2014-11-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Hela den här grejen med att hon kom hem sent, och redan blivit misshandlad då, det är för att de vet att hon blev misshandlad mellan 13.30 och 16.00, och de har listat ut att även polisen kan se detta. Tror jag.
Sent hemkommen? om jag minns rätt så blev hon hemkörd 13.05 av någon lärare.......den dödliga misshandeln startades säkert bara hon kommit innanför dörren! Fiske och inköp med kvitto ????fy sådana usla människor!
Citera
2014-11-18, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns i FUP.
Ok, vet du vart i tråden jag kan hitta FUP?
Citera
2014-11-18, 19:07
Medlem
Av det som framkommit hittills i förhören så framstår kvinnliga GM som komplett galen och manlige GM som korkad. Kan de ha lagt upp en strategi för detta för att åtminstone en av dem ska gå fri? Det verkar också som att kvinnliga GM har en hållhake på manlige GM. Skulle inte förvåna mig om Rami förgripit sig sexuellt på den stackars flickan eller att de båda två sålt henne till pedofiler utomlands. De döljer något.

Självklart vill Migrationsverket att psykopat-kärringen som mördat Yara ska få vara kvar i Sverige. Migrationsverket har inget emot att skicka iväg 3-åriga barn till länder de inte har någon anknytning till, däremot vill de gärna behålla en barnamörderska och dalta med henne. Där med är det uppenbart att Migrationverket är en psykopatmyndighet som ser till att skydda psykopater och stampa på små oskyldiga försvarslösa barn. Myndigheten borde byta namn till Psykopatverket. Blä!!!
Citera
2014-11-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupinus
Men stämmer det verkligen att det är flera barn!? Jag har läst alla barnförhören en gång till, med reservation för att jag inte fattat allt, de är genomgående svårlästa, skrivna på dålig svenska, kan inte skilja på de och dem osv. Men... Jag får det bara till att ett barn berättar att Y skulle sagt att hon blivit bränd av cigaretter under fötterna. Under detta förhör är dessutom flickans pappa med. I förhör två, utan pappan, kan hon inte minnas riktigt hur det var med cigaretterna men hon tror det var så.

De andra barn som berättar om cigaretter och att släktingarna slagit henne är barn som hört det av den första flickan. De berättar alltså inte något de hört Y berätta. Något av barnen visste inte ens att Y gick på Tullskolan men kände igen henne och har sett henne halta.

Jag sätter inte stor tilltro till barnens berättelser. Barnen är inte tillräckligt gamla för att skilja på vad de hört och sett tidigare. De påverkar varandra och har kanske också påverkats av vad andra, både barn och vuxna, talat om efteråt. Därmed inte sagt att dom ljuger.
Citera
2014-11-18, 19:10
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouzone
Ok, vet du vart i tråden jag kan hitta FUP?
Första sidan.
Citera
2014-11-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Jag sätter inte stor tilltro till barnens berättelser. Barnen är inte tillräckligt gamla för att skilja på vad de hört och sett tidigare. De påverkar varandra och har kanske också påverkats av vad andra, både barn och vuxna, talat om efteråt. Därmed inte sagt att dom ljuger.

Videoförhören med barnen skall spelas upp i rätten så då får vi se vad som gäller bortom dålig svenska och översättning. Dock var det som någon påpekade ett barn som berättade om Rami och cigaretterna. Inte flera.

Själv har jag mycket hög tilltro till barns berättelser och i det här fallet var det mycket farligt för Yara att säga något. För mig är det logiskt att hon då berättade (lite) för andra barn. Inte för vuxna.
Citera
2014-11-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Videoförhören med barnen skall spelas upp i rätten så då får vi se vad som gäller bortom dålig svenska och översättning. Dock var det som någon påpekade ett barn som berättade om Rami och cigaretterna. Inte flera.

Själv har jag mycket hög tilltro till barns berättelser och i det här fallet var det mycket farligt för Yara att säga något. För mig är det logiskt att hon då berättade (lite) för andra barn. Inte för vuxna.

Yara berättade mot löfte att dom inte fick berätta för någon vuxen. Minst ett barn berättade för läraren, tror det var till den läraren som gjorde ett oanmält hembesök (som ledde till att ett möte skulle ske 6/5). Om jag minns rätt.
Citera
2014-11-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Yara berättade mot löfte att dom inte fick berätta för någon vuxen. Minst ett barn berättade för läraren, tror det var till den läraren som gjorde ett oanmält hembesök (som ledde till att ett möte skulle ske 6/5). Om jag minns rätt.

I förhören sade Rami att Yara brukade ljuga eller fantisera, att varje barn har sina egna fel och att detta var Yaras ''fel'' eller karaktärsbrist. Därför slog Amani henne. Jag undrar om Rami sade detta för att förekomma vittnesmålen från barnen om cigarettbränning.
Citera
2014-11-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius

Jag tror inte heller att de ljuger. Men de flesta berättar bara vad de hört andra vuxna (eller andra barn) berättat, som att hon skulle ramlat ner från en balkong.
Citera
2014-11-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I förhören sade Rami att Yara brukade ljuga eller fantisera, att varje barn har sina egna fel och att detta var Yaras ''fel'' eller karaktärsbrist. Därför slog Amani henne. Jag undrar om Rami sade detta för att förekomma vittnesmålen från barnen om cigarettbränning.

Har han tillfrågats något om eventuell cigarettbränning i något förhör?
Citera
2014-11-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupinus
Har han tillfrågats något om eventuell cigarettbränning i något förhör?

Nej. Det är just därför jag skrev ''förekomma''.
Citera
2014-11-18, 20:03
Medlem
Låt oss inte glömma ...

Att Yara var med och städa skolgården den dagen på förmiddagen. Åt lunch, fick en "gnuggis" på handen och var frisk och glad...

När hon senare samma kväll kom in på akuten var hon död. Hade så stora skador att läkarna trodde hon gått igenom en mangel.

255 skador i form av frakturer, blånader och märken. Dom flesta nya.

Detta hade skett i en lägenhet med två vuxna. Tre barn, varav Yara var ett.

Viktigt, tycker jag att hålla kvar det perspektivet.

EDIT. Det är så omfattande skador att jag undrar om dom inte delade upp det hela. En tog ut frustrationen på Yara, den andre (a) tog de egna barnen till sovrummet med TV på hög volym.

Ren spekulation. Men ingen kan ha varit omedveten om vad som hände. Det ter sig helt omöjligt.
Senast redigerad av Remark 2014-11-18 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in