Citat:
Ursprungligen postat av
balletralle1234
Började själv se avsnitt 2 och nu har jag sett avsnitt 1. Håller med dig på pricken i din analys. Efter ha sett avsnitt 1 nu så kan jag konstatera att Emily inte riktigt var lika snygg som när hon var bröllopsfixad, men fortfarande helt ok och verkade ha en skön personlighet. Min farhåga där är att Mattias är lite för soft och känslosam, lite av en betahanne. Kan upplevas som avtändande.
Till Mikael kunde dom valt en lite yngre, eftersom han uttryckligen sagt att han vill ha barn. Då är det lite taskigt att ge honom en 41-åring kan jag tycka. Runt 36-38 år hade varit lagom istället.
Bert såg också mycket bättre ut i andra avsnittet, det är nåt med hans mun och tänder i första avsnittet som stör mig, påminner om en hamster lite. Ingen tjej gör sig bra i kort hår, varför har ingen berättat det för Ellen? Hade hon låtit håret vara långt och tränat lite hade hon kunnat funka för Bert. Nu ser hon ut som ett lebb istället.
Tina och Mattias är dom stora vinnarna i serien så här långt. Bert är den stora förloraren.
Ja, Mattias känns inte tillräckligt manlig och framgångsrik för en nio år yngre tjej som ser skaplig ut.
Såg nu att Mikael är 39 och inte 45 som jag trodde. Därmed faller ju det äktenskapet helt. 36-38 nja? Någon i åldern 30-35 med bra yttre, lägre social status men som kan föra sig. Mikael verkar ju komma från fina förhållanden och han ger dessutom intrycket av att vara ordentligt tät. Samtidigt har han ett trevligt ansikte som är lätt att tycka om.
Tina ska inte vara med i ett sånt här program eftersom hennes ålder gör att de flesta män som vill bilda familj väljer bort henne.
Inte heller Ellen ska vara med i ett sådant här program då män väljer bort henne på hennes utseende precis som du säger. Även hennes karriär är en nackdel då hon har svårt att skaffa barn. Hon kommer att få det otroligt svårt att hitta någon.
Emily verkar skön och ser skaplig ut. Möjligtvis är hon för intensiv för att män i gemen ska orka med henne.
Bert är ett kapitel för sig. Han ger inte ett särskilt trevligt intryck och ser lite märklig ut men tror att han öppnat upp betydligt mer om han fått rätt partner. En söt feminin förskolelärare eller liknande.
Kort sagt har castingen misslyckats med att ta fram individer som rent generellt tilltalar det motsatta könet. Och som om inte det vore nog har de inte hittat ett enda par som har liknande värde på äktenskapsmarlnaden.