Citat:
Ursprungligen postat av
DrOopyMD
Jag är lite nyfiken på varför du är så bestämd på att lägga hela, eller i alla fall den största, skulden på Rami då nästan alla bevis tyder på att det är Amani som har avrättat Yara. Vill du utveckla det lite så att även jag är med dig?
Jag blir lite nyfiken på vilka bevis du menar tyder på att det var Amani som dödade Yara. Såvitt jag kan se är de enda "bevisen" alla
Ramis påståenden om att han sett Amani slita Yara i håret, slå henne i sovrummet, hota henne i Yaras rum och komma ut från Yaras rum med en blodig kavel i handen. Filmerna bevisar absolut inte att Amani dödat Yara (bara att hon försöker väcka henne och få liv i henne) och att Amanis dna finns på den blodiga kaveln visar inte att hon höll i den när den blev blodig.
Vad finns det som säger att inte hela Ramis historia är en lögn avsedd att sätta dit Amani? Hans påstående om att Yara och Amani höll på att packa upp kläderna från Landskrona medan han rensade och stekte fisk var inte sant. (Kassarna stod ouppackade i Yaras rum.) Hans påstående att Amani stod utanför bild och pratade då han tog den första filmen - tre minuter innan hon låg lilvlös i duschen - är inte heller sant. Hans påstående att Amani skulle ha utfört denna omfattande misshandel under högst en minut mellan de båda filmsekvenserna kan inte heller vara sant.
Så jag kan inte se någon anledning att sätta större tilltro till honom än till Amani. Snarare tvärtom.