Citat:
Ursprungligen postat av
ningudo
Well well, det har varit mycket prat kring en höjning för Kvant. Och nu med den nya påstådda informationen, som jag förresten är högst tveksam till. Så verkar inte frågan handlar om hurvida gränserna för kvant kommer höjas, utan det handlar snarare HUR mycket den kommer höjas med.
Jag vet givetvis inte själv, men jag har en stark känsla på allt det här är skitsnack, liksom många diskussioner kring tidigare normeringar. Gränsen för 2.0 har legat stabilt på 69p flera prov i rad.
Jag som enligt min rättning skrev 69p rätt, hoppas verkligen att normering inte skall ändras till min nackdel. För isf behöver jag förlita mig på tur för att komma in i mitt program till våren, jag slipper helst en helvetisk spänning under december

Men om det visar sig att normering verkligen höjs, well då är det inte så mycket att göra åt det.
Men det här att normering kommer höjas med "flera poäng", det är 100% goja. Har aldrig varit så grova förändringar tidigare, grova förändringar i normering från prov till prov skulle isf rimligtvis ägt rum i början då dem ändrade provet, inte sådär 6 prov efter premiären. Har ni 71p i kvant då blir det 2.0 bombsäkert.
Jo, men nu har vi ju fått bekräftat ifrån en provskapare att en höjning kommer äga rum. Har svårt att se att en provskapare skulle gå ut med falsk information, såvida inte flera Flashbackare varit duktiga på att trolla (vilket ju faktiskt kan vara en möjlighet då jag själv inte korresponderat med Mården).
Du har ju tidigare skrivit följande om de två uppgifter i ELF som visat sig vara fel:
Citat:
Ursprungligen postat av
ningudo
Bravo, ibland behöver det inte vara mer avancerat än så.
Tror dem flesta som klagar på facit inte riktigt själva analyserat frågan, eller så har man undermålig engelska kunskaper och inte förmår analysera.
Varför ska man lyssna på dig?

Men hey, det kan ju faktiskt vara så att vi med undermåliga engelska kunskaper inte förmår analysera Mårdens svar.

Eller kan det vara så enkelt att du med 69p vill bortrationalisera denna information i och med att du själv drabbas? Då är ju jag själv i och för sig ingen opartisk röst men tycker ändå att den läckta informationen verkar rimlig då kvant faktiskt var liite lättare. Jag förväntar mig ingen jättehöjning, bara den stannar sisådär strax under 74 strecket för 2.0 så är jag nöjd. Eller gärna exakt 74 faktiskt blir nog bra.