Citat:
Ursprungligen postat av
Grim75
Hej,
Har käkat roa nu i ca 4 månader och har inte haft en enda finne sen den första månaden. Så långt allt väl...
Har haft de vanliga biv med torrhet i ansikte och ont i svanken. Dock också haft grymma problem med min näsa. Blev förkyld i början av sep och känns som om den inte släppt än. Är snorig och fått massor av sår i näsan, alltid blod i pappret när jag snyter mig. Ngn annan som känt sig förkyld i nästan 3 månader och som fått en massor av sår inne i näsan?
Sen känner jag mig grymt seg och trött, ingen energi till jobb, träning och vardagliga grejer. Är detta något som ni andra upplever/upplevt?
Nu i november när den torrare, kallare luften kom blev mina händer galet torra. De "frasar" sönder och jag vågar knappt röra vatten. De är illröda och fingertopparna spricker. Någon som har en bra salva att rekommendera? Har fått Locobase av min hudläkare men den fungerar sådär.
Det enda tips jag kan komma med till alla Roaanvändare är när det gäller torra läppar som jag tyckt varit grymt jobbig. Testat alla läppsalvor som finns och Idomin läppbaslam är grymt. Blir iofs vit om läpparna så kleta på massor när ni sover eller håller er hemma, fungerar grymt!
Håll ut, för det är jävligt skönt att slippa den äckliga acnen!!
Känner igen mig lite med det där angående förkylning, direkt efter att jag började med att ta tabletter blev jag förkyld och blev förvånad när det höll i sig efter två dagar(brukar aldrig ha längre förkylningar). Släppte då efter cirka två veckor, nu när jag höjde till maxdos för ett tag sedan så blev jag strax efter igen förkyld och det har suttit i cirka en och en halv vecka men känns som det släpper nu, förmodar att det har med att immunförsvaret påverkas.
Jag känner mig även seg som du beskriver, inte nödvändigtvis trött, men huvudet kan ibland kännas som en tegelsten och ork för att utföra vardagssysslor är minimal. Angående läpparna rekommenderar jag Decubal, fungerar mycket bättre bättre än försvarets hudsalva som jag använde i början. Aja, det är biverkningar jag överlever och lite lidande kan vara värt ett fullgott resultat.