2014-11-18, 22:01
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Låt oss inte glömma ...

Att Yara var med och städa skolgården den dagen på förmiddagen. Åt lunch, fick en "gnuggis" på handen och var frisk och glad...

När hon senare samma kväll kom in på akuten var hon död. Hade så stora skador att läkarna trodde hon gått igenom en mangel.

255 skador i form av frakturer, blånader och märken. Dom flesta nya.

Detta hade skett i en lägenhet med två vuxna. Tre barn, varav Yara var ett.

Viktigt, tycker jag att hålla kvar det perspektivet.

EDIT. Det är så omfattande skador att jag undrar om dom inte delade upp det hela. En tog ut frustrationen på Yara, den andre (a) tog de egna barnen till sovrummet med TV på hög volym.

Ren spekulation. Men ingen kan ha varit omedveten om vad som hände. Det ter sig helt omöjligt.
Yara kom väl hem strax efter klockan ett, ingen annan har sett henne någonstans efter det.
Jag tror att Amani vill att vi ska tro att en okänd människa (eller den påstådda affärsanställda) plockat upp henne efter skolan och tagit med henne någonstans för att slå skiten ur henne och sedan släppt av henne framför lägenheten.
Stackars Yara som blev så utmattad av händelsen bestämde sig att istället för att berätta vad som hänt genast gick och lade sig och sedan dog av skadorna. Yara talar ju inte alltid sanning så det var därför Amani trodde på det hon sagt.
Amani som är en så otroligt god människa att folk förundras av hennes godhet, hon älskade Yara mer än vad de biologiska föräldrarna gjorde hon skulle ALDRIG klara av att skada ett barn!
Det är väl ingen ide, antar jag, att åklagaren frågar henne varför Yara inte kom till henne och berättade om misshandeln. Yara älskade ju henne och Rami så mycket att hon inte ville riskera att skickas tillbaka till hemlandet.....

Att immigrationsverket var lätta att lura så att hon fick sitt uppehållstillstånd är ju lätt att förstå och eftersom det gick så lätt för henne den gången så hoppas hon på samma resultat nu. Det jag vill se/läsa om nu är hur åklagaren eller målsägarbiträdet lyckas få henne att tappa fattningen och att hon råkar säga sanningen om något i alla fall.
Jag TÅL inte människan!!!!!
Citera
2014-11-18, 22:28
Medlem
Det har inte spekulerats i om psyket havererat totalt efter det sista barnet en mamma som inte stiger upp förrän vid 12 då Rami skickar sms trots att det finns två småbarn hemma.

Rami måste ha varit fullt medveten om att det hände saker eftersom han tog med sig de små barnen och satt med dem i den stillastående bilen och lyssnade på musik medan barnen lekte i baksätet regelbundet eller så satt han där ensam och rökte.
Citera
2014-11-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det har inte spekulerats i om psyket havererat totalt efter det sista barnet en mamma som inte stiger upp förrän vid 12 då Rami skickar sms trots att det finns två småbarn hemma.

Rami måste ha varit fullt medveten om att det hände saker eftersom han tog med sig de små barnen och satt med dem i den stillastående bilen och lyssnade på musik medan barnen lekte i baksätet regelbundet eller så satt han där ensam och rökte.

Det är kristallklart för mig att Rami visste. Han skyddade sina ättelägg medans Yara fick vara slagpåsen, med hans goda minne. Allt annat vore märkligt.

Varför sitter man annars i en avställd bil med så små barn? Drygt ett och tre år.

Egentligen är hans totala likgiltighet/underlåtenhet snudd på värre. Det utgör förutsättningen för att detta fruktansvärda kunde hända.
Senast redigerad av Remark 2014-11-18 kl. 22:47.
Citera
2014-11-18, 22:39
Medlem
eireanns avatar
Jag frågade tidigare men fick inget svar så jag frågar igen, någon som vet om ödlan några av de andra barnen sett har hittats? Finns den med i förundersökningen? Har inte hunnit läsa allt.
Citera
2014-11-18, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Yara kom väl hem strax efter klockan ett, ingen annan har sett henne någonstans efter det.
Jag tror att Amani vill att vi ska tro att en okänd människa (eller den påstådda affärsanställda) plockat upp henne efter skolan och tagit med henne någonstans för att slå skiten ur henne och sedan släppt av henne framför lägenheten.
Stackars Yara som blev så utmattad av händelsen bestämde sig att istället för att berätta vad som hänt genast gick och lade sig och sedan dog av skadorna. Yara talar ju inte alltid sanning så det var därför Amani trodde på det hon sagt.
Amani som är en så otroligt god människa att folk förundras av hennes godhet, hon älskade Yara mer än vad de biologiska föräldrarna gjorde hon skulle ALDRIG klara av att skada ett barn!
Det är väl ingen ide, antar jag, att åklagaren frågar henne varför Yara inte kom till henne och berättade om misshandeln. Yara älskade ju henne och Rami så mycket att hon inte ville riskera att skickas tillbaka till hemlandet.....

Att immigrationsverket var lätta att lura så att hon fick sitt uppehållstillstånd är ju lätt att förstå och eftersom det gick så lätt för henne den gången så hoppas hon på samma resultat nu. Det jag vill se/läsa om nu är hur åklagaren eller målsägarbiträdet lyckas få henne att tappa fattningen och att hon råkar säga sanningen om något i alla fall.
Jag TÅL inte människan!!!!!

Och den nonchalans som hon själv målar upp att hon faktiskt har haft mot flickan.

Vilken människa ignorerar ett barn som kommer och säger nej jag är mätt och går och lägger sig direkt. .
Hon har brutalt torterat flickan och livet hennes berövat.

Hennes lögner håller ingenstans och bevisen samt det vittnena berättat styrker det att dessa totalt skitit i tjejen. Utnyttjat henne till max och sedan dödat.

Hoppas de inte använt sig av henne på diverse sexuella sätt - -
Citera
2014-11-18, 22:53
Medlem
Citat:
Det är kristallklart för mig att Rami visste. Han skyddade sina ättelägg medans Yara fick vara slagpåsen, med hans goda minne. Allt annat vore märkligt.

Varför sitter man annars i en avställd bil med så små barn? Drygt ett och tre år.

Egentligen är hans totala likgiltighet/underlåtenhet snudd på värre. Det utgör förutsättningen för att detta fruktansvärda kunde hända.

Yara fick dessutom sova på en madrass i ett rum som verkade användas som förvaringsrum på det sätt som hembiträden får sova i många länder medan resten av familjen sov tillsammans i ett riktigt sovrum.
Mostern sover hela dagarna och som någon person berättade som såg in i lägenheten vid något tillfälle då barnen var ensamma hemma så var det ren misär med använda blöjor på köksgolvet sannolikt så utfördes inga hushållssysslor förrän flickan kom hem från skolan vilket bör vara någon timme efter att kvinnan stigit upp.
Citera
2014-11-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vem biter - och varför- en åttaåring i bröstvårtan?
Det är en otäck detalj mitt i de andra hemskheterna.
Den eller dem skyldiga är värre än äckligaste monster på skräckfilm! Man tror ju inte att en människa kan bli så bestialisk och därefter låtsas oskyldig och leva med detta.

Jag önskar att både Rami och Amani Madi aldrig får umgänge med barn och livstids fängelse.
Citera
2014-11-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag frågade tidigare men fick inget svar så jag frågar igen, någon som vet om ödlan några av de andra barnen sett har hittats? Finns den med i förundersökningen? Har inte hunnit läsa allt.

Osäker. Men jag tror det var en ödla Madleen skickade till Yara. Som skulle skydda henne. Tror det nämns i ett chatt mellan Madi och Madlenne.
Citera
2014-11-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag har svårt att föreställa mig den kyla och empatilöshet som krävs för att som Madi påstå att "vi sörjer säkert mer än hennes föräldrar". När föräldrarna är på plats och en eller båda av detta par i princip torterat ihjäl flickan. Jag är också förvånad över att Madi inte verkar reagera nämvärt på Madleens närvaro. Iaf framgår det inte av rapporteringen.
Håller verkligen med om att det var ett otroligt uttalande.
Under förhöret med Amani idag var mamman inte där. Hon gick efter ca en halvtimme, medan Rami fortfarande satt och ljög.
Citera
2014-11-18, 23:09
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Osäker. Men jag tror det var en ödla Madleen skickade till Yara. Som skulle skydda henne. Tror det nämns i ett chatt mellan Madi och Madlenne.
Men du vet inte om ödlan hittats? Har Madleen sagt något om ödlan som barnen pratat om?
Citera
2014-11-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Det kan man vara tämligen säker på, han har hela tiden Yara misshandlats vetat vad som pågår.
Frågan är väl närmast om han själv deltagit i misshandeln av Yara rent fysiskt eller helt enkelt bara "tittat bort".

Madi trodde sannolikt inte i sin vildaste fantasi att hennes make skulle ha en annan historia till länsman än vad hon själv trodde de överenskommit, han var inte hemma och flickan har fått skadorna i skolan.

Men han hade, tror han, fixat sin "damage controll" med film och att han hade vax i öronen, lite sex med frun var också lämpligt att lägga in i teatern.

Båda har använt "befann sig i hysteriskt tillstånd" på frågor om deras handlande under kvällen, jag får känslan att det stämmer, Yara var död ett bra tag innan man ringde ambulans och de hade nog en och annan konversation om vad man skulle göra för att klara situationen.

Klädbyten, blodtorkning, chatt, vattenspolning etc skedde inte på något 10-tal minuter, det tar avsevärd tid.

Flickan har fått något in i helvete med stryk vilket spontana reaktioner från akutpersonal, polis och sedan rättsläkares rapport talar om.
Citera
2014-11-18, 23:12
Medlem
Här kan man höra lite av rösterna av de misstänkta
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=105
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in