Citat:
Yara kom väl hem strax efter klockan ett, ingen annan har sett henne någonstans efter det. Låt oss inte glömma ...
Att Yara var med och städa skolgården den dagen på förmiddagen. Åt lunch, fick en "gnuggis" på handen och var frisk och glad...
När hon senare samma kväll kom in på akuten var hon död. Hade så stora skador att läkarna trodde hon gått igenom en mangel.
255 skador i form av frakturer, blånader och märken. Dom flesta nya.
Detta hade skett i en lägenhet med två vuxna. Tre barn, varav Yara var ett.
Viktigt, tycker jag att hålla kvar det perspektivet.
EDIT. Det är så omfattande skador att jag undrar om dom inte delade upp det hela. En tog ut frustrationen på Yara, den andre (a) tog de egna barnen till sovrummet med TV på hög volym.
Ren spekulation. Men ingen kan ha varit omedveten om vad som hände. Det ter sig helt omöjligt.
Att Yara var med och städa skolgården den dagen på förmiddagen. Åt lunch, fick en "gnuggis" på handen och var frisk och glad...
När hon senare samma kväll kom in på akuten var hon död. Hade så stora skador att läkarna trodde hon gått igenom en mangel.
255 skador i form av frakturer, blånader och märken. Dom flesta nya.
Detta hade skett i en lägenhet med två vuxna. Tre barn, varav Yara var ett.
Viktigt, tycker jag att hålla kvar det perspektivet.
EDIT. Det är så omfattande skador att jag undrar om dom inte delade upp det hela. En tog ut frustrationen på Yara, den andre (a) tog de egna barnen till sovrummet med TV på hög volym.
Ren spekulation. Men ingen kan ha varit omedveten om vad som hände. Det ter sig helt omöjligt.
Jag tror att Amani vill att vi ska tro att en okänd människa (eller den påstådda affärsanställda) plockat upp henne efter skolan och tagit med henne någonstans för att slå skiten ur henne och sedan släppt av henne framför lägenheten.
Stackars Yara som blev så utmattad av händelsen bestämde sig att istället för att berätta vad som hänt genast gick och lade sig och sedan dog av skadorna. Yara talar ju inte alltid sanning så det var därför Amani trodde på det hon sagt.
Amani som är en så otroligt god människa att folk förundras av hennes godhet, hon älskade Yara mer än vad de biologiska föräldrarna gjorde hon skulle ALDRIG klara av att skada ett barn!
Det är väl ingen ide, antar jag, att åklagaren frågar henne varför Yara inte kom till henne och berättade om misshandeln. Yara älskade ju henne och Rami så mycket att hon inte ville riskera att skickas tillbaka till hemlandet.....
Att immigrationsverket var lätta att lura så att hon fick sitt uppehållstillstånd är ju lätt att förstå och eftersom det gick så lätt för henne den gången så hoppas hon på samma resultat nu. Det jag vill se/läsa om nu är hur åklagaren eller målsägarbiträdet lyckas få henne att tappa fattningen och att hon råkar säga sanningen om något i alla fall.
Jag TÅL inte människan!!!!!