2014-11-11, 22:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1

... Tillbaka till Karlskrona:
Jag tycker nu att åklagaren har ett mycket starkt åtal emot båda två. Man kan dömas för att inte ingripa när ett barn i beroendeställning far illa och man underlåter att göra något åt det. Rami har ju berättat att han flera gånger den aktuella kvällen såg Amani stå med en brödkavel och dra i Y***s hår och hota att "uppfostra henne". Även om jag tror att Rami var mer involverad än så, så har ju han erkänt gärningen som han åtalas för. I bästa fall kommer sanningen om hans involvering i mordet fram. I näst bästa fall går tingsrätten helt på hand berättelse och dömer honom för att ha underlåtit att skydda barnet han hade vårdnaden om.

Rami är körd, även om någon tror på hans berättelse!
(Hoppas jag!)

Att just en brödkavel tros ha använts som tillhygge kan i slutändan göra att Rami kommer billigare undan.
Citera
2014-11-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madis värsta mardröm hade redan inträffat tror jag dvs att Yara har börjat berätta hur hon har det hemma.

Yara hade börjat berätta för sina kamrater i skolan och visat sina skador (om det visste Madi dock inte).

Läraren hade gjort hembesök och därmed fått insyn i hemmet.

Tror också Yara kan ha berättat något under besöket hos släktingarna. Hon fick ju såret omlagt där, fick säker frågor vad som hade hänt.

Kallelsen till mötet på skolan kommer till Madis kännedom (hon antar att det beror på Yara).

Sammantaget fick det bägaren att rinna över totalt.

Yara hade varit olydig och skulle bestraffas, så att det inte skulle upprepas.

Hade säkert används av det tidigare. Bestraffning och hot.

EDIT. Madi blev ställd - upplevde jag - när förhörsledaren sa att Yara hade berättat för sina klasskamrater att hon blev slagen hemma.

Den här misshandeln tycks ha eskalerat nästan trappvis, nått högre höjder med ojämna mellanrum. Madis hat har vuxit nästan exponentiellt om än ryckvis. Enstaka händelser har lagrats på varandra.
Med varmt tack till Pethrus för hans sammanställning där jag hämtat följande:
"(14:30)
Hon står med Yara vid änden på sängen i sovrummet, mellan fönstet och sängen. Amani skäller på Yara och säger: "Vad har du sagt? Vad har du gjort? Vad gjorde du i Landskrona?"
Något i Landskrona har hetsat upp Madi så till den grad att Yara anförtror sina klasskamrater att den gröna ödlan skall skydda henne från döden.
Man kan inte gissa vad det skulle kunna vara mer precist utifrån L.Isla*s vittnesmål. Bara att det troligtvis handlar om att Madi blivit utskämd. Det finns alltså en ganska precis punkt, där Madis hat kulminerar.
Men det har pyrt och grott länge. Det förvånar mig lite att ingen frågat henne något såenkelt som "varför var du arg på Yara?" Olika former av "varför slog du ihjäl henne" är inte ett helt prima sätt att närma sig frågan.
Så tycker jag.
Citera
2014-11-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Jag tror att Yaras bioföräldrar lider.
Men deras (dolda agenda) har prioriterats. PUT var och är viktigare än Yara, fortfarande (det är min bedömning).

Jag får det intrycket också och att de var "överens" om vilken osanning/sanning som officiellt råder i klanen. Förhöret var i början som jag hade väntat, det handlade om saker som ger PUT, och deras fejder.

Men när förhöret nästan var slut, kom överraskningen. För när det kom till kritan så var Madleen en kvinna med integritet, som visade respekt för domstolen, och sin döda dotter. Det hedrade henne.

Det roliga var att Ramis advokat utgick ifrån att hon var av samma skrot och korn som Mohammed. Och det var ett misstag, för det var han som fick fram de äkta känslorna.

Åklagaren gjorde inget intryck och hon fick inte fram mycket. Det var Ramis advokat som gjorde jobbet. Det var självmål igen!
Citera
2014-11-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madis värsta mardröm hade redan inträffat tror jag dvs att Yara har börjat berätta hur hon har det hemma.

Yara hade börjat berätta för sina kamrater i skolan och visat sina skador (om det visste Madi dock inte).

Läraren hade gjort hembesök och därmed fått insyn i hemmet.

Tror också Yara kan ha berättat något under besöket hos släktingarna. Hon fick ju såret omlagt där, fick säker frågor vad som hade hänt.

Kallelsen till mötet på skolan kommer till Madis kännedom (hon antar att det beror på Yara).

Sammantaget fick det bägaren att rinna över totalt.

Yara hade varit olydig och skulle bestraffas, så att det inte skulle upprepas.

Hade säkert används av det tidigare. Bestraffning och hot.

EDIT. Madi blev ställd - upplevde jag - när förhörsledaren sa att Yara hade berättat för sina klasskamrater att hon blev slagen hemma.

De måste ha lagt en hel del tid på att kontrollera Yara. Vad hon fick säga eller inte säga. Att sminka över blåtiror och bestämma hur hon skulle sitta under Skype. Hantera en ständigt kontaktsökande mor. Lugna grannar, soc, polis och skola. Manipulera och trixa. Och ändå behöva oroa sig för att flickan skulle försäga sig. Väldigt mycket tid för nöjet att plåga flickan.

Hade de velat bli av med henne så kunde Madi blivit väldigt sjuk och låtit någon annan släkting ta över flickan. Eller så hade hon skickats hem. Jag upplever båda som påhittiga och skickliga lögnare så det hade säkert funnits ett sätt att rädda ansiktet och ändå slippa Yara. Det hela är så sjukt och så ologiskt.
Senast redigerad av VemKom 2014-11-11 kl. 22:29.
Citera
2014-11-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det är för mej obegripligt att man skickar iväg ett ensamt litet barn som ett paket i händerna på människosmugglare utan att veta med vem eller hur de skulle ta sej hit. Och vad som hände sen.
Familjens trygghet var tydligen inget de ansåg att en traumatiserad Yara behövde.
Hon fick tvärtom bära en orimlig börda.

Det är obegripligt och ologisk och därför osant. Ingen lämnar ett barn utan att veta detaljerna. Men de kan inte medge sanningen.

Jag tror de har använt svenska pass, för det är det enklaste och det billigaste.

När jag bestämt hävdar att barnet vid den bombade skolan inte är Yara, blir det protester i tråden, trots att jag ser att det inte är samma barn.

Då kommer jag till slutsatsen att en vanlig svensk tulltjänsteman eller gränspolis, inte heller ser någon skillnad på olika palestinska flickor så länge de har svart hår och en rosa jacka.

Klanen delar på namn, köpta utbildningar och titlar, och då ligger det närmast till hands att utgå ifrån att de lånat ett svenskt viss tillhörande en jämnårig flicka med svenskt medborgarskap.
Citera
2014-11-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Det är möjligt biofamiljen hade trott på Yara. I vilket fall som helst så var mordet på flickan det absolut sämsta alternativet om de nu ville dölja misshandeln och hur hon behandlats. Därför står det väl rätt klart att det var en impulsgärning. Om de nu inte tänkt att de skulle dölja det som en "olycka" för Madleen och familjen. Och glömde bort att svenska myndigheter kunde ha ett visst intresse av saken.

Där har du en poäng för jag tror inte att Palestina har promille av vad sverige har i polisutredning och rättsväsende, det hade kanske kunnat gå i Palestina att tvätta av och klä om offret, skylla på en olycka av något slag. Jag får den känslan för allt verkar så oerhört taffligt gjort med efterbörden.
Citera
2014-11-11, 22:51
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det är för mej obegripligt att man skickar iväg ett ensamt litet barn som ett paket i händerna på människosmugglare utan att veta med vem eller hur de skulle ta sej hit. Och vad som hände sen.
Familjens trygghet var tydligen inget de ansåg att en traumatiserad Yara behövde.
Hon fick tvärtom bära en orimlig börda.

Och efter det är man fruktansvärt skärrad över alla rysligheter som kan drabba samma barn på väg till och från skolan i Karlskrona ... Proportioner?
Citera
2014-11-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag har (för egen räkning) gjort upp en tidslinje över händelserna på morddagen. Underlaget är mobil- och chattanalyser, Ramis uppgifter och grannarnas vittnesmål. De fetstilta uppgifterna är bekräftade. Övrigt är Ramis påståenden i förhör.)

Om någon är intresserad av att ta del av tidslinjen så följer den här, i tre delar.

---

TIDSLINJE MORDDAGEN

(Underlag: Ramis redogörelse samt mobil- och chattanalyser. Fetstilta uppgifter är bekräftade..

(forts)

Grymt bra jobbat!! Såg verkligen händelseförloppet framför mig... Kan ha gått till så här ungefär , i alla fall liknande.
Citera
2014-11-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är obegripligt och ologisk och därför osant. Ingen lämnar ett barn utan att veta detaljerna. Men de kan inte medge sanningen.

Jag tror de har använt svenska pass, för det är det enklaste och det billigaste.

När jag bestämt hävdar att barnet vid den bombade skolan inte är Yara, blir det protester i tråden, trots att jag ser att det inte är samma barn.

Då kommer jag till slutsatsen att en vanlig svensk tulltjänsteman eller gränspolis, inte heller ser någon skillnad på olika palestinska flickor så länge de har svart hår och en rosa jacka.

Klanen delar på namn, köpta utbildningar och titlar, och då ligger det närmast till hands att utgå ifrån att de lånat ett svenskt viss tillhörande en jämnårig flicka med svenskt medborgarskap.

Svåraste biten är att passera den yttre gränsen mot EU men den har mängder med hål bara det finns pengar. Att en svensk tulltjänsteman eller gränspolis kollar ett pass är nästan obefintligt om de inte fått tips i förväg. Undviker de bara flyg så är det rena autobahn till Sverige och Malmö.
Citera
2014-11-11, 23:10
Medlem
fasligts avatar
Fattar fortfarande inte varför det är så givet att A kommer dömas hårdare än R. A säger sig inte ha den blekaste aning om vad som hänt medan R drar en överdetaljerad rövarhistoria. Han hävdar att Y var uppe och sprang vid en tidpunkt då ambulanspersonalens vittnesmål, kroppstemperaturen och dödsorsaken pekar på att flickstackarn redan varit död en god stund. Rättsläkarn säger att hon omöjligt kunnat stå på de benen på ett bra tag, de ser ut som om de dragits genom en mangel. Hur skulle den skrönan kunna hålla oavsett vad A säger eller inte säger? Undrar också om inte en eller två fullvuxna fullblodspsykopater rullandes på en kavel över späda småflicksben kan få precis samma effekt? Med fettembolisering som följd ett antal timmar senare. Inga frakturer i benen men totalt söndertrasad vävnad. Sedan betvivlar jag inte för en sekund att även hugg och slag utdelats i rikligt mått därutöver.
Citera
2014-11-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
De måste ha lagt en hel del tid på att kontrollera Yara. Vad hon fick säga eller inte säga. Att sminka över blåtiror och bestämma hur hon skulle sitta under Skype. Hantera en ständigt kontaktsökande mor. Lugna grannar, soc, polis och skola. Manipulera och trixa. Och ändå behöva oroa sig för att flickan skulle försäga sig. Väldigt mycket tid för nöjet att plåga flickan.

Hade de velat bli av med henne så kunde Madi blivit väldigt sjuk och låtit någon annan släkting ta över flickan. Eller så hade hon skickats hem. Jag upplever båda som påhittiga och skickliga lögnare så det hade säkert funnits ett sätt att rädda ansiktet och ändå slippa Yara. Det hela är så sjukt och så ologiskt.

I och med Yara fick Madi makt över både bioföräldrarna och Rami. Det tror jag hon njöt av.

Av sin egen stora släkt i Sverige var hon mer eller mindre förskjuten ifrån.

Jag tror också att hon använde Yara till att indirekta bestraffa Rami. Hon visste att det var en öm punkt. Åtminstone initialt, sedan verkar det ju inte haft någon effekt på Rami alls.
Citera
2014-11-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Fattar fortfarande inte varför det är så givet att A kommer dömas hårdare än R. A säger sig inte ha den blekaste aning om vad som hänt medan R drar en överdetaljerad rövarhistoria. Han hävdar att Y var uppe och sprang vid en tidpunkt då ambulanspersonalens vittnesmål, kroppstemperaturen och dödsorsaken pekar på att flickstackarn redan varit död en god stund. Rättsläkarn säger att hon omöjligt kunnat stå på de benen på ett bra tag, de ser ut som om de dragits genom en mangel. Hur skulle den skrönan kunna hålla oavsett vad A säger eller inte säger? Undrar också om inte en eller två fullvuxna fullblodspsykopater rullandes på en kavel över späda småflicksben kan få precis samma effekt? Med fettembolisering som följd ett antal timmar senare. Inga frakturer i benen men totalt söndertrasad vävnad. Sedan betvivlar jag inte för en sekund att även hugg och slag utdelats i rikligt mått därutöver.

Enligt Madleen hade flickan 255 nya frakturer dvs den dagen. Inte undra på att läkarna trodde hon körts genom en mangel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in