2014-11-16, 22:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen behöver strippa för att ett synligt blåmärke ska synas.

Vi har redan diskuterat detta, blåmärken skylda av kläder är inte synliga.

Varför kan du inte försöka vara någorlunda hövlig i dina inlägg?
Bestäm dig nu .. eller tror du på fullt allvar att man inte ens kan få blåmärken på ställen går att täcka med kläderna?
Citera
2014-11-16, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bestäm dig nu .. eller tror du på fullt allvar att man inte ens kan få blåmärken på ställen går att täcka med kläderna?
Jag har bestämt mig. Jag tror att synliga blåmärken syns.

VB borde efter sin karateträning givit KJ tillräckligt med skador för att de skulle upptäckas. KJ kunde inte hålla i armarna och utdela hugg samtidigt, och VB slogs för sitt liv om den situationen uppstod.
Citera
2014-11-16, 23:03
Medlem
Jag hade naturligtvis redan förutsett att du skulle spinna på "synliga blåmärken". Du är väldigt förutsägbar.
Således spelar inte blåmärken eller rivmärken någon roll.
Senast redigerad av PekkariP1 2014-11-16 kl. 23:12.
Citera
2014-11-16, 23:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:

VB borde efter sin karateträning givit KJ tillräckligt med skador för att de skulle upptäckas. KJ kunde inte hålla i armarna och utdela hugg samtidigt, och VB slogs för sitt liv om den situationen uppstod.
Ja, synliga blåmärken syns om man inte täcker dem ... med tex tröja, foundation eller på annat sätt.. osynliga blir de inte för att de täcks - de blir dolda.

Var framgår det att hon slogs för sitt liv?

Du har ju inte en aning som vad som hänt, eller hur det gick till när han högg henne ... så varför försöker du etablera en trådsanning om slagsmål nu?

Edit:
Givet hans längd och längre räckvidd tycker jag det vore mycket förvånande om han inte hade kunnat parera eventuella slag mot ansikte (och kropp)...
Senast redigerad av micro113 2014-11-16 kl. 23:08.
Citera
2014-11-16, 23:07
Medlem
Citat:

Gör ingen trådsanning om VBs kompetens, den har du dålig koll på, likväl verkar du inte ha koll på kampsporter.
Citera
2014-11-16, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, synliga blåmärken syns om man inte täcker dem ... med tex tröja, foundation eller på annat sätt.. osynliga blir de inte för att täcks - de blir dolda.

Var framgår det att hon slogs för sitt liv?

Du har ju inte en aning som vad som hänt, eller hur det gick till när han högg henne ... så varför försöker du etablera en trådsanning om slagsmål nu?
Har du glömt hur den här diskussionen uppstod? Pastakrydda hade hypotesen att KJ ströp VB till medvetslöshet, och efter att hon vaknade dödade henne. Skedde det utan motstånd, tror du?
Citera
2014-11-16, 23:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har du glömt hur den här diskussionen uppstod? Pastakrydda hade hypotesen att KJ ströp VB till medvetslöshet, och efter att hon vaknade dödade henne. Skedde det utan motstånd, tror du?
Givet hans räckvidd i förhållande till hennes bör hon inte ha lyckats få in några blåklockor .. och slagsmål - slag - är inte riktigt vanligt när någon stryper en.. Då försöker man möjligen få bort armen - vilket är det som han sannolikt använt i så fall ...

Dina nya försök att etablera trådsanningar är bara patetiska .. Pastakrydda ger en hypotes (om hon nu gjorde det - kan ju vara något du bara läst in i vanlig ordning) och du försöker göra det till sanning...
Citera
2014-11-16, 23:21
Medlem
Citat:

Blev hon i så fall strypt ståendes eller liggandes, fram eller baksida mot KJ. Vet inte, men jag gissar att hon, om hon kunde, försökt klösa eller "hamra" på mördaren. Här gällde inga karatetekniker
Citera
2014-11-16, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Givet hans räckvidd i förhållande till hennes bör hon inte ha lyckats få in några blåklockor .. och slagsmål - slag - är inte riktigt vanligt när någon stryper en.. Då försöker man möjligen få bort armen - vilket är det som han sannolikt använt i så fall ...

Dina nya försök att etablera trådsanningar är bara patetiska .. Pastakrydda ger en hypotes (om hon nu gjorde det - kan ju vara något du bara läst in i vanlig ordning) och du försöker göra det till sanning...
Du kan ju läsa vad Pastakrydda skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Blev hon i så fall strypt ståendes eller liggandes, fram eller baksida mot KJ. Vet inte, men jag gissar att hon, om hon kunde, försökt klösa eller "hamra" på mördaren. Här gällde inga karatetekniker
Jag pratar om situationen efter uppvaknandet. Låg VB stilla och lät KJ utföra jobbet, tror ni?
Citera
2014-11-16, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag pratar om situationen efter uppvaknandet. Låg VB stilla och lät KJ utföra jobbet, tror du?

Du kan nu länka till det du hävdar är hennes hypotes om du nu skall hänvisa till den. Dock oväsentligt, eftersom även om Pastakrydda gav en hypotes så försökte hon till skillnad från dig inte göra det till en sanning..

Blir man strypt så man tappar medvetandet så är man inte topp-form när man vaknar och lär knappast kunna uppbringa särskilt mycket motstånd .. Verklighet är inte som på film vet du...
Citera
2014-11-16, 23:28
Medlem
Citat:

Jag pratar om situationen efter uppvaknandet. Låg VB stilla och lät KJ utföra jobbet, tror ni?
Vilket "jobb" dillar du om nu? Du tycker inte att du går för långt?
Citera
2014-11-16, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du kan nu länka till det du hävdar är hennes hypotes om du nu skall hänvisa till den. Dock oväsentligt, eftersom även om Pastakrydda gav en hypotes så försökte hon till skillnad från dig inte göra det till en sanning..

Blir man strypt så man tappar medvetandet så är man inte topp-form när man vaknar och lär knappast kunna uppbringa särskilt mycket motstånd .. Verklighet är inte som på film vet du...
Jag hänvisar inte till Pastakryddas hypotes, jag ifrågasätter den. Försöker du att skapa en trådsanning?

Om Pastakryddas hypotes är riktig, hur gick mordet till, tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in