Citat:
Du återger en felaktig bild av händelsen och föringar denns omfattning. Följande citiat är inleddningen i en kurdwatch rapport om händelsen.http://www.kurdwatch.org/pdf/kurdwatch_qamischli_en.pdf
Det var ju inte bara fotbollsmatchen som utgörde oroligheterna under denna period, men däremot så var fotbollsmatchen själva starten på dominoeffekten. Det finns en rad märkliga händelser som sammantaget leder till den kaotiska situationen inne i stadiumet och dessa saker gör så att vissa förklaringsteorier får mer gehör.
De arabiska borta supportrarna hade slagträd och stenar inne i stadiumet, detta väcker frågor om de släpptes in medvetet. Det nämns i samma referens att denna grupp är känd för att skapa oroligheter i samband med matcher. Bortasupportrarna var för tidigt framme och de satt inte där det är meningen att bortasupportrar ska sitta, alltså en bit ifrån hemmasupportrarna. Det fanns för få poliser mellan dessa två läger. De som är kända för att vara bråkiga, sätter igång och gör det som de brukar göra. De börjar först skrika Falluja (saddams starka fäste) och därefter så går dem till anfall med stenar, slagträd och även andra liknande vapen. Samtidigt så får alla i och utanför stadiumet höra en live radiosändning om att 3 barn har dött och då hamnade alla parter/alla människor i panik och oroligheterna nåde en helt annan nivå. Det vissade sig senare vara falsk information.
Dessa saker tyder på att någon eller några medvetet försökt skappa en konflikt på denna match. Enligt tesen så kan det vara den syriska säkerhetstjänsten som blev till vis del åsidosatt efter Bashars övertag av makten och dessa ville helt enkelt vissa för honom att deras existens är viktig. Det är ett perfekt ställe om man har denna avsikt, det finns en konflikt mellan kurderna och araberna, den kan väckas till liv.
Det var ju inte bara fotbollsmatchen som utgörde oroligheterna under denna period, men däremot så var fotbollsmatchen själva starten på dominoeffekten. Det finns en rad märkliga händelser som sammantaget leder till den kaotiska situationen inne i stadiumet och dessa saker gör så att vissa förklaringsteorier får mer gehör.
De arabiska borta supportrarna hade slagträd och stenar inne i stadiumet, detta väcker frågor om de släpptes in medvetet. Det nämns i samma referens att denna grupp är känd för att skapa oroligheter i samband med matcher. Bortasupportrarna var för tidigt framme och de satt inte där det är meningen att bortasupportrar ska sitta, alltså en bit ifrån hemmasupportrarna. Det fanns för få poliser mellan dessa två läger. De som är kända för att vara bråkiga, sätter igång och gör det som de brukar göra. De börjar först skrika Falluja (saddams starka fäste) och därefter så går dem till anfall med stenar, slagträd och även andra liknande vapen. Samtidigt så får alla i och utanför stadiumet höra en live radiosändning om att 3 barn har dött och då hamnade alla parter/alla människor i panik och oroligheterna nåde en helt annan nivå. Det vissade sig senare vara falsk information.
Dessa saker tyder på att någon eller några medvetet försökt skappa en konflikt på denna match. Enligt tesen så kan det vara den syriska säkerhetstjänsten som blev till vis del åsidosatt efter Bashars övertag av makten och dessa ville helt enkelt vissa för honom att deras existens är viktig. Det är ett perfekt ställe om man har denna avsikt, det finns en konflikt mellan kurderna och araberna, den kan väckas till liv.
Nopp, som jag skrev var huliganbråket på fotbollsmatchen som startade detta, och som jag skrev såg kurderna huliganattacken som en attack på hela den kurdiska befolkningen och detta utnyttjades av kurdnationalisterna för att elda resten av den kurdiska befolkningen, det blev kravaller och upplopp och polis svarade självklart på våldet med våld, det är ganska så polis agerar i alla länder .
Sen om huliganer skriker falluja eller halleluja spelar ingen roll , alla som varit på fotbollsmatcher vet att huliganer gör sitt bästa för att reta motståndaren .
Citat:
Hahaa något förtroende för mig har du aldrig haft så hur kan den sjunka?
I vilket fall, vidare till andra bitar. Mitt förtroende för dig är alltid under nollpunkten och för varje gång jag tar del av det du förmedlar så fortsätter den sjunka i en och samma riktning mot en förutbestämd öde. Jämför alldrig svensk polis med regiemns motsvarighet, nämn inte ens dessa institutioner i samma meningen eller stycke. Så här hanterades situationen i stadiumet av säkerhetspolisen, säkerhetstjänsten och militären.Utanför stadiumet så skjuter regimens män in i folkmassor. Det är precis samma beteende som kom till uttryck i Deraa och senare alla andra ställen som demonstrationer hölls. Dem skjutter in i folkmassar och dödar människor på måfå. Och sen ska du komma och återge angripparens version som inte innehåller kurdernas fientlighet mot regimen/etablisimanget, utan ersätts med en rasistisk fientlighet mot arabiska folket.
Och helt ärligt skiter jag i hur du känner, vet att varken du eller andra kurder gillar det jag skriver för jag sätter stopp för era lögner .
Senast redigerad av soria 2014-11-18 kl. 12:25.
Senast redigerad av soria 2014-11-18 kl. 12:25.