Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Det är ju samma sak? Enda skillnaden har varit Zlatans position och om killen bredvid honom varit framför, bredvid eller bakom. Yttrarna har överlag oftare spelat som yttrar än yttermittfältare skulle jag säga, men beror ju på vilka som spelat, ofta har det inte sett symmetriskt ut i praktiken.
Nyligen testade han 4-3-1-2 (eller om man kunde tolka det som en diamant), det var väl första betydelsefulla förändringen jag märkt.
Vad är samma sak? 4-5-1 och 4-3-3? Principen är ju densamma men jag tycker det är fel att säga 4-3-3 när den ena av ytteranfallarna i princip aldrig är i straffområdet. Då är man ingen anfallare.
Att Hamrén säger att vi spelar 4-3-3 tror jag beror på att han då kan spela Zlatan som spets, vilket han vägrade göra när vi spelade 4-5-1. Det var ju anledningen till att han gick över till att spela 4-4-2 (när han fortfarande kallade det 4-5-1) för att kunna ha Elmander eller någon annan forward på planen samtidigt som Zlatan.
Nu är det ju inga problem eftersom Zlatan inte spelar ensam spets utan han har sina anfallskollegor Forsberg (som ju är en tydlig 4-5-1/4-3-3-ytter) och Zengin (som är en tydlig 4-4-2-yttermittfältare)....
Citat:
Ursprungligen postat av
LastCaress
Glasklart, tack

Alltid glad att kunna hjälpa till.