett tag sedan jag läste förhören med Jonathan med från slutet i ett av Jonnas:

"Jonna tillfrågas om uppgift som Jonathan har lämnat i förhör 2014-07-09 om att Jonna
ringt honom på morgonen vid ca kl. 07.20 och då sagt att hon dödat Lovisa och att hon ville
ha Jonathans hjälp".

Sade hon verkligen att hon dödat Lovisa? Jag minns att hon nämnt knivslagsmålet för honom men sade hon dödat?

Nej det finns ingen sådan uppgift från JN i något av förhören med honom. Han vidhåller genomgående att han blev irriterad direkt han såg att hon ringde (då han jobbade och han har sagt åt henne tidigare att ej ringa då hon vet han jobbar) och tryckte mer eller mindre bort samtalet i samma sekund som JH sa att hon befann sig i Askersund.
Citera
2014-11-21, 01:32
Medlem
Vad exakt innebär det när man gör anspråk på någonting som polisen tagit i beslag?

Ser att Jonna gör anspråk på vodkaflaskan, sitt körkort, brevet till Jonas!, tablettkartorna och trafikboten bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in