2014-11-19, 22:02
Medlem
Det här med att Ellens korta hår skulle betyda att ingen man finner henne attraktiv är bara LÖJLIGT. Dock kände jag också att hon och Bert definitivt inte skulle klicka; tror att båda behöver en mer sprallig partner som får igång dem lite. Noll kemi just nu!
Senast redigerad av majs90 2014-11-19 kl. 22:13. Anledning: felpost
Citera
2014-11-19, 22:04
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Liten spekulation, det kan ju vara så att de inte gifter sig på riktigt. Att allt är arrangerat, sedan när de väl bestämmer sig för att leva ihop eller inte, då gifter de sig rent formellt.
Uppenbarligen ingår de riktiga äktenskap:
Citera
2014-11-20, 00:14
Medlem
J0Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Roligt att det är så - jag är kvinna och tycker inte heller att Ellen är maskulin. Stora ögon, kurvorna på rätt ställe och söt.

Ursäkta?
Med det påståendet har du en väldigt kreativ tolkning av maskulinitet. Det enda feminina med Ellen är ögonen, som jag som vit, arg, ung, och elak man ser det.

Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Intressant att så många här anser att Bert har "högre status" än Ellen, jag misstänker de flesta som tycker det är killar. Själv blev jag också förvånad över att de parat ihop Bert och Ellen, för jag kände inte en chans att hon kommer att bli attraherad av honom.

Min egen teori efter att ha läst i tråden är att tjejer som Ellen har låg status bland killar, och killar som Bert har låg status bland tjejer. Som någon annan skrev, "sportig säljare" som spelar piano på fritiden är kanske inte helt kompatibelt med en kulturell företagare som driver biograf och hipstercafé. Ellen hade nog klickat bättre med Berts skäggige bror som syntes på bröllopet i andra avsnittet... Bert verkar alldeles för mainstream för Ellen. Så den matchningen begriper jag inte. Men vi får väl se vad som händer

Övriga par verkade klockrena. Rätt kul program faktiskt!

Tina och, vad hette han, Mikael passar inte bra ihop. Det skulle, som många redan har varit inne på, vara betydligt mer passande med en yngre och slankare blondin i mer passande ålder för familjebildning för hans del.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ellen ser ju ut som urtypen för en F! eller MP-anhängare i sitt korta hår och foträta skor.

Nja, de brukar väl vara tjockare och med mer krafs på sig. Sen hatar de oftast kapitalet för mycket för att vara företagare.

Citat:
Ursprungligen postat av majs90
Det här med att Ellens korta hår skulle betyda att ingen man finner henne attraktiv är bara LÖJLIGT. Dock kände jag också att hon och Bert definitivt inte skulle klicka; tror att båda behöver en mer sprallig partner som får igång dem lite. Noll kemi just nu!

Ellen faller för hipster-killen med gitarr och utan pengar. Det enda som var rätt när det gäller dem är att resan går till Barcelona. Det är till exempel där den typen av killar finns.
Citera
2014-11-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majs90
Det här med att Ellens korta hår skulle betyda att ingen man finner henne attraktiv är bara LÖJLIGT. !

Ha ha ha ha

...och det vet du som är kvinna, feminist och hbrq-vän? Det är tack vare att juryn är samma typ av PK-idiot som du som de parade ihop Bert med Ellen från början.

Du kan ju hoppas att män attraheras av maskulina kvinnor med pojkfrisyr men inget kunde vara mer fel. Män har också mycket lika åsikt beträffande kvinnors utseende så Ellen måste gå runt och leta efter en nål i en höstack. Sluta du att gå runt i din fantasivärld och håll dig till fakta så ska du se att du inte behöver famla runt i mörker.
Citera
2014-11-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0E
Ursäkta?
Med det påståendet har du en väldigt kreativ tolkning av maskulinitet. Det enda feminina med Ellen är ögonen, som jag som vit, arg, ung, och elak man ser det..

Kvinnor är helt borta på att bedöma hur män uppfattar kvinnors utseende. Sannolikt för att de i vanlig ordning tror vad de hoppas på. Sedan gillar de att kvinnorna omkring dem är mindre vackra än de själva.

Har sett otaliga exempel på kvinnor som kommit med uppskattande kommentarer när någon väninna klippt sig kort samtidigt dom de aldrig skulle gjort samma sak själva. Deras undermedvetna inser att de plötsligt blivit den mest attraktiva kvinnan i vänskapskretsen med alla fördelar som kommer med det.
Citera
2014-11-20, 01:47
Medlem
I Ellens fall är det personligheten som verkligen sänker henne. Kall, avståndstagande och noll utstrålning (om man bortser från den negativa energin hon emitterar).
Citera
2014-11-20, 01:49
Medlem
-
Senast redigerad av majs90 2014-11-20 kl. 01:53. Anledning: dubbelpost
Citera
2014-11-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ha ha ha ha

...och det vet du som är kvinna, feminist och hbrq-vän? Det är tack vare att juryn är samma typ av PK-idiot som du som de parade ihop Bert med Ellen från början.

Du kan ju hoppas att män attraheras av maskulina kvinnor med pojkfrisyr men inget kunde vara mer fel. Män har också mycket lika åsikt beträffande kvinnors utseende så Ellen måste gå runt och leta efter en nål i en höstack. Sluta du att gå runt i din fantasivärld och håll dig till fakta så ska du se att du inte behöver famla runt i mörker.

Det finns ett tydligt ideal och tydliga normer för hur en kvinna (resp en man) ska se ut och bete sig för att duga och för att upplevas attraktiva. Givetvis kan det vara så att Bert är skadad av dessa och att det bidrog till att han inte kände en direkt attraktion till Ellen när han såg henne första gången. Jag tycker dock att det är ointressant i det här fallet; man måste inte känna direkt attraktion för att kärlek ska kunna uppstå. Däremot behövs kemi och det saknar jag mellan Ellen och Bert och därför tror jag de kommer få det svårt.

Det jag däremot skrev var att det är helt omöjligt och tramsigt att dra alla män över en kam och säga att kort hår på en kvinna alltid uppfattas som fult.

Du verkar vara en väldigt uttråkad, arg människa med fyrkantiga åsikter och värderingar. Vi behöver inte prata med varandra. Hej!
Citera
2014-11-20, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
I Ellens fall är det personligheten som verkligen sänker henne. Kall, avståndstagande och noll utstrålning (om man bortser från den negativa energin hon emitterar).

Ja, Ellen är verkligen inte mycket att hänga i granen. Bert måste blivit helt knäckt inombords när han såg henne. Komiskt att Bert inte ens tittade på henne när han sa sina löften. Men han insåg väl att han skulle sagt nej om han skänkt henne en blick.
Citera
2014-11-20, 02:29
Medlem
Vad heter deltagarna i efternamn?

Tina Sörqvist

Men de andra då?
Citera
2014-11-20, 02:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vad heter deltagarna i efternamn?

Tina Sörqvist

Men de andra då?
Mikael R*nnqvist & Tina S*rqvist - * = ö
Bert P*rsson & Ellen T*jle - * = e
Mathias Th*nblad & Emily *nsworth - * = u

Apropå Ellen, hennes korta hår och feminism
Hennes biograf Bio Rio "A-märker" filmer - vilket har med det s.k. Bechdeltestet att göra. Likes på Facebook inkluderar: Raskortet, Feministisk filmfasta, Cinema Queer, Könspolitiska nyckeltexter, Soraya Post, Genusfolket, Vi som bojkottar Max [p.g.a zigenar-"skandalen", min anm.], Nätverket Linje 17, FATTA, Feministiskt initiativ, Gudrun Schyman, och så vidare.

Inse - det är inte fördomar om de gång på gång på gång visar sig vara sanna och stämma till 100 %. Även denna korthåriga kvinna som saknar allt vad utstrålning heter skanderade förmodligen "Inga rasister på våra gator!" i Kärrtorp. Se omslagsbild 2 av 4 på hennes Facebook.
Senast redigerad av U-Fig 2014-11-20 kl. 03:28. Anledning: Stavfel
Citera
2014-11-20, 03:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ellen ser ju ut som urtypen för en F! eller MP-anhängare i sitt korta hår och foträta skor.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Mikael R*nnqvist & Tina S*rqvist - * = ö
Bert P*rsson & Ellen T*jle - * = e
Mathias Th*nblad & Emily *nsworth - * = u

Apropå Ellen, hennes korta hår och feminism
Hennes biograf Rio Rio "A-märker" filmer - vilket har med det s.k. Bechdeltestet att göra. Likes på Facebook inkluderar: Raskortet, Feministisk filmfasta, Cinema Queer, Könspolitiska nyckeltexter, Soraya Post, Genusfolket, Vi som bojkottar Max [p.g.a zigenar-"skandalen", min anm.], Nätverket Linje 17, FATTA, Feministiskt initiativ, Gudrun Schyman, och så vidare.

Inse - det är inte fördomar om de gång på gång på gång visar sig vara sanna och stämma till 100 %. Även denna korthåriga kvinna som saknar allt vad utstrålning heter skanderade förmodligen "Inga rasister på våra gator!" i Kärrtorp. Se omslagsbild 2 av 4 på hennes Facebook.

Vad var det jag sa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in