2014-11-18, 14:01
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Mot Lichtenstein fick han två korrekta mål bortdömda som offside och blev utbytt pga. skada. Han gjorde knappast en dålig match mot Montenegro heller, han är ju flera gånger bättre defensivt än t.ex. Zengin. Offensivt kom han inte till sin rätt för att han aldrig får bollen trots att han löper rätt. Dessutom kan han knappast hjälpa att Zlatan bränner bollen högt över målet när Forsberg serverat honom ett drömläge.

Absolut Forsberg har varit briljant och gjort allt rätt men alla andra är dåliga, därför byts han också ut tidigt för att han får resten av laget att se dåligt ut och skämmas.

Man hävdar att Forsberg är marginellt bättre än Zengin och malmögänget går direkt bananas.
Citera
2014-11-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Absolut Forsberg har varit briljant och gjort allt rätt men alla andra är dåliga, därför byts han också ut tidigt för att han får resten av laget att se dåligt ut och skämmas.

Man hävdar att Forsberg är marginellt bättre än Zengin och malmögänget går direkt bananas.
Va? Du antydde att han blivit utbytt tidigt i bägge matcherna för att han inte presterat, och jag påpekade att anledningen till att han blev utbytt mot Lichtenstein var för att han blev skadad. Varför måste du bete dig som ett dampbarn bara för att du inte klarar av att någon rättar dina felaktiga påståenden?
Citera
2014-11-18, 14:08
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Jag håller inte på Malmö, men senast var Forsberg den som imponerade mest på mig och att han blev den som valdes att bytas ut var väl nästan objektivt fel. Han har imponerat mycket det lilla han spelat och är någon att satsa på till skillnad mot Zengin.
Citera
2014-11-18, 14:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Angående Forsberg kontra Zengin så är ju Forsberg dessutom den enda som klarar av att spela i en 4-3-3-liknande formation. Det ser jag som Zengins stora problem i detta fallet. Det är tydligt att han är en klassisk yttermittfältare som slickar linjen och skickar in inspel mot straffområdet. Problemet om vi ska spela ett 4-3-3/4-5-1 är ju att yttrarna måste fylla på i straffområdet och avlasta toppforwarden och det är ju bara Forsberg som har gjort det i någon större utsträckning av dom två.

Och jag håller ju helt klart med Smerch om senaste matchen. Att byta ut Forsberg och inte Zengin i det läget var mer eller mindre tjänstefel enligt mig.
Fast Zlatan kanske inte godkänner att man byter ut hans kompisar?
Citera
2014-11-18, 14:36
Avslutad
Kacaniklic som central mittfältare i ett 4-3-3... Hamrén upphör aldrig att förvåna en.
Citera
2014-11-18, 14:48
Medlem
Citat:

Tar du Hamréns omdöme som ett kvitto på någonting?
Citera
2014-11-18, 15:09
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Va? Du antydde att han blivit utbytt tidigt i bägge matcherna för att han inte presterat, och jag påpekade att anledningen till att han blev utbytt mot Lichtenstein var för att han blev skadad. Varför måste du bete dig som ett dampbarn bara för att du inte klarar av att någon rättar dina felaktiga påståenden?

Trevligt bemötande, ja jag tänkte fel ang lichtenstein men samtidigt är ditt raljerande om hur briljant forsberg skulle ha varit rätt enögt. Så kan vi släppa det där.

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tar du Hamréns omdöme som ett kvitto på någonting?

Det är nog hugget som stucket mellan Hamrén och en enögd supporter faktiskt.

Blir bara lite smålustigt bara när man håller med om att spela A är bättre än B så ska det ändå märkas att A minsann är hur mycket bättre som helst.
Citera
2014-11-18, 15:18
Medlem
LastCaresss avatar
Hur länge har Hamrén kört 4-3-3? Hur såg det t.ex. ut i hans första landskamp (mot Skottland, 2009?)?
Citera
2014-11-18, 15:24
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Hur länge har Hamrén kört 4-3-3? Hur såg det t.ex. ut i hans första landskamp (mot Skottland, 2009?)?

Estland i September var väl första gången vi spela 4-3-3
Citera
2014-11-18, 15:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Han startade med 4-5-1, gick över till 4-4-2 efter nått år men låtsades att det fortfarande var 4-5-1, ända fram tills nyligen när han bestämde att vi skulle köra 4-3-3 istället. Vilket ju inte heller är sant eftersom det i verkligheten är nån slags skev 4-5-1 variant.

Jag antar att det svaret var solklart och inte kräver några som helst vidare förklaringar?
Citera
2014-11-18, 15:31
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Ungern 2010 borde varit första tävlingslandskampen för Hamrén, då spela vi en rätt tydlig 4-2-3-1 vill jag minnas.
Citera
2014-11-18, 15:40
Medlem
Marathons avatar
Citat:

Ungern 2010 borde varit första tävlingslandskampen för Hamrén, då spela vi en rätt tydlig 4-2-3-1 vill jag minnas.

Första 4-3-3 matchen var mot Danmark 27 maj tidigare i år, innan dess var det som "kung ingenting" skriver en 4-4-2 som Hamrén låtsades vara 4-2-3-1.
Senast redigerad av Marathon 2014-11-18 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in