2020-06-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cccrusty
Jasså

Jag skulle vilja påstå att det enklaste sättet att bli "rik" är att tänka långsiktigt och undvika förhoppningsbolag som Kancera. Det är väldokumenterat att väldigt många bränner sig då de vill bli rika fort.

Väldigt mycket substans? mmm

Återigen. Ingen haussar om att gå in med hus och hund....

Men klart som fan att man vill vara med i något förhoppningsbolag med en slant utöver sina vanliga indexfonder eller ICA-aktier. I alla fall jag
Citera
2020-06-15, 11:02
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Återigen. Ingen haussar om att gå in med hus och hund....

Men klart som fan att man vill vara med i något förhoppningsbolag med en slant utöver sina vanliga indexfonder eller ICA-aktier. I alla fall jag

Exakt! 10.000 aktier i Kancera äventyrar inte privatekonomin men kan kanske kanske bli en riktigt bra affär!
Citera
2020-06-15, 17:10
Medlem
bajssprutans avatar
Behöver man ringa avanza för att omvandla TO4 till aktier eller räcker det att det ligger pengar på kontot de är på när emissionen genomförs ? Hittar inget under Nyintroduktioner & Emissioner.
Citera
2020-06-15, 17:30
Medlem
-Mystics avatar
Riktigt bra dag

-65 miljoner aktier omsatta ( av 389 miljoner exklusive TO)

- JP Morgan nettoköper ca 2,5 miljoner aktier

- + 10 71% uppgång

Helt otroligt att aktien omsätter så mycket, något är på gång.
Citera
2020-06-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Riktigt bra dag

-65 miljoner aktier omsatta ( av 389 miljoner exklusive TO)

- JP Morgan nettoköper ca 2,5 miljoner aktier

- + 10 71% uppgång

Helt otroligt att aktien omsätter så mycket, något är på gång.

Ja!

PM runt hörnet tror jag. Aktien har inget motstånd till minst 2.80:-

Räknar med ytterligare uppgång imorgon tisdag.

https://imgur.com/a/P3pqP45
Senast redigerad av erdnaerdna 2020-06-15 kl. 20:41.
Citera
2020-06-16, 18:17
Medlem
-Mystics avatar
Ja, vad ska man säga? Återigen en grym omsättning och en ganska bra uppgång på drygt 6%, JP Morgan nettoköpte idag ca 1,8 miljoner aktier
Citera
2020-06-16, 21:18
Medlem
-Mystics avatar
https://www.avanza.se/placera/pressm...d-kand567.html

52% av TO4 blev tecknat, riktigt imponerande eftersom det finns 2 tillfällen till att lösa in dom.
Citera
2020-06-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
https://www.avanza.se/placera/pressm...d-kand567.html

52% av TO4 blev tecknat, riktigt imponerande eftersom det finns 2 tillfällen till att lösa in dom.

Yes, dock va detta nog inprisat vilket även återspeglar sig i kursnedgången idag. Många tyckte det va monster-PM och haussa det friskt.

Hade på känn att vi skulle få en dipp idag efter nästan 7 dagars uppgång - men det är bara bra och den verkar va stabil runt minus 4-5%, det är helt ok.

Jag fyller på. PM från LMV kan ej va långt borta faktiskt..
Citera
2020-06-17, 13:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Yes, dock va detta nog inprisat vilket även återspeglar sig i kursnedgången idag. Många tyckte det va monster-PM och haussa det friskt.

Hade på känn att vi skulle få en dipp idag efter nästan 7 dagars uppgång - men det är bara bra och den verkar va stabil runt minus 4-5%, det är helt ok.

Jag fyller på. PM från LMV kan ej va långt borta faktiskt..

Fast nu 13:00 ligger aktien svagt på plus!
Citera
2020-06-17, 19:40
Medlem
Longfingrets avatar
Någon som har en Trejding for Dummies här
Eller Kanske bättre fråga :Hatar Avanzianer OCH Speciellt Nordnettare pengar,Non har nu under mer än 2 veckor netto sålt ca 1 mille aktier/dag mer än köpt, till lägre och lägre pris,speciellt i slutcallen slaskas det så mycket dom kan, var får dom sina aktier ifrån? kan man verkligen bara sälja mer än köpa,
Snälla förklara för mig ,säkerligen nån ärlig Trejder här som kan ge sin syn på saken
Om jag får gissa,så e det på uppdrag av någon annan dom gör det och får betalt för det för man kan fan inte hålla på dagligen sälja med förlust,rätt fel ?
Citera
2020-06-17, 21:08
Medlem
Redan klart? hmm..

https://imgur.com/a/GWr8A5I

KAND567, en experimentell produkt (Fractalkin receptorhämmare) under utveckling av Kancera i Sverige, ska nu testas i en FAS II studie mot covid-19. Studien är tänkt att genomföras på S:t Görans Sjukhus och inriktar sig mot den ackumulering av immunologiska celler i olika drabbade organ som svårt sjuka covid-19 patienter kan drabbas av. Eftersom KAND567 endast hämmar ”cytotoxiska” immunceller tros behandlingen kunna förbättra immunsystemets förmåga att hantera virusinfektionen.
Citera
2020-06-17, 22:15
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Redan klart? hmm..

https://imgur.com/a/GWr8A5I

KAND567, en experimentell produkt (Fractalkin receptorhämmare) under utveckling av Kancera i Sverige, ska nu testas i en FAS II studie mot covid-19. Studien är tänkt att genomföras på S:t Görans Sjukhus och inriktar sig mot den ackumulering av immunologiska celler i olika drabbade organ som svårt sjuka covid-19 patienter kan drabbas av. Eftersom KAND567 endast hämmar ”cytotoxiska” immunceller tros behandlingen kunna förbättra immunsystemets förmåga att hantera virusinfektionen.

Författaren har väl missuppfattat något... Men i praktiken så är det väl klart då säkerhetsdatan är det viktigaste i en FAS IIa ansökan. Eftersom man klarade FAS I utan problem så finns det inget hinder för denna FAS IIa studie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in