Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Nej, utan för att ansiktet på människa som varit död några timmar eller en längre tid ser helt annorlunda ut än ansiktet på en person som levt några minuter innan. Ambulanspersonalen åkte dit för att rädda liv på ett barn som slutat andas tio minuter innan de kom dit.
Jo, jag vet men min reaktion när jag läste det ffg var att hon måste ha blivit tilltygad genom våld på huvud och i ansikte också.
För att kolla gick jag nyss tillbaka till samlingen rapporter från kvällen och natten.
Där står det bara "flickan hade annorlunda ansiktsform och det syntes blånader på hennes händer och fötter." sagt av en av poliserna som följde med till akuten och såg henne då hon bars in från ambulansen.
Vi har alltså förstått det där utifrån olika referensramar och jag antar att du har rätt.
Så här många månader efteråt är det ganska intressant att läsa om avrapporteringen, från och med larmsamtalet och ca 50 sidor (några faller bort)
På natten höll sig både Amani och Rami till att Yara kommit hem senare än vanligt från skolan och att hon då var i det skicket. Hon hade gått och lagt sig för hon var trött.
Vid något tillfälle verkar Rami nämna att han kommit hem senare än vanligt, men det kan vara ett missförstånd av uppgiftslämnaren.
De hade alltså kommit överens om ramberättelsen, men sedan sprack det ju ganska snabbt ...