Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag antar att varorna som bara heter ICA ändå är billigare än typ Scan och liknande märkesvaror? Annars finns det väl inget större skäl att köpa det som känns som en no-nameprodukt. Det känns rätt krystat att ha fyra egna märken med små skiktningar. Vad finns det för skäl att handla pasta från ICA Selection istället för Zeta? Antar att priserna måste börja närma sig varandra...
Priserna på ICA´s standardmärken är ofta ett par kronor billigare än likvärdiga märken (Scan, felix osv.). Vissa varor ligger även ett par kronor dyrare, detta kan dock skiljas mellan butiker av den anledningen att handlaren själv har rätt att justera priserna hur den behagar (bortsett från extrapris varor dvs).
ICA har ju drivat rätt hårt på sina egna märken, selection ska vara likvärdiga finare märken. Det håller med andra ord hög kvalite , eller ska göra allafall.
Sedan är väl allt en smak sak av vad man själv föredrar.
Många saker görs ju tex av konkurenterna, har för mig att ICA´s köttbullar görs av scan i deras fabriker.Detta är jag dock lite osäker på hurvida det är 100% korrekt så ta mig inte på orden på detta.