2014-11-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstan
Vad skulle hända om jag har missat att skriva datum eller liknande på mitt provhäfte? Kontaktar de en eller blir man bara diskad? Skrev en avsevärd höjning och är orolig för att jag har missat något, haha...

har du ej fyllt i häftet korrekt stryks du
Citera
2014-11-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Tycker nog att det är underhållande med alla som efter provet var tvärsäkra på sitt resultat och helt säkra på att normeringen är statisk.
Vilka har påstått det? Studera rekommenderar dessutom att man jämför med tidigare normeringstabeller för att få en uppfattning om var man kan ligga.
Citera
2014-11-18, 10:44
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Well well, det har varit mycket prat kring en höjning för Kvant. Och nu med den nya påstådda informationen, som jag förresten är högst tveksam till. Så verkar inte frågan handlar om hurvida gränserna för kvant kommer höjas, utan det handlar snarare HUR mycket den kommer höjas med.

Jag vet givetvis inte själv, men jag har en stark känsla på allt det här är skitsnack, liksom många diskussioner kring tidigare normeringar. Gränsen för 2.0 har legat stabilt på 69p flera prov i rad.

Jag som enligt min rättning skrev 69p rätt, hoppas verkligen att normering inte skall ändras till min nackdel. För isf behöver jag förlita mig på tur för att komma in i mitt program till våren, jag slipper helst en helvetisk spänning under december Men om det visar sig att normering verkligen höjs, well då är det inte så mycket att göra åt det.

Men det här att normering kommer höjas med "flera poäng", det är 100% goja. Har aldrig varit så grova förändringar tidigare, grova förändringar i normering från prov till prov skulle isf rimligtvis ägt rum i början då dem ändrade provet, inte sådär 6 prov efter premiären. Har ni 71p i kvant då blir det 2.0 bombsäkert.

Jo, men nu har vi ju fått bekräftat ifrån en provskapare att en höjning kommer äga rum. Har svårt att se att en provskapare skulle gå ut med falsk information, såvida inte flera Flashbackare varit duktiga på att trolla (vilket ju faktiskt kan vara en möjlighet då jag själv inte korresponderat med Mården).

Du har ju tidigare skrivit följande om de två uppgifter i ELF som visat sig vara fel:

Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Bravo, ibland behöver det inte vara mer avancerat än så.
Tror dem flesta som klagar på facit inte riktigt själva analyserat frågan, eller så har man undermålig engelska kunskaper och inte förmår analysera.

Varför ska man lyssna på dig? Men hey, det kan ju faktiskt vara så att vi med undermåliga engelska kunskaper inte förmår analysera Mårdens svar. Eller kan det vara så enkelt att du med 69p vill bortrationalisera denna information i och med att du själv drabbas? Då är ju jag själv i och för sig ingen opartisk röst men tycker ändå att den läckta informationen verkar rimlig då kvant faktiskt var liite lättare. Jag förväntar mig ingen jättehöjning, bara den stannar sisådär strax under 74 strecket för 2.0 så är jag nöjd. Eller gärna exakt 74 faktiskt blir nog bra.
Citera
2014-11-18, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yawning
har du ej fyllt i häftet korrekt stryks du

Vadfan vet du om det? Har man missat en siffra i personnumret löser de säkert det. Och även om det skulle stämma så dubbelkollar vakterna att man fyllt i rätt, så man ska ha extrem otur om man ska åka dit på det.
Citera
2014-11-18, 12:06
Medlem
För er som missat det:

https://www.dropbox.com/s/k4skj2di6uep6pm/Sk%C3%A4rmavbild%202014-11-17%20kl.%2017.11.21.png?dl=0
Citera
2014-11-18, 12:11
Medlem
Tindles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zreptc
För er som missat det:

https://www.dropbox.com/s/k4skj2di6uep6pm/Sk%C3%A4rmavbild%202014-11-17%20kl.%2017.11.21.png?dl=0

Hur stor förskjutning tror ni det handlar om?
Citera
2014-11-18, 12:15
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindle
Hur stor förskjutning tror ni det handlar om?

1-5 poäng, vi vet inte om det är ett litet steg i en stor ökning eller om de försökte höja 5 poäng under ett prov. Väldigt svårt att säga men imorgon får vi veta så det är bara att hålla ut, inget man kan göra för att påverka ändå så bara att vänta.
Citera
2014-11-18, 12:16
Medlem
Normaliseringsprocessen tar så lång tid släpp den!
Citera
2014-11-18, 13:03
Medlem
Jävla vilken ramaskrin det blev, nästan som AD-konspiration tidigare .får se om mina 63 på kvant ens räcker till en 1.5

Jag hoppas med hela mitt hjärta på en stabil normering för den verbala delen, har faktiskt inte råd med mer stryk...
Citera
2014-11-18, 13:04
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
jasså kom den nu normeringar

Nej. Vänligen kolla www.studera.nu innan du postar frågan nästa gång.

Det står klart och tydligt 19 november.
Senast redigerad av Fhital 2014-11-18 kl. 13:07.
Citera
2014-11-18, 13:07
Moderator
Semesters avatar
Det här kanske är allmänt känt men jag noterade att andelen med 1,9-2,0 sjunkit rejält sedan provet gjordes om hösten 2011.

Mellan ht2009-VT2011 låg andelen med 1,9-2,0 på 1,1-1,8% av provdeltagarna. Sedan det nya provet infördes har andelen som fått 1,85-2,0 sjunkit till enbart 0,4%.

Så ni som skriver 1,9 idag har, relativt övriga provdeltagare, skrivit ett avsevärt bättre resultat jämfört med de som skrev 1,9 år 2011 eller tidigare.

Någon som har koll på varför andelen sjunkit så rejält? Är det en matematiskt naturlig konsekvens i den statistiska fördelningen när man kombinerar resultatet från två prov? Eller är det ett aktivt beslut från HSV att sänka andelen?
Citera
2014-11-18, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Det här kanske är allmänt känt men jag noterade att andelen med 1,9-2,0 sjunkit rejält sedan provet gjordes om hösten 2011.

Mellan ht2009-VT2011 låg andelen med 1,9-2,0 på 1,1-1,8% av provdeltagarna. Sedan det nya provet infördes har andelen som fått 1,85-2,0 sjunkit till enbart 0,4%.

Så ni som skriver 1,9 idag har, relativt övriga provdeltagare, skrivit ett avsevärt bättre resultat jämfört med de som skrev 1,9 år 2011 eller tidigare.

Någon som har koll på varför andelen sjunkit så rejält? Är det en matematiskt naturlig konsekvens i den statistiska fördelningen när man kombinerar resultatet från två prov? Eller är det ett aktivt beslut från HSV att sänka andelen?
Mer matematik på HP sedan hösten 2011. Gemene man är sämre på matematik än på de verbala delarna av provet.

Citat:
Ursprungligen postat av regen88
var inne i hemsidan nu står 19 nov tydligen men tidigare kan det "komma" som året innan inte ens kanske 18 nov idag?
Ja, det är 18 november i dag. Normeringstabellen kommer den 19 november. Tystna och tillbaka under bron med dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in