2014-11-18, 15:14
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Du hittar ingenting annat i den här tråden som skulle kunna förtjäna tillsägelse eller varning?
Den tidigare benämningen "Tillsägelse" är ersatt med "varning". Steget efter varning är avstängning.

Det finns mycket vi agerar på, just felaktiga citationstecken har dock blivit någon trend här på sistone.

Rapportera gärna om vi missar något.
Citera
2014-11-18, 15:26
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Den tidigare benämningen "Tillsägelse" är ersatt med "varning". Steget efter varning är avstängning.

Det finns mycket vi agerar på, just felaktiga citationstecken har dock blivit någon trend här på sistone.

Rapportera gärna om vi missar något.

*host* regen88 *host*

OnT: även jag märkte att tabellerna hade försvunnit idag klockan 13 ungefär.
Det är väl antagligen endast förberedelse inför morgondagen.
Citera
2014-11-18, 15:53
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Nu är det dock andra omständigheter (verkar det som) så dina uppmuntrande ord betyder inte så mycket i dagsläget.

Nu pratar vi faktiskt om ett screenshottat mejl från en nyregistrerad användare... Kan en större trollvarning än så poppa upp?

Om något i provet förändras så meddelar man detta officiellt och det är ingenting man mejlar till en random person. Källkritik snälla...
Citera
2014-11-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Nu pratar vi faktiskt om ett screenshottat mejl från en nyregistrerad användare... Kan en större trollvarning än så poppa upp?

Om något i provet förändras så meddelar man detta officiellt och det är ingenting man mejlar till en random person. Källkritik snälla...

Jag har mailat samma kille och fått samma svar. Orkar inte lägga upp bildbevis, så du får helt enkelt lita på oss. Annars kan du ju alltid maila själv, så lär du garanterat få det bekräftat.
Citera
2014-11-18, 15:59
Avslutad
Citat:
De har ju inte mejlat det till "en random person". De har mejlat till någon som efterfrågat just den informationen.

UHR är en myndighet och varför skulle en myndighet bry sig om att vara tillmötesgående och officiellt meddela något som de inte nödvändigtvis behöver meddela?
Citera
2014-11-18, 16:12
Medlem
Citat:

Jag har själv fått mejl från Morgan förut när jag mejlat Kvant på Umeå Universitet.

http://oi58.tinypic.com/52j1px.jpg

Mitt mejl har exakt samma layout som det i screenshottet och jag tror knappast denna nyregistrerade användare mejlat kvant förut, kopierat Morgans mejlsignatur och fejkat avsändare för att lura oss på FB. Dessutom säger andra att de fått samma svar.

Tyst nu.
Citera
2014-11-18, 16:31
Medlem
Citat:
Jag har själv fått mejl från Morgan förut när jag mejlat Kvant på Umeå Universitet.

Mitt mejl har exakt samma layout som det i screenshottet och jag tror knappast denna nyregistrerade användare mejlat kvant förut, kopierat Morgans mejlsignatur och fejkat avsändare för att lura oss på FB. Dessutom säger andra att de fått samma svar.

Tyst nu.

Det kanske är du som i själva verket registrerat ett nytt konto och trollat oss.
Citera
2014-11-18, 17:05
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
De har ju inte mejlat det till "en random person". De har mejlat till någon som efterfrågat just den informationen.

UHR är en myndighet och varför skulle en myndighet bry sig om att vara tillmötesgående och officiellt meddela något som de inte nödvändigtvis behöver meddela?

Jag menar givetvis att dessa ansvariga inte skulle skriva till denna användare som de inte har någon aning om vem det är att de har förändrat provet utan att att meddela detta officiellt...

En förändring av provet är givetvis en så pass stor grej att man behöver göra det officiellt innan det träder i kraft. Det är ungefär som om de t.ex. skulle ta bort ORD delen på nästa prov utan att meddela detta officiellt...

Citat:

Tyst nu.

Det är fortfarande ytterst osannolikt att de skulle förändra provet utan att meddela detta officiellt.
Citera
2014-11-18, 17:09
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
En förändring av provet är givetvis en så pass stor grej att man behöver göra det officiellt innan det träder i kraft. Det är ungefär som om de t.ex. skulle ta bort ORD delen på nästa prov utan att meddela detta officiellt...

Det är fortfarande ytterst osannolikt att de skulle förändra provet utan att meddela detta officiellt.

What? Varför? Det vore ju märkligt att meddela i förväg, det är ju nämligen inte hugget i sten att normeringen alltid är samma. Det är däremot att provdelarna, XYZ, KVA, MEK, etc... förekommer. Tänk om de inte skulle lyckas med att göra kvant lättare till exempel sen har man i förväg gått och lovat det?

Sedan är ju detta en väldigt marginell "förändring" som knappast behöver belysas särskilt starkt, det är inte så mycket som förändras.
Citera
2014-11-18, 17:15
Medlem
Jag har fått mejl från en av konstruktörerna på VERB delen och det verkar som att även normeringstabellen på verb blir enormt mycket höjd: minst 78 för att få 2.0 !!!!
Citera
2014-11-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
denna är inget ''jesus tråd'' håll dig till hsp prov tror ni normeringar kommer hem imon

Japp, du bör nog vakta brevlådan hela dagen
Citera
2014-11-18, 17:51
Medlem
Citat:

Jämför du verkligen introduktionen/borttagandet av en provdel med att sänka svårighetsgraden på frågorna? Skojar du?

Citat:

Vad har de för skyldighet att meddela detta? Om de hade gått ut med att provet skulle bli enklare, vad hade varit skillnaden?

Jag tror alla är bittra över att de pluggade och pluggade, höjde sig med 10-20 poäng på kvant och kände sig jätteduktiga och jättesmarta, och så visade det sig att HP sänkte nivån på frågorna. Tog det hårt på allas självförtroenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in