Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Så du tror att hammare, förskärare, en flaska vodka, medicin för insomning och sömnhormon, sprutor och kanyler som hon hade med sig bara var för att skada henne?

Sen då? Skulle hon "bara" skada henne med allt det där och sen åka därifrån. Låter i mina ögon som en efterhandskonstruktion när hon inser att hon kommer att åka dit oavsett.

Tror ingenting, ifrågasätter varför inte sågen och övriga saker som användes vid styckning och paketering inte var med från början om mordet nu var planerat i detalj.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Där med gömt sig hade jag en teori för ett tag sedan, det är ju en trappa upp direkt till vänster utanför dörren, säg hon stått tryckt med ryggen mot väggen ett par trappsteg upp och armen höjd längs väggen, sen är det bara att låta hammaren falla.

Och om någon helt plötsligt skulle öppnat för att bege sig från någon av dom andra våningarna i trapphuset hade vad skett? Eller om hon felbedömer avstånd och svingar i luften, inget höjdarscenario att stå på en trappsteg och svinga i en nedåtgående rörelse för allt vad balans heter.
Senast redigerad av dip 2014-11-19 kl. 12:13.
Citera
2014-11-19, 12:15
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
OM det stämmer som det står i dagens af att Jonna hade ed sig en förskärare, hammare och kanyl preparerad med sprit, sömnhormoner och insomningsmediciner + släpat Lovisa med en handduk för hennes mun för att dämpa skriken OCH huggit henne i ansikte och hals med förskäraren då ser jag ingenting annat än mord.

Många har sagt att "ska du mörda någon har du inte en hammare som vapen" men en förskärare duger dock utmärkt som vapen och om hon haft med sig en sådan så kan jag inte se misshandel/vållande någon stans.

Jonna högg henne till att börja med i bakhuvudet med hammare, sedan i halsen och nederdelen av ansiktet med en förskärare, därefter hämtade hon en jaktkniv och fortsatte hugga mot hals / ansikte, ser inte heller något annat än att hon handlade för att döda.
Citera
2014-11-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Tror ingenting, ifrågasätter varför inte sågen och övriga saker som användes vid styckning och paketering inte var med från början om mordet nu var planerat i detalj.

Och om någon helt plötsligt skulle öppnat för att bege sig från någon av dom andra våningarna i trapphuset hade vad skett? Eller om hon felbedömer avstånd och svingar i luften, inget höjdarscenario att stå på en trappsteg och svinga i en nedåtgående rörelse för allt vad balans heter.

Balansen är nog det minsta problemet, jag testade samma scenario (fast utan offer) i en liknande trappa och svingade på och balansen var inga problem.

Jag tror inte hon direkt brytt sig om folk sett henne, ska ha funnits flera som sett henne vänta utanför porten.
Citera
2014-11-19, 12:34
Medlem
Citat:
Balansen är nog det minsta problemet, jag testade samma scenario (fast utan offer) i en liknande trappa och svingade på och balansen var inga problem.

Jag tror inte hon direkt brytt sig om folk sett henne, ska ha funnits flera som sett henne vänta utanför porten.

Tvivlar, säger sig självt att det kommer bli vingligt och att det är allt annat än vettigt om du nu planerat något i detalj. Du står alltså med antingen bägge fötter på samma trappsteg eller en fot på ett och ett på det ovanför, och svingar med bägge händer (eller rimligtvis en så pass att du har något att ta emot dig med om du missar) Du tror alltså att hon ej skulle ha brytt sig eller reflekterat över om vad som skulle ske om någon oplanerat öppnar en dörr i trapphuset hon befinner sig i?

Är det av samma anledning som hon ej ''brydde'' sig om att planera för hur kroppen skulle tas om hand om?

Ett mord ''planerat i detalj'' när hela lösningen på hur kroppen skall tas om hand om, inte getts någon tanke alls förutom en ''chansning'' att hennes fd. skall ställa upp och hjälpa henne? Å ena sidan försöker man porträttera en iskall planerande individ, och sedan i nästa har man omständigheter som hämtat ur ett avsnitt av ''americas dumbest criminals''
Senast redigerad av dip 2014-11-19 kl. 12:42.
Citera
2014-11-19, 12:39
Medlem
Citat:
Tvivlar, säger sig självt att det kommer bli vingligt och att det är allt annat än vettigt om du nu planerat något i detalj. Du står alltså med antingen bägge fötter på samma trappsteg eller en fot på ett och ett på det ovanför, och svingar med bägge händer (eller rimligtvis en så pass att du har något att ta emot dig med om du missar) Du tror alltså att hon ej skulle ha brytt sig eller reflekterat över om vad som skulle ske om någon oplanerat öppnar en dörr i trapphuset hon befinner sig i?

Är det av samma anledning som hon ej ''brydde'' sig om att planera för hur kroppen skulle tas om hand om?

Det är inga problem att svinga en hammare med en hand, har du aldrig spikat?? De flesta använder endast en hand till hammaren.

Du borde ha oerhört dåligt balanssinne om du inte klarar av det jag skrev ovan, så jävla mycket balans krävs det inte för att svinga en hammare och låta den landa i huvudet på någon om du är högre upp än vad den andra personen är.
Citera
2014-11-19, 12:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Det hade kanske blivit ett mordoffer till om någon öppnat dörren? Tror hon befann sig i ett blint raseri här.. men att åklagaren chansar.. nej knappast.

Att hon har med sig allt detta, utom redskapen för styckningen, tyder på att allt var planerat. Plan A var ju att få hjälp av fd sambon men se det gick inte.. då fick hon ta till plan B och då blev det inte bara mord utan även brott mot griftefriden
Citera
2014-11-19, 12:45
Medlem
Citat:
Det är inga problem att svinga en hammare med en hand, har du aldrig spikat?? De flesta använder endast en hand till hammaren.

Du borde ha oerhört dåligt balanssinne om du inte klarar av det jag skrev ovan, så jävla mycket balans krävs det inte för att svinga en hammare och låta den landa i huvudet på någon om du är högre upp än vad den andra personen är.

Jag är yrkesutbildad snickare, så jo. Och nej jag har inte speciellt dåligt balanssinne, försöker förklara för dig bara den medvetna risksituationen du utsätter dig själv för i ett sådant scenario. Och jo träffar du luft när du svingar full kraft i ett sådant scenario så kommer balansen bli ett problem.
Citera
2014-11-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det hade kanske blivit ett mordoffer till om någon öppnat dörren? Tror hon befann sig i ett blint raseri här.. men att åklagaren chansar.. nej knappast.

Att hon har med sig allt detta, utom redskapen för styckningen, tyder på att allt var planerat. Plan A var ju att få hjälp av fd sambon men se det gick inte.. då fick hon ta till plan B och då blev det inte bara mord utan även brott mot griftefriden

Hon ''chansar'' alltså i sin planering på att han kommer ställa upp och hjälpa henne röja undan en död kropp? Vet att detta är flashback men nog kan man begära att lite mer tanke står bakom innan du börjar hamrar på tangenterna. Om inte för egen skull så tänk på oss som skall tvingas läsa det.

Ett mord planerat i detalj som helt och hållet vilar på att hennes fd. pojkvän skall hjälpa henne ta hand om kroppen. Är inte ett avsnitt av Scooby-Doo detta.

ROH-OH.
Citera
2014-11-19, 12:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Hon ''chansar'' alltså i sin planering på att han kommer ställa upp och hjälpa henne röja undan en död kropp? Vet att detta är flashback men nog kan man begära att lite mer tanke står bakom innan du börjar hamrar på tangenterna. Om inte för egen skull så tänk på oss som skall tvingas läsa det.

Ett mord planerat i detalj som helt och hållet vilar på att hennes fd. pojkvän skall hjälpa henne ta hand om kroppen. Är inte ett avsnitt av Scooby-Doo detta.

ROH-OH.

Nej man kan ju önska det. Hon ringer sin fd pojkvän och säger efter dådet att hon "gjort något dumt" och ber honom komma och hjälpa henne. Han säger nej. Detta är fakta och inget barnprogram. Så dum i huvudet var hon alltså.
Citera
2014-11-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej man kan ju önska det. Hon ringer sin fd pojkvän och säger efter dådet att hon "gjort något dumt" och ber honom komma och hjälpa henne. Han säger nej. Detta är fakta och inget barnprogram. Så dum i huvudet var hon alltså.

Ja, och detta är alltså samma person som skall ha planerat ett mord i ett detalj? Men hon är tillräckligt ''dum i huvudet'' för att inte tänkt igenom denna biten mer än att 'YOLO klart han hjälper mig lolz'

REALLY!?!
Citera
2014-11-19, 12:56
Medlem
Citat:
Jag är yrkesutbildad snickare, så jo. Och nej jag har inte speciellt dåligt balanssinne, försöker förklara för dig bara den medvetna risksituationen du utsätter dig själv för i ett sådant scenario. Och jo träffar du luft när du svingar full kraft i ett sådant scenario så kommer balansen bli ett problem.

Du kan vara utbildad snickare hur mycket du vill, jag har själv testat scenariot ovan och jag hade inga problem med balansen, så jävla svårt är det faktiskt inte att svinga en hammare som alla försöker få det till.
Citera
2014-11-19, 12:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, och detta är alltså samma person som skall ha planerat ett mord i ett detalj? Men hon är tillräckligt ''dum i huvudet'' för att inte tänkt igenom denna biten mer än att 'YOLO klart han hjälper mig lolz'

REALLY!?!

Med dum i huvudet menar jag inte att hon är förståndshandikappad utan att hon räknade iskallt med att få hjälp av sitt x. Det framgår här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19876468.ab

Han sa nej. Tack o lov. Kvinnan är inte "dum i huvudet" på andra vis heller, då hon inte anses ens ha gjort dådet i ett tillstånd av psykisk sjukdom. Hon anses fullt frisk på det planet. Hon är alltså bara en bitter svartsjuk ond människa.

Hon kommer åka in och jag hoppas på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in