2014-11-19, 11:44
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
Jävligt skön normering alltså..

Förhoppningsvis så dyker det upp en större mängd glada amatörer (aka gymnasieelever som inte förberett sig till provet) till i vår så att vi kan höja oss till acceptabla nivåer!
Citera
2014-11-19, 11:45
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Åh. Då kanske han hade mer än 67. För 1,95 hade han enligt vårens. Men 67 är som jag skrev innan bara något jag minns, kanske var fel. Men 75 hade han på kvant. Han ligger och sover nu så kan ej fråga..

Ok, inte lätt att koma ihåg siffrorna helt rätt Kan ju vara så att han räknat till 67 innan ändringen på fråga 31 och 32 gjordes.
Citera
2014-11-19, 11:48
Medlem
LaudonISs avatar
Jag hade räknat med en höjd normering på den kvantitativa delen, men att det även skulle höjas på verb förvånade mig... Hamnade såklart i överkant på min normerade poäng också ... Pls pls pls må jag ha rättat fel så att jag får ett poäng till!
Citera
2014-11-19, 11:48
Medlem
Blandade känslor nu. Å ena sidan lyckades jag på något märkligt vis höja mig från 1,55 till 1,8 helt utan att plugga eller på något sätt förbereda mig, å andra sidan var ju normeringen som väntat tuff. Hoppas att efter lite plugg kunna höja mig de sista 0,05 som krävs för läkare i Lund vid vårens provtillfälle.
Citera
2014-11-19, 11:49
Medlem
Har jämfört lite med förra provets matte. Det enda som var svårare då var att det inte fanns några geometriska figurer som för den ovane brukar vara ganska avancerade. Annars var allt i sin ordning.

På verbala så väntade jag mig en ökning med tanke på att orden var en barnlek så där har jag inga invändningar.
Citera
2014-11-19, 11:50
Medlem
Storalfs avatar
Mest otippat är ändå 75 på Verb. Det måste vara orden som gjort att folk fått bättre. Ska bli intressant att se snittpoäng på orden på det här provet kontra andra.
Citera
2014-11-19, 11:55
Medlem
r4ll3s avatar
Folk på Fejkbook håller på att löper amok och förser högskoleprovsansvariga med diverse påhopp och invektiv. "Tack för att ni förstört många ungdomars drömmar idioter!!!111one" "ni borde ha förvarnat iförväg!!!"

Försök kontrollera era animaliska känslor, Flashbackare. Stå med stadig rygg och behåll ert rationella och kyliga förnuft. Försök inse att det faktiskt inte finns någon orättvisa eller att någonting fel öht har ägt rum, i detta fall.
Citera
2014-11-19, 11:55
Medlem
Känner mig bestulen och antastad med denna normeringstabell, stort jävla skämt!
Fine att det tydligen va lite lättare, men att massakrera all tidigare statistik som man kunde jämföra med va man inte alls beredd på. Skillnaden motsvarar inte folks resultat, punkt slut!

Frågan är nu hur detta kommer påverka antagningsstatistiken nu till våren, tror ni på en sänkning i HP-kategorin eller kommer den va oberoende av den stora höjningen som den fashionabla nya normeringstabell medfört??
Citera
2014-11-19, 11:57
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Ok, inte lätt att koma ihåg siffrorna helt rätt Kan ju vara så att han räknat till 67 innan ändringen på fråga 31 och 32 gjordes.

Just ja! Han fick 2 extra poäng så föret hade han 1,9 enligt vårens, sen när han fick två extra poäng blev det 1,95.
Citera
2014-11-19, 11:59
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baqawat
Frågan är nu hur detta kommer påverka antagningsstatistiken nu till våren, tror ni på en sänkning i HP-kategorin eller kommer den va oberoende av den stora höjningen som den fashionabla nya normeringstabell medfört??

Det kommer inte påverka antagningsstatistiken öht. Om man INTE hade ändrat normeringen däremot, hade det gjort det.
Citera
2014-11-19, 12:00
Medlem
Storalfs avatar
Just nu sitter Morgan och co (inkl regen) på UmU och dricker kaffe och skrattar åt oss i tråden.
Senast redigerad av Storalf 2014-11-19 kl. 12:07.
Citera
2014-11-19, 12:04
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Just nu sitter Morgan och co (inkl regen) på UU och dricker kaffe och skrattar åt oss i tråden.

UmU

Uppsala Universitet har funnits betydligt längre än Umeås och har därmed gjort sig förtjänt av UU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in