Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-18, 16:02
Medlem
Kan någon länka Jonnas blogg? Hittar den inte...
Citera
2014-11-18, 16:02
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Detta svar fick jag nyss från "Rotel 5 Örebro Tingsrätt".

"Förundersökningen är enligt uppgift från åklagarkammaren mycket omfattande. Örebro tingsrätt och Polismyndigheten i Örebro har gemensamt beslutat att polismyndigheten ska sköta handläggningen av begäran om utlämnande av förundersökningsprotokollet. Det kommer sannolikt att tas ut en avgift för detta enligt avgiftsförordningen. Vänligen kontakta någon av de personer som angivits i tidigare e-postmeddelande."

SUCK
Och nu har jag försökt ringa alla tre telefonnummer som även jag själv fick som svar på dagens mail jag sände och ingen av dom tre svarar i telefon .

Innebär detta nu att man måste hämta ut FUP "personligen" i Örebro? Jag menar i och med att dom kommer ta ut en avgift? Då kan dom väl inte skicka per mail förmodar jag?

Citera
2014-11-18, 16:03
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Kan någon länka Jonnas blogg? Hittar den inte...

Finns inte kvar. Borttagen liksom hennes FB-profil.......
Citera
2014-11-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
SUCK
....
Innebär detta nu att man måste hämta ut FUP "personligen" i Örebro? Jag menar i och med att dom kommer ta ut en avgift? Då kan dom väl inte skicka per mail förmodar jag?
....

Jag tippar på att man måste hämta ut den hos farbror kriminalpolis.

Nu vet jag inte riktigt vad en omfattande FUP kan kosta i avgift.
Men någon hunka får du nog räkna med om du pallrar dig dit.
Citera
2014-11-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Finns inte kvar. Borttagen liksom hennes FB-profil.......

Ohh, damit! Någon annan bild på henne förutom när hon är på hästryggen?
Citera
2014-11-18, 16:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxear
Jag tippar på att man måste hämta ut den hos farbror kriminalpolis.

Nu vet jag inte riktigt vad en omfattande FUP kan kosta i avgift.
Men någon hunka får du nog räkna med om du pallrar dig dit.
Om den kommer på papper omfattar den lågt uppskattat 2000 sidor och kostar 4000 kr.
Citera
2014-11-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om den kommer på papper omfattar den lågt uppskattat 2000 sidor och kostar 4000 kr.

Oj.. Då var min hunka ingenting.

Hade helt klart varit smidigare att smälla ihop skiten som pdf.
Citera
2014-11-18, 16:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxear
Oj.. Då var min hunka ingenting.

Hade helt klart varit smidigare att smälla ihop skiten som pdf.
Jo, men myndigheter har inte till uppgift att vara smidiga.
Citera
2014-11-18, 17:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Iskall mördare!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19876468.ab
Återger lite text ur artikeln:

Citat:
 Min klient medger att hon tagit livet av den andra kvinnan, men det var inget som var planerat, säger hennes advokat Johan Eriksson.
Han vänder sig mot rubriceringen mord.

– Vi hävdar att det rör sig om vållande till annans död, hon har inte haft något uppsåt i detta.

Advokat Johan Eriksson säger att hans klient mått mycket dåligt sedan häktningen i slutet av juni.

– Hon har under lång tid suttit häktad med fullständiga restriktioner. Hon känner skuld för det hon gjort.
Citat:
Men enligt vad Aftonbladet erfar är bevisningen omfattande mot den 25-åriga ryttarinnan. Polisen har kvinnans eget erkännande och har återfunnit hammaren, kniven och sågen. Dessutom har polisens tekniker gjort mycket noggranna undersökningar på mord- och styckplatsen, i 25-åringens bostad i Kumla, i bägge bilarna och på fyndplatsen i Hällabrottet.
Citera
2014-11-18, 17:50
Medlem
För er som tänkt besöka rättegången kommer här ett till citat från NA:

Intresset för målet förväntas bli stort och det är inte säkert att alla kommer att få plats som åhörare under förhandlingen. Medier måste boka plats i förväg och för övriga personer kommer det att finnas dagsbiljetter tillgängliga. Dessa kan dock inte bokas i förväg.
- Det har redan varit ett stort intresse kring förundersökningen och det kommer säkert att fortsätta misstänker jag, säger Björn Lindén.

Men... Vi är många som inte vill annat än att läsa FUP:en. Någon Örebroare som kan fixa den imorgon? Tycker väl ändå att den borde finnas som pdf även om man kanske måste beställa den på plats.
Om den blir dyr kan vi väl alla bidra med en slant?
Citera
2014-11-18, 18:20
Medlem
Pressmeddelande
Åtal i mål angående misstanke om mord i Askersund
[2014-11-18] Örebro tingsrätt

Den 19 november 2014 kl. 11.00 ska åtal väckas vid Örebro tingsrätt i mål B 3086-14. Huvudförhandling i målet beräknas kunna påbörjas den 2 december 2014 kl. 9.00. Rätten kommer att bestå av lagmannen Björn Lindén samt nämnd.

Utrymmet för massmedia, anhöriga och övriga besökare från allmänheten kommer att vara begränsat. För massmedia finns det möjlighet att förboka plats.

Kontaktperson för bokning av plats är Fredrik Thor. Önskemål om bokning av plats bör meddelas rätten senast den 26 november 2014 kl. 12.00 per e-post till fredrik.thor@dom.se. Representanter för massmedia ska vara beredda att uppvisa presskort för att få tillgång till reserverad plats. För övriga besökare kommer dagbiljetter att finnas tillgängliga vid början av varje förhandlingsdag. Dagbiljetter kan inte förbokas. Det kommer även att finnas möjlighet att ta del av huvudförhandlingen genom s.k. medseende från annan sal i tingsrättens lokaler.

Ordningsregler

Tingsrätten genomför obligatorisk säkerhetskontroll som måste passeras för att komma in i tingshuset. Åhörare och massmedia ombeds därför att komma i god tid.

Bildupptagning (fotografering) av annan än rätten är inte tillåten när förhandlingen pågår. Kameror och mobiltelefoner som medförs in i salen ska vara avstängda och undanstoppade. Mat och dryck får inte medföras in i salen. Undvik in- och utpassering under den tid förhandlingen pågår.
Citera
2014-11-18, 19:02
Medlem
Jag kan pallra mig dit o se om jag får ut FUP:EN.

Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
För er som tänkt besöka rättegången kommer här ett till citat från NA:

Intresset för målet förväntas bli stort och det är inte säkert att alla kommer att få plats som åhörare under förhandlingen. Medier måste boka plats i förväg och för övriga personer kommer det att finnas dagsbiljetter tillgängliga. Dessa kan dock inte bokas i förväg.
- Det har redan varit ett stort intresse kring förundersökningen och det kommer säkert att fortsätta misstänker jag, säger Björn Lindén.

Men... Vi är många som inte vill annat än att läsa FUP:en. Någon Örebroare som kan fixa den imorgon? Tycker väl ändå att den borde finnas som pdf även om man kanske måste beställa den på plats.
Om den blir dyr kan vi väl alla bidra med en slant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in