2014-11-18, 10:59
Medlem
Imeldas avatar
blt publicerar inte mitt inlägg... jag blev lite arg på idioten som tyckte synd om Rami.
Citera
2014-11-18, 11:05
Medlem
LaScalas avatar
[quote=Imelda|51146466]blt publicerar inte mitt inlägg... jag blev lite arg på idioten som tyckte synd om Rami.[/QUOTE

Ja, jag blev också upprörd över det.

Jag undrar hur mycket av Yaras sängvätning som är orsaken till mycket av det stryk hon fått.
Jag har ju undrat tidigare i tråden om vilken vård hon fått för det.
Och hur bioföräldrarna intresserat sej för det.
Jag ser i rapporteringen att bråket gällde Yaras kissmadrass den ödesdigra kvällen...
Citera
2014-11-18, 11:07
Medlem
Imeldas avatar
[quote=LaScala|51146510]
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
blt publicerar inte mitt inlägg... jag blev lite arg på idioten som tyckte synd om Rami.[/QUOTE

Ja, jag blev också upprörd över det.

Jag undrar hur mycket av Yaras sängvätning som är orsaken till mycket av det stryk hon fått.
Jag har ju undrat tidigare i tråden om vilken vård hon fått för det.
Och hur bioföräldrarna intresserat sej för det.
Jag ser i rapporteringen att bråket gällde Yaras kissmadrass den ödesdigra kvällen...

Konstruktivt att slå henne för att hon kissar i sängen. Alla vet ju hur trygga misshandlade barn är...
Citera
2014-11-18, 11:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
blt publicerar inte mitt inlägg... jag blev lite arg på idioten som tyckte synd om Rami.
Det blev jag också, mitt inlägg redigerades. Jag anser att de som nu skall vältra sig i medlidande för Rami kan välja något annat forum så man slipper se det när man försöker följa rättegången.

Jag kan dock förstå att de både redigerar och blockerar inlägg - det blir inte mycket utrymme kvar om folk börjar diskutera andras förstånd istället för att följa rättegången ...
Citera
2014-11-18, 11:10
Medlem
Imeldas avatar
Allvarligt, jag kommer ha sönder halva mitt hem om jag ska läsa vad den där galna ursäkten till kvinna säger. Jag blir arg, riktigt arg...

Från blt.
"Nu inleds förhöret med kvinnan. Hon rättar till mikrofonen. Hennes röst är bruten. "Inledningsvis vill jag beklaga sorgen. Må Gud vara med Yara", säger hon och slår ut med händerna. Hon vill börja med att läsa en sura ur Koranen. Detta nekar rättens ordförande till".
Citera
2014-11-18, 11:11
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det blev jag också, mitt inlägg redigerades. Jag anser att de som nu skall vältra sig i medlidande för Rami kan välja något annat forum så man slipper se det när man försöker följa rättegången.

Jag kan dock förstå att de både redigerar och blockerar inlägg - det blir inte mycket utrymme kvar om folk börjar diskutera andras förstånd istället för att följa rättegången ...

Jo, på ett sätt förstår jag det också. Men tillåt då bara frågor t ex. Om inlägg som tycker synd om Rami tillåts borde inlägg innehållande motsatsen tillåtas.
Citera
2014-11-18, 11:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, på ett sätt förstår jag det också. Men tillåt då bara frågor t ex. Om inlägg som tycker synd om Rami tillåts borde inlägg innehållande motsatsen tillåtas.
Jag instämmer i det - men det verkar som om de begränsar åt alla håll nu.

Kvinnan är ju verkligen en egen sort måste jag säga:

Ur BLT

Det börjar inte bra… Den mordmisstänkta kvinnan refererar till en diskussion som ska ha uppstått om hennes arabiska namn. "Jag är verkligen önskningar", säger hon. "Fråga vem du vill. Man kommer säga att jag är god, jag är fin. Jag är väluppfostrad. Hon önskar andra människor det goda. Jag är den som har självrespekt, stolhet. Jag gillar inte att tala illa om andra."

Expressen/KP:s sammanfattning

Kvinnan håller nu en utläggning om sig själv, att hon är en god människa och framhåller alla de fördelar som hon upplever att hon har.
Hon kommer troligen bli avbruten ganska snart.

Det kvinnan gör att höja sig själv och hon framställer sig som en extremt god, ödmjuk och i alla avseende bra person.
Citera
2014-11-18, 11:16
Medlem
Imeldas avatar
Det verkar som att hennes vansinne galopperar nu... hennes uttalanden i rätten är ju helt absurda?

Den mordmisstänkta kvinnan fortsätter att berätta om hur god hon är: "Många människor förvånades över hur god jag var. Finns det en sådan person? Som vill hjälpa andra." Rättens ordförande avbryter henne.

Edit: Pucktvå igen. micro113 hann före.
Citera
2014-11-18, 11:19
Medlem
Madi madi madi....spelar hon eller är hon galen?

Det är absurt.
Citera
2014-11-18, 11:49
Medlem
Med tanke på att Madleen hade så mycket kontakt med Yara så måste paret lagt en hel tid på att dölja misshandeln. Sminka över skador, kontrollera att Yara inte försa sig, ljuga ihop trovärdiga förklaringar osv. Och misshandeln bara eskalerade.....

Edit/ Och för mig innebär det att det var en medveten och kalkylerad misshandel (vilka störningar paret än lider av). De "råkade" inte misshandla Yara. Inte med tanke på vad som krävdes för att lura omgivningen och Madleen.
Senast redigerad av VemKom 2014-11-18 kl. 11:56.
Citera
2014-11-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Madi madi madi....spelar hon eller är hon galen?

Det är absurt.

Galen och....slug?
Citera
2014-11-18, 12:04
Medlem
"-Hon hade som vanligt håret över ansiktet men det var för mycket för att täcka med hår. Jag var rädd att hennes mamma skulle tro att det var någon av oss som skadat Yara, säger kvinnan."
Citat från Expressens live-rapportering

Experten på att dölja Yaras skador med hår har talat.
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-11-18 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in