2014-11-18, 14:22
Medlem
Turbojans avatar
Besitter giftermål något egenvärde? Fan låt dom träffa varandra och "tvinga" dem att spendera 4 veckor tillsammans utan det fjantiga giftermålet
Citera
2014-11-18, 14:47
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
För att reda ut om paren varit gifta på riktigt eller inte kan jag ringa till Skatteverket och höra. Men det får vänta till imorgon.

Det vore grymt! Det är så klart egentligen inte viktigt, det skulle bara öka nöjet med programmet att inte veta redan nu att det går åt helvete.
Citera
2014-11-18, 14:49
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det är ändå alltid en betänketid på sex månader enligt vad jag vet, detta stödjer den uppfattningen:

http://www.domstol.se/Familj/Skilsmassa/
Om du läser vad som står i texten du länkar till, så förstår du att du har fel:
Citat:
Om ingen av er bor tillsammans med egna barn och ni gemensamt ansöker om skilsmässa kan tingsrätten meddela dom så snart som möjligt. Om ni vill, kan ni få betänketid innan ni skiljer er.

Om ni/du har hemmavarande barn under 16 år (dina, din makes/makas eller gemensamma barn) eller om en av er inte vill skiljas, får ni alltid betänketid.
(min fetning)
Om man inte har/bor med barn, så väljer man själv om man vill ha betänketid. Och det är väl ganska troligt att man väljer bort betänketiden, om man vill skiljas efter ett fyra veckors långt testäktenskap.
Citera
2014-11-18, 15:00
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Om du läser vad som står i texten du länkar till, så förstår du att du har fel:
(min fetning)
Om man inte har/bor med barn, så väljer man själv om man vill ha betänketid. Och det är väl ganska troligt att man väljer bort betänketiden, om man vill skiljas efter ett fyra veckors långt testäktenskap.

Okej, tack! Jag skumläste tydligen lite väl extremt. Då emotser jag Cykelforbuds koll hos Skatteverket, kan inte själv börja leta fram personuppgifter och ringa idag.
Citera
2014-11-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
Besitter giftermål något egenvärde? Fan låt dom träffa varandra och "tvinga" dem att spendera 4 veckor tillsammans utan det fjantiga giftermålet

I utbildnings/upplysnings/propaganderi -syfte, Ja!

Annars inte.
Citera
2014-11-18, 16:06
Medlem
Wheatstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan

Att svära någon evig trohet tills döden skiljer de åt borde ju betyda nåt tycker man!

Tråkigt att en persons ord inte betyder någonting nuförtiden.
Citera
2014-11-18, 17:34
Avslutad
Emily och Mathias
Citera
2014-11-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Emily och Mathias

Citera
2014-11-18, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, det är i och för sig ett bra påpekande. Det tänkte jag inte på.
Citera
2014-11-18, 20:26
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Svt har börjat sända en serie om personer som ska gifta sig utan att de träffat varandra förut. De medverkande är singlar som provat på allt utan att lyckas träffa en seriös partner. Har nån sett första avsnittet och har en åsikt om det?

Om man måste gifta sig med någon först för att kunna känna den personen och bli kär så har man ganska stora problem i livet anser jag. Men för någon kan det säkert funka. Människor är olika.

Funkar aldrig! De funkar för att de är TV inget annat... När kameran har släkts går en tid, sen kommer polletten falla ner, vips så är de lika dött igen! och ringarna kommer kastas bort för alltid.. Sen kommer någon skriva en bok eller en blogg. De var intressant, men inget för mig balalalalala, de har man sett förut haha..
Citera
2014-11-18, 21:42
Medlem
fendadens avatar
Första icke-PK meningen jag hört på länge i SVT, det klingade fint i öronen. Eva Rusz, relationsexpert: "Hur fan tänker ni egentligen?"

SVT har sannerligen gjort bort sig, Sverige är ännu inte redo för detta avmoraliserande av vad ett äktenskap innebär. Visserligen är vi på väg dit i och med den från medias håll påskyndade radikalliberaliserande hbtq-vurmande samhällsprocessen vilket genom den antika divide and conquer-metoden gynnar de judiska medieägarnas prosionistiska intressen, men inte än.

Tyvärr SVT.
Citera
2014-11-18, 22:06
Medlem
Tilteds avatar
Har svårt att tänka mig att någon vettig människa faktiskt skulle genomföra ett riktigt giftermål med en främling med tanke på vilka problem detta kan medföra. Självklart är giftermålen fake.

Roligt att bli ihopparad med ett psykfall som vägrar skriva på skilsmässopappren. Den risken tar nog ingen.

Således kan några av paren fortfarande vara tillsammans, det lär visa sig senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in