2014-11-18, 08:07
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karren-1
Helvete så värdelöst att de inte nämnt det tidigare. Detta kändes ju tämligen värdelöst

Ja. Jag får hoppas att mina 2 poängs marginal på matten duger eller om man petas ner även där.
Citera
2014-11-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Ja. Jag får hoppas att mina 2 poängs marginal på matten duger eller om man petas ner även där.
Rör sig kanske om 3 poäng till och med Tyckte ändå inte det var särskilt stor skillnad på detta och tidigare prov när det gäller kvant, men med tanke på att morgan bekräftat att det blir en höjning så är det bara att acceptera.
Citera
2014-11-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karren-1
Rör sig kanske om 3 poäng till och med Tyckte ändå inte det var särskilt stor skillnad på detta och tidigare prov när det gäller kvant, men med tanke på att morgan bekräftat att det blir en höjning så är det bara att acceptera.

Om jag förstått det hela rätt så kan det väl inte bli någon höjning om inte den breda massan som skrivit provet fann det lättare och därför övelag skrev högre resultat?
Citera
2014-11-18, 09:16
Medlem
zimmyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sappywhitelight
Om jag förstått det hela rätt så kan det väl inte bli någon höjning om inte den breda massan som skrivit provet fann det lättare och därför övelag skrev högre resultat?

Korrekt. Men utifran vad folk har uttalat sig om har pa flashback och pa andra stallen verkar det som att manga upplevt den kvantitativa delen lattare. Detta i kombination med att vi nu fatt bekraftat fran provmakarna i Umea att den kvantitativa delen medvetet gjorts lattare an vid tidigare prov gor att vi kan vara relativt sakra pa en strangare normering.

Vad som ar intressant enligt mig ar att normeringen aldrig tidigare hojts vid tva provtillfallen i rad, skulle normeringen nu alltsa hojas ar detta en brytning utav tidigare normeringsmonster som funnits i flera ar.
Senast redigerad av zimmyy 2014-11-18 kl. 09:18.
Citera
2014-11-18, 09:17
Medlem
Citat:
Stämmer. Dock så har en av provskaparna gått ut med att normeringen blir tuffare i år, så folk har uppenbarligen gjort en höjning i antal råpoäng generellt.
Citera
2014-11-18, 09:17
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Ingen som mailat och kollat angående den verbala delen?
Citera
2014-11-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
Ingen som mailat och kollat angående den verbala delen?
Tror nog svenskan är stabil, orden va lättare resten va svårare så jämnar ut sig o stannar misstänker jag.
Citera
2014-11-18, 09:30
Medlem
Ni har nog rätt tyvärr - hoppas bara 70 på kvant räcker till 1.9 annars är jag rökt.

Frågan är hur denna förmodade förenkling av kvant stämmer med studera.nu's beskrivning av HP:

"Det ska vara lika "lätt" eller "svårt" att få en viss poäng oavsett hur frågorna formulerats eller vilka som deltagit vid de enskilda provtillfällena."
Citera
2014-11-18, 09:34
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ni har nog rätt tyvärr - hoppas bara 70 på kvant räcker till 1.9 annars är jag rökt.

Frågan är hur denna förmodade förenkling av kvant stämmer med studera.nu's beskrivning av HP:

"Det ska vara lika "lätt" eller "svårt" att få en viss poäng oavsett hur frågorna formulerats eller vilka som deltagit vid de enskilda provtillfällena."

Poäng avser inte råpoäng. Skönt att man skrev 79 på kvant, hoppas på chockhöjning
Citera
2014-11-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Poäng avser inte råpoäng. Skönt att man skrev 79 på kvant, hoppas på chockhöjning

Det är väl så de menar ja..

Varför hoppas du på höjning - det kan ju omöjligt spela dig någon roll?
Citera
2014-11-18, 09:41
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Det är väl så de menar ja..

Varför hoppas du på höjning - det kan ju omöjligt spela dig någon roll?

Tycker nog att det är underhållande med alla som efter provet var tvärsäkra på sitt resultat och helt säkra på att normeringen är statisk.
Citera
2014-11-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Tycker nog att det är underhållande med alla som efter provet var tvärsäkra på sitt resultat och helt säkra på att normeringen är statisk.

OK, kanske många som känner sig säkra. Inte jag dock men tittar man historiskt så kunde man ju aldrig ana en sådan här förändring. Det är väl därför det blivit sådant ramaskri. Hade normering ändrats med 3-4 poäng vid flera tillfällen så hade det ju varit en sak men så har det ju inte varit MEN nya tider nu kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in