Citat:
Ursprungligen postat av
Jacksonen
Väger 78 och äter 40mg. Undviker helst också att gå upp i dos då jag redan nu börjar se att det fungerar. Men som du säger är det ett samtal man ska ha med sin läkare. Jag fick roaccutan utskrivet nu första gången eftersom min akne kommer tillbaka efter varje tetralysalkur (obehandlad har jag akne i hela ansiktet, s.k. pizzaface).
Än så länge så har kroppen klarat av isotretinoinet utmärkt! Torra läppar och hud vilket snarare är effekt och inte bieffekt enligt mig. Har inte tagit något leverprov än utan det skulle tydligen ske i slutet av december
Började förövrigt den 1e november! Är det exakt samma dag?
okej så du ligger lite över mig i dosen, men om du har värre också så ska man chansa mer, dock har ja läst studier som folk länkat här i tråden, universitetsstudier från olika länder som alla visar att denna extrema dos vi skriver ut i sverige, oftast är helt onödig resultatmässigt, det är ju stora pengar i droger (även om detta inte ses som droger i mångas ögon) men folk tjänar pengar på detta, klart bolagen vill sälja mer, det är ju så dom går i vinst skulle knappast förvåna mig iaf...
men jag tänker lite såhär också för att ja redan ätit en extrem dos förut och har fått en extremt torr ansikte som bieffekt, jag gråter inte över det men jag vill inte riskera något mer nu när man e lite äldre, finns mycket vidriga bieffekte, men man får avgöra det själv.
haha ja jag e på dditt spår, att folk klagar på torr hud o läppar, jag tycker själv att det e skönt att nånting händer, man känner ju liksom att det torkar ut, så länge man vet att man är på rätt väg, och nånting måste det ju hända, finnarna försvinner ju inte bara magiskt.
ok jag skulle ta min leverprov redan efter 1 månad igen, började 4 dagar innan, e inne på dag 25 inatt, så återbesök snart så ska man diskutera lite mmed läkaren.... men det känns endå som läkarna bara följer sina protokoll, läser man här i tråden säger ju läkarna heeeeelt olika saker, så om han säger att ja ska upp till 70mg kommer jag nog skita i det.. osäker men jag tror det för vill inte riskera hälsan eller uppblossning, äter hellre 1 kur till nästa vinter isåfall