2014-11-04, 10:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Goda nyheter idag! Grattis alla vi som äger Kancera
Lite märkligt att den inte sköt iväg bättre.
Citera
2014-11-04, 22:00
Medlem
När aktien rasat som ProstaLund gjorde efter min analys börjar budskapet bli halvhyggligt diskonterat.
Okunnigheten är enormt utbredd bland Kancera-ägarna om vad som är rimlig värdering relativt t ex just Immunicum men även WntResearch som är flera ggr mer köpvärda.
Citera
2014-11-12, 21:30
Medlem
Ett annat projekt Kancera är i spetsen av är (HDAC) som kan neutralisera blodcancer i människa. Hämmare av HDAC finns redan idag i kliniskt bruk mot cancer, men svåra sidoeffekter av dessa läkemedel begränsar dock användningen. HDAC-hämmarnas sidoeffekter gör att industrin nu söker utveckla mer selektiva läkemedel. Kancera har nyligen visat att bolagets HDAC-hämmare har en hög grad av selektivitet inom HDAC-familjen, vilket gör dem till intressanta startpunkter för nya läkemedel mot cancer.

HDAC projektet är tydligen mycket effektivare än det som celgene köpte för 150 miljoner USD upfront.

Kan knappt tänka mig vilka siffror vi kommer att se i framtiden, med den nya läkemedelskandidaten inom ROR projektet som reducerar antalet ROR-bärande leukemiceller efter 7 dagars behandling med 75, 75!% som dessutom är i tablettform. Kan också nämna att det inte finns någon konkurrens inom ror med samma potent som 75%....

Avtal är garanterat, uppköp av hela bolaget? tjaaa det får bli i ett senare skede
Citera
2014-11-16, 15:23
Medlem
En färsk uppdragsanalys av Kancera värderade aktien till mellan 1.68 och 7.46 kr vilket förefaller rimligt och innebär att den aktien nu är fullvärderad fundamentalt sett och framför allt MYCKET dyr fundamentalt sett relativt en del andra aktier i branschen som t ex Immunicum och WntResearch http://www.aktiespararna.se/pagedir/...a%20141113.pdf
Citera
2014-11-16, 21:03
Medlem
Ur den färska (13 nov) uppdragsanalysen :

"Bolaget har genom nyemissioner stärkt kassan och det ska räcka till att täcka de kommande månadernas utgifter, men det finns trots allt en risk att bolaget kommer att behöva vända sig till aktieägarna för ytterligare kapital.
Men med hänsyn till dagens aktiekurs (6,50 per 11 november 2014) och den företags specifika risken som råder, ser vi ingen underliggande potential för aktien i dagsläget och ställer ut en avvakta rekommendation för Kancera."

http://www.aktiespararna.se/analysgu...-mot-kandidat/
Citera
2014-11-17, 07:46
Medlem
Valfrids avatar
Det hölls en bolagspresentation förra veckan ( Finns klipp på youtube). Där fick Vd frågan om eventuell nyemission och sa då att man hade andra planer. Enl mig en stark indikation på att avtal är nära.

Ni förstår kanske vad jag menar när jag säger att aktiespararnas analys är helt värdelös. Den missar så många faktorer att den blir väldigt oseriös. Författaren har ju inte ens kollat senaste tidens nyheter och utveckling. Kandidaten är tex redan på plats, vidare har bolaget en kassa som även utan avtal bör räcka en lång tid framöver.

Löparn och hans glada gäng vill bara lura folk att köpa sina skitbolag.
Citera
2014-11-17, 12:35
Medlem
Nej jag försöker få okunniga aktieplacerare att förstå att det finns forskning i världsklass som ännu är GROVT underskattad av en okunnig aktiemarknad och annan iofs sannolikt bra forskning men som är i tidigt skede och relativt sett GRAVT ÖVERVÄRDERAD som i fallet Kancera.

En intelligent insatt placerare väljer inte Kancera i nuläget.
Citera
2014-11-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Det hölls en bolagspresentation förra veckan ( Finns klipp på youtube). Där fick Vd frågan om eventuell nyemission och sa då att man hade andra planer. Enl mig en stark indikation på att avtal är nära.

Ni förstår kanske vad jag menar när jag säger att aktiespararnas analys är helt värdelös. Den missar så många faktorer att den blir väldigt oseriös. Författaren har ju inte ens kollat senaste tidens nyheter och utveckling. Kandidaten är tex redan på plats, vidare har bolaget en kassa som även utan avtal bör räcka en lång tid framöver.

Löparn och hans glada gäng vill bara lura folk att köpa sina skitbolag.
Intressant. På vilket sätt är de bolagen "hans" bolag?
Och vad får du för tillfredsställelse genom att hänga ut honom i alla trådar du kan hitta?
Du har fortfarande inte svarat på min uppmaning att motivera din godtyckliga säljrek på alla bolag utom Kancera... Om du inte kan eller orkar analysera själv kanske det är bättre att vara väldigt tyst så du inte gör bort dig.
Citera
2014-11-17, 21:14
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immunologiker
Nej jag försöker få okunniga aktieplacerare att förstå att det finns forskning i världsklass som ännu är GROVT underskattad av en okunnig aktiemarknad och annan iofs sannolikt bra forskning men som är i tidigt skede och relativt sett GRAVT ÖVERVÄRDERAD som i fallet Kancera.

En intelligent insatt placerare väljer inte Kancera i nuläget.

Enligt min uppfattning sänker du även WntR genom denna nästan hånfulla offensiv mot Kancera. Ingen tror att du gör det enbart av välvilja, och då blir istället frågan varför dessa olika fanclubs slåss mot varandra, och potentiella placerare känner sig som "en av de där som svalt profetens ord med hull och hår". Låt bolagens forskning tala för sig själva istället, kommentarer och hån behövs inte. När du dessutom framstår som så ivrig att locka WntR-placerare så undrar man ju lite varför. Om utsikterna infaller enligt våra förväntningar så kommer resultaten förr eller senare ändå. Kan du inte tänka dig att potentiella investerare blir avskräckta av att se någon som tycker det finns behov av att snacka ner andra aktier för att locka över folk till sin egen? Vill du locka fler så är det här fel väg att gå, för ingen vill känna sig som den som blint lyssnade på profeten.

Jag har följt allt det sakliga du skriver om WntR med stort intresse, men ditt beteende på sistone har skapat pump-and-dump-vibbar, vilket visserligen är lugnt med mig eftersom jag drar mina egna slutsatser om Wnt, men förtroendet för just dina inlägg minskar stadigt.
Citera
2014-12-03, 19:19
Medlem
Kanceras värdering är fortfarande ansträngande fundamentalt sett med ett bolagsvärde på ca 570 miljoner kr trots tidig preklinisk fas.

Den relativvärdering jag gjorde mellan Kancera och Immunicum i början på november när min Immunicum--analys kom har hittills visat sig få gehör i marknaden eftersom IMMU stigit kraftigt från 16.30 kr till 22.80 kr, medan Kancera välförtjänt fallit från 6.80 kr till 5.70 kr.

Det innebär att IMMU gått hela ca 67 % bättre än Kancera kursmässigt sedan analysen kom för bara lite drygt en månad sedan. I det långa loppet brukar fundamenta få en större betydelse vilket ligger i linje med kursutvecklingen senaste tiden.

Den är dessutom högaktuell fortfarande eftersom Kancera obegripligt nog ännu har ett betydligt högre bolagsvärde.

Båda bolagen har projekt som med olika verkningsmekanismer främst syftar till att bekämpa cancertumörer genom att döda cancerceller med ringa biverkningar. Kanceras bolagsvärde är högre än Immunicums trots att Kanceras projekt bara är i preklinisk fas och därför naturligtvis helt utan några värdeskapande gynnsamma effektdata på cancerpatienter. Deras värdemässigt främsta forskningsresultat utgörs sannolikt hittills av att de i in vivo-försök i djurstudier har uppnått stark anticancereffekt i blodcancerindikationen CLL. På den största marknaden USA inträffar omkring 1/15 så många nya fall årligen av CLL som bröstcancer.

Det finns dessutom redan ett tidsmässigt längre framåtskridet projekt inom CLL i USA som med en monoklonal antikropp riktar sig mot exakt samma målmolekyl dvs ROR1. http://www.scienceworldreport.com/ar...c-leukemia.htm . Det amerikanska läkemedelsbolaget Celgene är enligt länken en partner och en klinisk Fas I-studie som även ska studera viss effekt har inletts.

Avtalsvärden i preklinisk fas är avsevärt lägre än i kliniska faser, allt annat lika. Det borde därför relativvärderingsmässigt snarare vara tvärtom eftersom Immunicum har avklarat Fas I/II med lovande överlevnadsdata inom njurcancer och har första lovande överlevnadsdata från Fas I/II-studien inom levercancer och dessa cancerformer drabbar avsevärt fler patienter i världen än CLL och Immunicum har en fullt finansierad Fas II-studie och bl a därför har INTUVAX ett mycket högre motiverat fundamentalt beräknat projektvärde än det prekliniska projektbolaget Kancera.

Värdepotentialen är dessutom avsevärt större för Immunicums INTUVAX, SUBCUVAX och CD-70-teknologi tillsammans. Enbart INTUVAX har potential inom 21 olika cancerindikationer vilka drabbar ca 12 miljoner nya patienter årligen. Kanceras projekts målmolekyler som t ex ROR1 har en variation i deras betydelse inom olika cancerindikationer vilket begränsar den totala värdepotentialen relativt kraftigt jämfört med INTUVAX vars verkningsmekanism och anticancereffekt genereras av varje enskild cancerpatients immunförsvar triggat av den specifika antigenuppsättningen i dennes tumör oberoende av cancerindikation. Om Fas II-studien med INTUVAX i njurcancer lyckas och levercancerstudien visar fortsatt positiva överlevnadsdata ökar sannolikheten ytterligare att det kommer fungera i de flesta eller alla cancerindikationer med solida tumörer.
Ett exitavtal efter Fas II kan därför bli enormt lukrativt jämfört med vad Kanceras prekliniska projekt kan inbringa.
En färsk uppdragsanalys av Kancera från mitten av november 2014 värderade aktien till mellan 1.68 och 7.46 kr vilket förefaller rimligt och innebär att den aktien är fullvärderad fundamentalt sett http://www.aktiespararna.se/pagedir/...a%20141113.pdf
medan Immunicum-analysen på http://www.loparn.com visar att Immunicum är kraftigt undervärderat absolut dvs fundamentalt sett.
Citera
2014-12-03, 20:20
Medlem
Spamma din skit i Immunicum-tråden ist, ingen vill se dina copypaste inlägg var och varannan dag i olika forum,trådar etc. Såjävla trött på skiten.

Kancera må vara fullvärderat i dagsläget men när resultaten av testerna i ytterligare cancersjukdomar kommer så lär vi få se en stor reaktion på kursen.
Citera
2015-01-05, 15:21
Medlem
-Mystics avatar
Tyst i tråden efter dagens avslut! Investmentbanked UBS gick in och köpte till sig 1 860 039 aktier, vilket ledde till en reaktion på +33%.

Funderar på att sälja av mina innehav i andra aktier för att gå in i denna, om det nu inte är på tok för sent. Frågan är då om man ska vänta tills (om ) aktien stabiliserar sig eller om man ska gå direkt in.
Senast redigerad av -Mystic 2015-01-05 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in