Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Barnkonventionen kommer bli lag
enligt den nya regeringen. Inte en dag för tidigt!
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article19868509.ab
Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Utan pengar är det ett oerhört kraftfullt slag i luften och inget som hade hjälpt Yara.
(Gör ett kortare återbesök!)

Sverige i ett nötskal. Landet där man lagstiftar och inte följer lagen eller inte utkräver ansvar från någon, förrän ett barn har blivit mördad. Det handlar om den löjliga bilden av Sverige som redan har lagar alla struntar i, men som lagstiftar när man vill visa upp att det finns utopiska värden. Vi ser fjäsket för skitföräldrarna, och jag tar mig för pannan!
Sverige är landet där man hoppas på att allt löser sig om man öser pengar på alla idiotier som löser problem för stunden, och tror att pengar gör folk motiverade, som Karlskronas inkompetenta socialförvaltning, när de redan har för hög lön i förhållande till kompetens.
Det är det vårdslösa ösandet av våra skattepengar på skit som drar till sig världens drägg och inte våra fina lagar!
Det är ett sådant slöseri med pengar att inte ens ministrar själva vill vara med att betala genom att köpa beskattad diesel.
Jag har kännt människor i mitt liv, födda på 1800 talet som aldrig slog eller agade barn, och de levde anständiga och laglydiga liv oavsett alla nya lagar. För det handlar om när öst drabbar väst, och hur väst byter ut sina befolkningar mot antidemokratiska krafter.
Vi är tillbaka till den tidpunkten denna klan bestämde sig för att Sverige bosätta sig i Sverige, och fick asyl utan att man följde asylreglerna. Det var bristande legalitet hos våra myndigheter där man inte följde lagar, regelverk och praxis, som är startskottet till denna härva av lögner för att få hit resten av klanen. Där Yara är en del av priset dessa personer betalar för att parasitera på ett system de föraktar.
Och lösningen tycks vara , i den skyddade verkstaden våra politiker lever i själva; ytterligare lagar och generationers surt förvärvade pengar.
Mitt förslag är att man börjar tillämpa de lagar och regler vi redan har och håller hårt i pengarna!
För när man drar in barnkonventionen när barn far illa, låtsas man att det inte fanns lag eller möjlighet att förhindra den vidriga hantering Yara råkade ut för i Sverige. Man täcker över alla brister med en ny lag, i ställer för att utkräva ansvar.
Är det någon som tror att personer som Madi och Rami hade behandlat Yara bättre om barnkonventionen var Svensk lag, eller att Mohammed och Madleen hållt sig till sanningen om de vetat att aga är förbjudet i Sverige?
En ny lag där men implementerar bankonvention i ny lag och 5.000 kronor extra i månaden till de om missköter sig på socialförvaltningen, är politikernas idiotiska lösningar. Min lösning är avsked enligt gällande lagstiftning, och att dessa personer som inte orkar känna empati och följa reglerna ställer sig till den öppna arbetsmarknadens förfogande.
Om vi inte kan utkräva tjänsteansvar kan vi i alla fall markera att vi inte vill ha dessa personer på statliga och kommunala tjänster. För det handlar inte om mer pengar till folk som inte gör sitt jobb.