2014-11-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
För att reda ut om paren varit gifta på riktigt eller inte kan jag ringa till Skatteverket och höra. Men det får vänta till imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det vore grymt! Det är så klart egentligen inte viktigt, det skulle bara öka nöjet med programmet att inte veta redan nu att det går åt helvete.

Saken är nu kontrollerad! Enligt Skatteverket var Tina Sörqvist, ratsitlänk finns i tråden, gift från slutet av maj 2014 och skiljde sig i september.
Citera
2014-11-19, 15:46
Medlem
Jag hr bara skummat lite i tråden... Men jag tycker att det är intressant att en del människor blir upprörda för att de tycker att det är respektlöst att dra äktenskapet i smutsen så här.

Det är vuxna människor som längtar efter att dela hela livet med någon och som verkligen har bestämt sig för det. Är inte det mer respektfullt mot äktenskapet än de som blir kära och gifter sig tidigt och står och lovar att de ska älska tills döden skiljer oss åt fast det de egentligen menar är jag älskar dig idag men om du blir ful eller ointressant så drar jag...
Citera
2014-11-19, 16:38
Medlem
Flor-Idas avatar
Ellen ser ju ut som urtypen för en F! eller MP-anhängare i sitt korta hår och foträta skor.
Citera
2014-11-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Roligt att det är så - jag är kvinna och tycker inte heller att Ellen är maskulin. Stora ögon, kurvorna på rätt ställe och söt.

Du tittar för mycket på det rent biologiska. Det som gör Ellen så extremt ofeminin och avtändande är att hon gjort absolut noll för att göra sig fin. Hon har snarare likt en lesbisk gjort så mycket hon kunnat för att det motsatta könet ska finna henne ointressant.
Citera
2014-11-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Intressant att så många här anser att Bert har "högre status" än Ellen, jag misstänker de flesta som tycker det är killar. Själv blev jag också förvånad över att de parat ihop Bert och Ellen, för jag kände inte en chans att hon kommer att bli attraherad av honom.

Min egen teori efter att ha läst i tråden är att tjejer som Ellen har låg status bland killar, och killar som Bert har låg status bland tjejer. Som någon annan skrev, "sportig säljare" som spelar piano på fritiden är kanske inte helt kompatibelt med en kulturell företagare som driver biograf och hipstercafé. Ellen hade nog klickat bättre med Berts skäggige bror som syntes på bröllopet i andra avsnittet... Bert verkar alldeles för mainstream för Ellen. Så den matchningen begriper jag inte. Men vi får väl se vad som händer

Övriga par verkade klockrena. Rätt kul program faktiskt!
Håller med dig - tänkte också att skäggige brorsan hade passat Ellen perfekt!
Citera
2014-11-19, 17:10
Medlem
Hörni - info om paren är gifta eller ogifta idag - lägg det i spoilertrådar snälla!
Citera
2014-11-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Min egen teori efter att ha läst i tråden är att tjejer som Ellen har låg status bland killar, och killar som Bert har låg status bland tjejer. Som någon annan skrev, "sportig säljare" som spelar piano på fritiden är kanske inte helt kompatibelt med en kulturell företagare som driver biograf och hipstercafé. Ellen hade nog klickat bättre med Berts skäggige bror som syntes på bröllopet i andra avsnittet... !

Det är möjligt men Berts bror hade aldrig blivit intresserad av Ellen. Och hon har bara sig själv att skylla. Med långt hår, feminina kläder samt feminint smink hade hennes chanser mångfaldigt. Män har väldigt lika smak vad gäller utseende på kvinnor.

Men visst är det så att både Ellen och Bert har lågt värde på äktenskapsmarknaden varför de givetvis aldrig skulle tagits med i programmet. Tror ändå att Bert har ett högre värde som Ellen valt att se ut nu.
Senast redigerad av Keus 2014-11-19 kl. 17:17.
Citera
2014-11-19, 17:49
Medlem
De har ju gjort så fula par. Jag har inte tänkt på att "hur par kan se ut ihop", men här ser man hur "fula par" kan se ut. Juryn har gått på någon ful likhet i utseendet och tror att det är kriteriet för att det ska hålla. Eller så har det bara blivit så, att paren råkade bli fula ihop.
Och så här blir det när man går på vissa kriterium varför några bör passa ihop. Det GÅR inte att göra en matematisk konstruktion. Typ: "De här beteendena, mönstren, intressena, avsikterna, idéerna osv kommer att göra att de här personerna passar ihop!". Det mest spännande i en relation kan vara totalt oförutsägbart. Och det kan inga matchingkonsulter plocka fram. Men det här programmet är ju bara en förlängning av alla korkade matchmaking datingsajter, där folk har så jävla ytliga kriterier som inte säger ett jota om personen och som ska locka till utforskning av varandra.
Om folk slutade att hålla på med alla de här sajterna och programmen så skulle de få ett lyckligare liv. Och mer spännande.
Citera
2014-11-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
De har ju gjort så fula par. Jag har inte tänkt på att "hur par kan se ut ihop", men här ser man hur "fula par" kan se ut. Juryn har gått på någon ful likhet i utseendet och tror att det är kriteriet för att det ska hålla. Eller så har det bara blivit så, att paren råkade bli fula ihop..

Det är en slump. Hur valet av partners gjorts är systematiskt för den feministiska tid vi lever i Sverige. Agera efter hur du hoppas att världen ser ut och bortse från fakta visar hur världen faktiskt ser ut.

De har valt dessa par efter personlig likhet. I verkligheten väljer män partner efter utseende och kvinnor väljer partner efter social status. Tittade lite snabbt på den amerikanska versionen och där har de just parat ihop framgångsrika män med vackra kvinnor. Två av paren valde att förbli gifta....
Citera
2014-11-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Ligger lågt? Om man är gift eller ej är registrerat i folkbokföringen, och framgår bl.a. på Ratsit.
Vad är det som är oklart?

Liten spekulation, det kan ju vara så att de inte gifter sig på riktigt. Att allt är arrangerat, sedan när de väl bestämmer sig för att leva ihop eller inte, då gifter de sig rent formellt.
Citera
2014-11-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är en slump. Hur valet av partners gjorts är systematiskt för den feministiska tid vi lever i Sverige. Agera efter hur du hoppas att världen ser ut och bortse från fakta visar hur världen faktiskt ser ut.

De har valt dessa par efter personlig likhet. I verkligheten väljer män partner efter utseende och kvinnor väljer partner efter social status. Tittade lite snabbt på den amerikanska versionen och där har de just parat ihop framgångsrika män med vackra kvinnor. Två av paren valde att förbli gifta....

Aha. Ja men det är ju det man misstänker "att de går på likhet" och ett sånt koncept håller inte. Även om det är en tråkig verklighet att män väljer vackra kvinnor och kvinnor väljer framgångsrika män (om det nu är så som du säger) så är det ju bättre om de går på verkligheten. I sin pk-fantasi så önskar den här tv-juryn att de här paren skulle matcha då, verkar det?
Citera
2014-11-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Att gifta sig ö.h.t är religion som bör avskaffas i alla former omedelbart. Västerländsk religion är inte bättre än något annat.

Man ska leka och förlöjliga äktenskap och religion och allt vad det innebär. Religion ÄR pest.

edit: Har inte sett och tänker inte se programmet

Vilken cheerio du är

Jag kan inte riktigt hålla med dig om att äktenskap är religion. Ja, det har många gånger med religion att göra genom att vissa gifter sig i kyrkan. Folk gifter sig dock borgerligt också och det har inget med religion att göra. Det är rent juridiskt.

I många andra länder så räcker det inte att gifta sig i en kyrka, utan man måste gå till rådhuset också. Det i kyrkan är inte giltigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in