2014-11-20, 00:43
Medlem
yxikaxi00s avatar
Det som hände det 8-åriga barnet Yara ska ingen behöva vara med om. Det är djupt tragiskt, obehagligt och fruktansvärt att det fanns så många varningssignaler så länge - men så många människor; grannar, skola (kurator, lärare, rektor/föräldrar m.fl.), socialen m.fl. som inte såg/som inte ville se. Fy fan för er! Jobba era 8h, gå hem och laga någon god mat och inte låtsas se eller höra. En svensk tiger ju? Även om det hade varit ditt barn?? Ni ska skämmas. De som blundade för Yaras situation hoppas jag har ett fruktansvärt dåligt samvete som ni aldrig blir av med.

Värst av alla är självklart Yaras svenska "föräldrar" som hon bodde hos. HUR kan man behandla ett litet barn sådär? Yara var en flicka som skulle leka med leksaker, läsa böcker, skratta och vakna upp varje dag i en trygg miljö! Inte vara rädd, bära på mycket psykisk och fysisk smärta och vara så ensam som hon var! Detta i Sverige 2014.

Det jag vill med mitt inlägg är att uppmärksamma den här fruktansvärda passiviteten från myndigheter och personer runt omkring. VAKNA och gör erat jobb! Sluta vara en apatisk, egoistisk och blind människa. Agera! Kanske kunde Yara ha levt idag... om NÅGON hade brytt sig! Fega kräk!

Jag hoppas du vilar i frid Yara.
Citera
2014-11-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror absolut inte detta har något sexuellt inslag. Alls.
Det tror inte jag heller. Men frågan dyker upp då och då, mer eller mindre explicit läbbig, så det kunde ju vara idé att se om det finns någon grund för den förutom bitmärken på ena bröstet och hakan. Det är illa nog som ev ingrediens i den allmänna tortyren.
Citera
2014-11-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag är ledsen, men jag är precis lika mycket lekman som du och jag har (lyckligtvis) ingen som helst "vana" vid sådana här saker. Jag är varken psykolog eller läkare (jag har bara skaffat mig lite grundläggande medicinska kunskaper genom mitt jobb).

Min reaktion när jag läste obduktionsprotokollet var ungefär densamma som din - att det här skulle ha platsat i en skräckfilm av värsta slag. Hur någon kan misshandla ett barn (eller någon annan levande varelse över huvud taget) på det här sättet är helt ofattbart. Det ger mig bilden av "besinningslöst raseri" - att någon bara slår och slår och slår utan att tänka och utan att kunna besinna sig.

Men det värsta är ju egentligen att de flesta av Yaras skador inte tillfogades henne den här dagen, utan att hon - enligt rättsläkarna - utsatts för grov misshandel (kanske minst lika grov som den här dagen) vid åtminstone två tidigare tillfällen, ett par veckor och någon månad före sin död. Och bevisligen gått med alla dessa frakturer som måste ha varit ytterst smärtsamma i flera veckor.

Tack i alla fall

Fasligt gav sin tolkning och verkar ha medicinska kunskaper. Hens tolkning motsäger ju delvis just det besinningslösa. Raseri ja men kanske betydligt mer utstuderat än besinningslöst. Att hon skulle dö var förmodligen aldrig meningen. Därav det taffliga efterspelet.

Jag har funderat på om våldet Yara utsattes för var "manligt" eller "kvinnligt"...hör hur dumt det låter redan när jag skriver. Och skulle brödkaveln indikera Madi så finns det andra skador som pekar på Rami. Så det är ingen framkomlig väg.

Ja frakturerna måste ha varit mycket smärtsamma för Yara.
Citera
2014-11-20, 01:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpolis
Jag läste på Radio Blekinges hemsida att rektorn blivit syndabock för den tragiska händelsen. Jag kan inte förstå hur man kan peka ut rektorn. Han gjorde ju en anmälan och då är det socialförvaltningens uppgift att handlägga den. Påståendet att rektorn nöjde sig med socialförvaltningens förklaring varken belastar rektorn eller befriar socialförvaltningen. Rektorn uppgift är att anmäla, punkt. Socialförvaltningens uppgift är att handlägga. Rektorn skall inte ta ställning till utfallet av socialförvaltningens handläggning. Därför anser jag att det skett ett felaktigt utpekande av rektorn.
Varför skall kvinnoarbetsplatser alltid favorisera socialförvaltningar?

Chockerande.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/kommunen-avrattade-min-man-offentligt

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/skolchefen-vi-gjorde-inte-fel
Citera
2014-11-20, 01:10
Medlem
Citat:

Jag hoppas det Remark. Sadism kan innehålla den komponenten. Och det är något med Madis antydningar och Ramis uttalanden som inte är helt behagliga. Än så länge tror jag som du och säger nog som tantigheter att tanken (oönskad) dyker upp av och till. För något är fel i deras historia. Men det behöver inte alls handla om det.
Citera
2014-11-20, 01:37
Medlem
Stora planer (som skulle ge kosing till främst Rami) som gått om intet?
Någon hade kanske pratat "bredvid mun" så något de planerat gått åt skogen igen?

Bita i bröstvårta på 8-åring kanske var en i Ramis psykopathjärna effektiv metod för att få ur henne
"vad hon sagt och till vem".
Citera
2014-11-20, 03:22
Avslutad
I de blindas rike

Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Stora planer (som skulle ge kosing till främst Rami) som gått om intet?
Någon hade kanske pratat "bredvid mun" så något de planerat gått åt skogen igen?

Bita i bröstvårta på 8-åring kanske var en i Ramis psykopathjärna effektiv metod för att få ur henne
"vad hon sagt och till vem".

Bita/ bett i haka och på bröstvårta och detta i fallet en 8- åring och då flicka och som blivit ihjälslagen med en brödkavel och innan dess dessutom uppvisat/ uppvisar flertalet gamla frakturer? Hade detta fallet utspelat sig i t. ex USA hade det hela framstått som solklart(har ett väldigt likartat fall, men där en pojke och till en biomamma gått ett mkt liknande öde till mötes, postar skiten: https://www.youtube.com/watch?v=XfQ_zhI24ZQ
i det fallet pojken lärt sig att inte väsnas under den "procedur" den 8- årige pojken här tvangs genomgå, detta alltså också innan han med och då som blott 8 år gammal dödades/ mördades).
Men inte här i Sverige. Och på det kom även t. ex dessa båda gärningsmän hit och kunde fritt göra det de bevisligen gjorde och gjort med och mot Yara.
"Sverige kallar", men eller hur?

Sexuell aggressivitet, men så brukar det se ut med bett mot t. ex då haka och bröstvårta, detta iaf när brottsoffret varit en vuxen kvinna. Sexualsadister brukar iaf i USA lämna denna typen av spår efter sig och då på offret ifråga.
I detta fallet handlade det bara om ett barn, men eller hur?
Kan man komma undan med ett brott så är det många som just därför begår olika typer av brott.
Heja Sverige, typ.
Madi ingen sexualsadist tror jag, men Rami såg och tog sina chanser med Yara tror jag absolut och då vid de tillfällen Rami själv saknade en vuxen kvinna att tillgå och Madi och som vanligt visade vägen att Yara, hon har vi båda fri tillgång till och det ur bådas våra egna sjuka störningar och dito behov.
Verkar som att svensken i gemen här inte förstår att ett litet barn här faktiskt har blivit ihjälslaget?
Verkar som att här och bland svenskar och detta överlag räcker inte ens obduktionens samtliga över 200 skador för att inse att här har de facto ett barn blivit systematiskt torterat och slutligen dödat/ mördat.
Synd bara att inte sådana "olycksfall" och som Yara här själva blivit invaggade i denna bomullen.
Yaras föräldrar visste till vilken skit de skickade Yara(Madi en fallen kvinna redan), men de hoppades på det bästa.
Oj, men så det blev och så det sig hände?!

Och i länken här så jämför med rektorn i detta "Fallet Yara"? Med den skillnaden då att läraren i min länk och i USA inte kände ngt behov av att taga sitt eget liv.
Man kan undra över väldigt mycket och som pågår i detta förlovade landet Sverige.
Men eller hur?
Varför skickades Yara just till denna fallna kvinna? Fanns ju andra och bättre(?)släktingar att inhysa henne hos, menar jag?
Eller gjorde det kanske inte det?
Hursom så har svensk politik ännu en gång krävt både döda som levande lik.
Madi och Rami lika mycket skyldiga båda, men då på olika sätt.
Därför också som de här båda täcker upp för varandra.
Kaka söker maka och i detta "Fallet Yara" fann de båda gm här ngn att ta ut sina egna sjuka behov på.
Personlighetsstörningar finns även hos de religiösa, hör och häpna.
I detta fallet var Rami hjärnan medan Madi fick agera musklerna, detta alltså bokstavligt talat.
Dråp blir väl rub. för Madis del.
och Rami? Ptja, han gjorde väl då typ inget fel?

Yaras i övrigt också skador och dessa nya som gamla är solklara tecken på olika typer av bestraffningar. Yara som slavade och lydde blint? Och bett i haka och bröstvårta är då definitivt en mans bestraffningar, en man som vill kuva och dominera en olydig kvinna.
Två sjuka/ störda själar(därför de gifte sig också, men eller hur?)och som samsades och gavs och fick/ tilläts att utöva denna sjuklighet på ett litet svenskt (ankar-)barn.
Om inte för Sveriges förda politik, så Yara hade sluppit bli ett lik- inte ens i Gaza lyckades Yara här bli ihjälbombad, men i Sverige lyckades då Yara här bli ihjälslagen?
Märkligt. Men eller hur?
Heja Sverige. Men heja på... vi fortsätter, och som blinda, att bara titta(och hitta) på.
Senast redigerad av hee4r 2014-11-20 kl. 03:49.
Citera
2014-11-20, 04:42
Medlem
Emzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Det som hände det 8-åriga barnet Yara ska ingen behöva vara med om. Det är djupt tragiskt, obehagligt och fruktansvärt att det fanns så många varningssignaler så länge - men så många människor; grannar, skola (kurator, lärare, rektor/föräldrar m.fl.), socialen m.fl. som inte såg/som inte ville se. Fy fan för er! Jobba era 8h, gå hem och laga någon god mat och inte låtsas se eller höra. En svensk tiger ju? Även om det hade varit ditt barn?? Ni ska skämmas. De som blundade för Yaras situation hoppas jag har ett fruktansvärt dåligt samvete som ni aldrig blir av med.

Värst av alla är självklart Yaras svenska "föräldrar" som hon bodde hos. HUR kan man behandla ett litet barn sådär? Yara var en flicka som skulle leka med leksaker, läsa böcker, skratta och vakna upp varje dag i en trygg miljö! Inte vara rädd, bära på mycket psykisk och fysisk smärta och vara så ensam som hon var! Detta i Sverige 2014.

Det jag vill med mitt inlägg är att uppmärksamma den här fruktansvärda passiviteten från myndigheter och personer runt omkring. VAKNA och gör erat jobb! Sluta vara en apatisk, egoistisk och blind människa. Agera! Kanske kunde Yara ha levt idag... om NÅGON hade brytt sig! Fega kräk!

Jag hoppas du vilar i frid Yara.

Det borde grävas i VAD som gjorts/inte gjorts.
VEM som gjort vad/inget gjort.
Och HUR så många valde att BLUNDA!

Det är deras förbannade jobb att se.
Granskas och hängas ut! Hela den fega högen!

-----

OT: Har en teori. Jag tror på obduktionen. Yara var nog "orörd"
MEN det slog mig. Madi och Rami har ju sex denna dag enligt egen utsago.
EN eller TVÅ av dom går nog igång på våld. Mitt ruggiga tips är att dom systematiskt slagit och torterat Yara för att "gå igång". SÅ totalt empatilösa och äckliga som dom är så är det inte omöjligt.

När det står klart att hon är ännu mer värdelös, att inte föräldrar skulle få PUT, plus att det började läcka ut hur det var i deras "hem" så gick dom nog all in. Hon var kanske inte själv sexuellt ofredad alls. Men ett sexuellt redskap?

Sadism i vidrigaste varianten?
Senast redigerad av Emzan 2014-11-20 kl. 04:44.
Citera
2014-11-20, 08:49
Medlem
Jag försöker följa rättegångsdagarna som om jag inte hade läst FUP. Det går sådär. Men jag försöker sätta mig in i det som kommer fram i själva rättegången, för att försöka förstå det beslut, domen som tingsrättens fyra ledamöter slutligen kommer fram till. Det är frustrerande att se hur lite som faktiskt hinns med av det digra material som samlats under förundersökningen. Alla dessa avbrott och begränsade tidsramar, tid för tolkning osv. som gör tiden kort trots att det avsatts tio rättegångsdagar.

Rami tiger om allt han inte får en direkt fråga om, sedan anpassar han allt han säger till de krav som släkten, Amani och rätten ställer på honom (i den ordningen). Hans eventuella drogmissbruk är inte belyst i rätten hittills.
Amani tror att hon är stjärna i en turkisk såpa, spelar den undergivna, kärleksfulla hustrun och modern, men visar stundom sitt rätta jag genom fniss, spydiga motfrågor och en viss slughet.
Båda var hemma i en lyhörd lägenhet när Yara dog av våldet. Rami kunde ha stoppat misshandeln om det var Amani som utförde den (längre, tyngre, starkare). Om det däremot var han som slog flickan, så skulle inte Amani ens ha försökt avbryta det, enligt sin egen uppfattning om vad som är "normalt" mellan make och maka.

Igår framgick det tydligt att skador funnits en tid, bland annat brutna revben och en handledsfraktur, som röntgenläkaren uppfattade som ett par veckor gamla.
Redovisade fakta efter noggranna undersökningar av kropp och brottsplats kommer nog att spela huvudrollen i tingsrätten, tänker jag. Förhören med de åtalade bidrar inte till att händelseförloppet blir belyst, men ger ledamöterna en allt tydligare bild av deras karaktärer och potential som våldsverkare.

Det finns bara ett brottsoffer. Målsägarna uppträder som offer, men bara Yara var det.
Yaras föräldrar svek henne när hon levde, och nu är de inte vuxna nog att sitta med vid förhören, trots att deras närvaro skulle kunna stressa de åtalade att kanske säga som det var. De misstänkte att hon for illa, och att Amani ljög, men handlade inte, utan Yaras roll var att "härda ut" tills de kunde återförenas. Helst i Sverige eftersom Yara var så lycklig här. Nu är de här "för att övervara rättegången" men är i stort sett inte där, förutom när de själva hördes av rätten.

Vi är många som behöver lufta våra tankar och känslor, nu har jag lämnat mitt förmiddagsbidrag, men jag läser med intresse det alla skriver.
Citera
2014-11-20, 09:07
Medlem
Citat:

Det enda som kan ha någon sexuell innebörd finns att läsa i förhör med Rami där Amani inte gillade hur Yara gjorde i duschen och att barn kommit åt att se någon sexfilm. Amani enligt Rami såg Yara som en kvinna till i huset och trodde dessutom att flickan vid samtal med mamma skickade hemliga tecken som berättade en massa saker om hur det verkligen var hos paret.
Citera
2014-11-20, 09:11
Medlem
Novamis avatar
Fortsätter rättegången idag (dag7)? Nån som vet??
Hittar nämligen inga länkar till direktrapporteringen
Citera
2014-11-20, 09:20
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Fortsätter rättegången idag (dag7)? Nån som vet??
Hittar nämligen inga länkar till direktrapporteringen

Jag har för mig att det var uppehåll idag och de fortsätter imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in