2014-11-18, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Jag roade mig med att ta reda på om äktenskapen höll...

Mikael och Tina

Bert och Ellen

Mathias och Emily

Trist om det är som du skriver. Verkar vara svårt att matcha ihop folk.
Citera
2014-11-18, 02:58
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Trist om det är som du skriver. Verkar vara svårt att matcha ihop folk.
Om du följer länkarna i inlägget, så ser du att det är som jag skriver.
Citera
2014-11-18, 03:51
Medlem
neqers avatar
Citat:

Mikael och Tina

Bert och Ellen

Mathias och Emily
Kan säkert stämma men hur vet du att de inte bara ligger lite lågt?
Citera
2014-11-18, 04:15
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Kan säkert stämma men hur vet du att de inte bara ligger lite lågt?
Ligger lågt? Om man är gift eller ej är registrerat i folkbokföringen, och framgår bl.a. på Ratsit.
Vad är det som är oklart?
Citera
2014-11-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Började själv se avsnitt 2 och nu har jag sett avsnitt 1. Håller med dig på pricken i din analys. Efter ha sett avsnitt 1 nu så kan jag konstatera att Emily inte riktigt var lika snygg som när hon var bröllopsfixad, men fortfarande helt ok och verkade ha en skön personlighet. Min farhåga där är att Mattias är lite för soft och känslosam, lite av en betahanne. Kan upplevas som avtändande.

Till Mikael kunde dom valt en lite yngre, eftersom han uttryckligen sagt att han vill ha barn. Då är det lite taskigt att ge honom en 41-åring kan jag tycka. Runt 36-38 år hade varit lagom istället.

Bert såg också mycket bättre ut i andra avsnittet, det är nåt med hans mun och tänder i första avsnittet som stör mig, påminner om en hamster lite. Ingen tjej gör sig bra i kort hår, varför har ingen berättat det för Ellen? Hade hon låtit håret vara långt och tränat lite hade hon kunnat funka för Bert. Nu ser hon ut som ett lebb istället.

Tina och Mattias är dom stora vinnarna i serien så här långt. Bert är den stora förloraren.

Ja, Mattias känns inte tillräckligt manlig och framgångsrik för en nio år yngre tjej som ser skaplig ut.

Såg nu att Mikael är 39 och inte 45 som jag trodde. Därmed faller ju det äktenskapet helt. 36-38 nja? Någon i åldern 30-35 med bra yttre, lägre social status men som kan föra sig. Mikael verkar ju komma från fina förhållanden och han ger dessutom intrycket av att vara ordentligt tät. Samtidigt har han ett trevligt ansikte som är lätt att tycka om.

Tina ska inte vara med i ett sånt här program eftersom hennes ålder gör att de flesta män som vill bilda familj väljer bort henne.

Inte heller Ellen ska vara med i ett sådant här program då män väljer bort henne på hennes utseende precis som du säger. Även hennes karriär är en nackdel då hon har svårt att skaffa barn. Hon kommer att få det otroligt svårt att hitta någon.

Emily verkar skön och ser skaplig ut. Möjligtvis är hon för intensiv för att män i gemen ska orka med henne.

Bert är ett kapitel för sig. Han ger inte ett särskilt trevligt intryck och ser lite märklig ut men tror att han öppnat upp betydligt mer om han fått rätt partner. En söt feminin förskolelärare eller liknande.

Kort sagt har castingen misslyckats med att ta fram individer som rent generellt tilltalar det motsatta könet. Och som om inte det vore nog har de inte hittat ett enda par som har liknande värde på äktenskapsmarlnaden.
Citera
2014-11-18, 09:07
Medlem
Jag har inte sett programmet men jag finner det djupt idiotiskt. Man leker väl ändå inte med äktenskap på detta viset? Det ska ju vara något speciellt och såna här program förpestar det.
Citera
2014-11-18, 09:28
Medlem
Poogles avatar
Mikael verkar gå all-in för sin medverkan i programmet.
Facebooken nedlusad av bilder på sig själv i fracken ..

https://m.facebook.com/mikael.ronnqvist.9
Citera
2014-11-18, 11:04
Medlem
SkepticalHippos avatar
1. Jag tror ärligt talat inte att de gifte sig på riktigt utan att det var en ren show med ett kontrakt om att de skulle leva ihop i tre veckor. De har troligen fått valet att registrera äktenskapet efter att programmet sänds.

I Sverige finns inte annullering av äktenskap. Det skulle innebära att de varit/är gifta i minst sex månader om de så ångrade sig samma dag. Det är väldigt mycket begärt och ett alldeles för stort hån mot Sveriges lagar för att komma från SVT.

Jag spekulerar så klart, men jag tror att det snarare är ett kontraktsgiftermål mer än ett lagligt.

2. Att alla är singlar nu tror jag snarare beror på att de, som alla andra dokusåpadeltagare, skrivit på ett kontrakt att de inte får vara öppna med deras civilstatus förrän serien sänts klart.

Sedan tycker jag faktiskt att Ellen är en rätt fin tjej och jag gillar att hon är så driven. Alla deltagarna verkar oväntat friska, jag hade väntat mig totalt WT-race men att de faktiskt har både hög arbetslivs- samt social status gjorde mig förvånad. Jag tycker faktiskt att programmet ÄR ett kul socialt experiment.

Jag vill även klargöra att jag röstar på SD och ALDRIG skulle ingå ett äktenskap utan känslor, men jag tror ändå inte att SVT vill normalisera islams märkliga äktenskapsregler genom det. Programidén kommer från Tyskland så de har nog gått helt på sensationslystnad och tittarsiffror.

Jag tror jag fortsätter se det på webben, trots att jag aldrig ser dokusåpor av ren princip (den principen är väl bruten nu, men ja...)
Citera
2014-11-18, 11:08
Medlem
ThomasTeleborians avatar
Citat:

Mikael och Tina

Bert och Ellen

Mathias och Emily
Jag hittade Mathias
https://www.facebook.com/mathias.thunblad
https://plus.google.com/106701911326540590089

Citera
2014-11-18, 12:33
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det skulle innebära att de varit/är gifta i minst sex månader om de så ångrade sig samma dag.
Förutsatt att de har barn (gemensamma eller särkull). Finns inte barn med i bilden tar en skilsmässa inte längre tid än en kaffepaus.

Citat:
Jag spekulerar så klart, men jag tror att det snarare är ett kontraktsgiftermål mer än ett lagligt.
Att alla är singlar nu tror jag snarare beror på att de, som alla andra dokusåpadeltagare, skrivit på ett kontrakt att de inte får vara öppna med deras civilstatus förrän serien sänts klart.
De vigs i kyrkan av en präst, och jag har väldigt svårt att tro att en kyrkans representant genomför "låtsasvigslar". Det skulle strida mot allt vad kyrkan står för, i den frågan.

Det är klart att de har skrivit på kontrakt av något slag, men det tar ju knappast folkbokföringen hänsyn till. Är man gift, så står man registrerad som gift. Är man skild/ogift, så står man registrerad som ogift - oavsett om man varit med i en dokusåpa eller ej.
Citera
2014-11-18, 13:05
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Förutsatt att de har barn (gemensamma eller särkull). Finns inte barn med i bilden tar en skilsmässa inte längre tid än en kaffepaus.

De vigs i kyrkan av en präst, och jag har väldigt svårt att tro att en kyrkans representant genomför "låtsasvigslar". Det skulle strida mot allt vad kyrkan står för, i den frågan.

Det är klart att de har skrivit på kontrakt av något slag, men det tar ju knappast folkbokföringen hänsyn till. Är man gift, så står man registrerad som gift. Är man skild/ogift, så står man registrerad som ogift - oavsett om man varit med i en dokusåpa eller ej.

Det är ändå alltid en betänketid på sex månader enligt vad jag vet, detta stödjer den uppfattningen:

http://www.domstol.se/Familj/Skilsmassa/

Under den tiden är man fortfarande registrerad som gift men man kan vara separerade.

Dom säger för övrigt i programmet att det är borgerlig vigsel. Säga vad man vill om det, jag skulle själv troligen gifta mig borgerligt, men jag tror det är större chans att de ställer upp på ett skenäktenskap än att en präst gör det.

Som sagt så vet jag inte, men om man räknar att de gifter sig, ska vara gifta i minst tre veckor enligt kontraktet och att det sedan är en betänketid på sex månader så skulle det innebära att programmet spelades in i början av året om de har hunnit genomföra hela skilsmässan och lägg då till 1-2 veckor för att Ratsit och Upplysning ska hinna få in det i sina system.

Det verkar orimligt då det är sommarvyer vi ser i programmet och det kan väl ändå inte vara över 1,5 år sedan det spelades in? Mitt intryck är att det är inspelat i maj-juli av de sekvenser man får se utomhus.

Edit: På facebooksidorna ser de helt annorlunda ut då man ser hur de såg ut på bilderna de laddat upp 2013. Det verkar alltså vara inspelat 2014. De borde alltså vara registrerade som gifta fortfarande oavsett hur lite eller mycket de hatar varandra.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2014-11-18 kl. 13:21.
Citera
2014-11-18, 14:02
Medlem
Citat:

Citat:
Det är ändå alltid en betänketid på sex månader enligt vad jag vet, detta stödjer den uppfattningen:

http://www.domstol.se/Familj/Skilsmassa/

Under den tiden är man fortfarande registrerad som gift men man kan vara separerade.

Dom säger för övrigt i programmet att det är borgerlig vigsel. Säga vad man vill om det, jag skulle själv troligen gifta mig borgerligt, men jag tror det är större chans att de ställer upp på ett skenäktenskap än att en präst gör det.

Som sagt så vet jag inte, men om man räknar att de gifter sig, ska vara gifta i minst tre veckor enligt kontraktet och att det sedan är en betänketid på sex månader så skulle det innebära att programmet spelades in i början av året om de har hunnit genomföra hela skilsmässan och lägg då till 1-2 veckor för att Ratsit och Upplysning ska hinna få in det i sina system.

Det verkar orimligt då det är sommarvyer vi ser i programmet och det kan väl ändå inte vara över 1,5 år sedan det spelades in? Mitt intryck är att det är inspelat i maj-juli av de sekvenser man får se utomhus.

Edit: På facebooksidorna ser de helt annorlunda ut då man ser hur de såg ut på bilderna de laddat upp 2013. Det verkar alltså vara inspelat 2014. De borde alltså vara registrerade som gifta fortfarande oavsett hur lite eller mycket de hatar varandra.

För att reda ut om paren varit gifta på riktigt eller inte kan jag ringa till Skatteverket och höra. Men det får vänta till imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in