Citat:
Ursprungligen postat av
BHFANATICOS12
Hej.
Vi är antagligen många som är i samma sits här .
Min situation är denna,
Min fru har lämnat in ansökan på ambasaden i Sarajevo 21 Oktober ,hon fick intervju på ambasaden direkt två veckor efter på grund av att hon är gravid.
Hon har varit på besök i Sverige vid flera tillfällen då vi även registrerade vårt äktenskap på skatteverket där dom accepterade Internationellt bosnisk vigselbevis.
Ringde migrationsverket idag för att se om papperna kommit fram,kvinnan jag pratade med sa att papperna är registrerade men att vi inte fått någon handläggare än,därefter frågade jag henne hur jag kunde göra för att påskynda allt eftersom min fru är gravid,hon berättade att jag skulle skicka ett mejl till migrationsverket om förtur med graviditetsintyg .
Hur mycket hjälper detta verkligen att skicka mejl om förtur och är det pålitligt att skicka mejl ??
Tacksam för svar ,och om någon har något råd jag kan få !!
Hej Bhfanaticos
Jag har ansökt om förtur och fick beviljad det.
Jag skickade ett mail med ett intyg som styrker det jag sa.
Och en vecka efter då jag ringde sa de att jag hade en handläggare nu. Fick inte ett beslt om det hem. Utan ringde direkt sj för att höra hur det gick med ansökan om förtur.
Nu e det andra veckan, sedan vi har fått en handläggare. Men snart e det dags för beslut. Sånt känns det iaf.
Min fru ansökte på webben från Turkiet i februari månad och fick interviju i oktober månad. Så vi har väntat ganska mycket själv på intervju också.
Men nu e allt gjort. Men vet ej om handläggaren har hunnit att titta på.
Hon kom just från semester, och sa det finns många som fick beviljad förtur och därför det går i sin turordning.
Nu väntar vi bara.
Men det är märkligt att trotts de beviljar förtur, man ändå ska behöva vänta mer.
Har hört flera att talas om, trotts de fick förtur fick de vänta och vänta.
Så det beror mycket på handläggaren och absolut vart ärendet ligger.
lycka till..
Och jag tror du får bestämd medhåll i förturs ansökan. Så snälla ansök!
Du har en möjlighet.. Så varfr inte prova..
Men ansök endas på mail, och skicka inte annat än det de har begärt.