2014-12-30, 19:12
Bannlyst
Bästa filmen på Netflix just nu!?

Snälla hjälp mig hitta nån bra
Citera
2014-12-30, 19:21
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga

Finns ingen. Bara gammal skit tyvärr. Själv har jag nyss avklarat alla 7 säsonger av Doctor Who, av brist på annat. Ganska kul och underhållande faktiskt, dock lite upprepande och vissa avsnitt är ganska tråkiga. Men som sagt helt okej i brist på annat.
Citera
2014-12-30, 20:03
Bannlyst
Nej det är fan svårt att hitta bra filmer, USA netflix har ju också andra serier. Louie tex, alltid kul att se det. Men jag ser på netflix genom tven...

Så funkar det ens med vpn?
Citera
2014-12-30, 20:28
Medlem
puckots avatar
Citat:

Här har du lite länkar med listor som du kan spana in. T.ex. dom bästa filmerna från 2014 och dom mest populäraste just nu. Den listar dock inte bara filmer från Netflix, så det är lite olika streamingtjänster att välja på.

Plus att den visar lite blandade filmer från alla Netflix länders utbud, så man ska ju helst sitta på en vpn, så att man kan växla mellan dom olika ländernas utbud isåfall. Du klickar bara på Netflix ikonen för att se vilka länder som har just den specifika filmen.

http://www.moreflicks.com/lists/best-movies-of-2014

http://www.moreflicks.com/search?query=&ccat=movies&ctg=most_popular
Citera
2015-01-05, 02:11
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madcircle
Att kalla det hacka är nog en överdrift.
Så simpelt, ladda hem Mediahint till din webbläsare så sköter programmet resten!
Tyvärr har Media Hint börjat att ta betalt. De kör dock en 7-dagars gratiskampanj nu.
Citera
2015-01-05, 03:19
Medlem
LilSmokeys avatar
Har för mig att serien the boondocks fanns förut på netflix men hittar inte längre, nån som vet ifall dom tagit bort den? Kefft isåfall att dom bara tar bort vissa serier...
Citera
2015-01-05, 08:15
Medlem
supermassives avatar
Citat:

Vilken film som är den bästa är svårt att säga då det beror helt och hållet på smak och tycke. Dock måste jag lägga till att Netflix har riktigt bra egna serier. Inte alla, men flera.

Citat:
Ursprungligen postat av LilSmokey
Har för mig att serien the boondocks fanns förut på netflix men hittar inte längre, nån som vet ifall dom tagit bort den? Kefft isåfall att dom bara tar bort vissa serier...

Yes, den har funnits tidigare iallafall. Vet dock inte hur det ser ut i dagens läge.
Citera
2015-01-05, 10:03
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Den nyligen släppta serien av Marco Polo fann jag sevärd.
Citera
2015-01-05, 10:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske ingen större nyhet, men värt att veta -> http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.603613/netflix-borjar-blockera-vpn-tjanster
Citera
2015-01-05, 10:46
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Den nyligen släppta serien av Marco Polo fann jag sevärd.

De har en hel del bra serier. Själv gillar jag House of cards, Orange is the new black och Lilyhammer.
Citera
2015-01-05, 12:08
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske ingen större nyhet, men värt att veta -> http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.603613/netflix-borjar-blockera-vpn-tjanster

Jo, det där diskuterades tidigare i tråden. Det är oroväckande om det stämmer att mediaiundustrin tillslut har lyckats pressa Netflix till att blocka sina användare. Får hoppas att dom inte börjar banna användare här i Sverige som sitter på vpn, för då tvingas man väl söka sig till "alterantiva" tjänster igen. Nu när man äntligen har möjligheten att använda en lagligt tjänst och att göra lite rätt för sig.

Dom måste ju förstå att om det här blir verklighet att dom bara kommer skjuta sig själva i foten med en sån här åtgärd. Nu har jag ingen koll på hur många av Netflixs kunder som använder vpn, men om det är ett gäng så riskerar dom ju att förlora ekonomiskt på det.

För det här är ju trots allt personer som betalar för sig och som dom tjänar pengar på. Jag hade förstått om det var så att folk hade "fuskat" till sig ett konto på något sätt och att man satt och tittade på en massa filmer utan att betala för sig. Så det här är ju bara idiotiskt. Dom måste ju förstå att det här kan straffa sig i längden och att folk kan sluta att använda tjänsten om folk tvingas nöja sig enbart med det lokala utbudet som finns i det landet där man befinner sig. Som oftast är väldigt tunnt.

Jag kan förstå att mediabolagena pressade på t.ex. digital-tv operatörerna när man på den tiden gav sig på folk som satt med piratkort i sina boxar för att kunna titta på en massa kanaler gratis. Där var det ju faktiskt folk som snyltade på riktigt och som dom inte fick in några pengar på överhuvudtaget. Men det här är ju som sagt trots allt konsumenter som betalar för sig och som dom tjänar pengar på. Så då tycker man ju att det inte borde spela någon roll, så länge cashen rullar in på kontot.
Citera
2015-01-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Testade precis med "Hola! Better Internet"-appen till chrome och det funkade. Hett tips till alla. Gratis tillägg. Men absolut så är det bedrövligt att göra såhär, förståeligt, men bedrövligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in