Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Jo, det där diskuterades tidigare i tråden. Det är oroväckande om det stämmer att mediaiundustrin tillslut har lyckats pressa Netflix till att blocka sina användare. Får hoppas att dom inte börjar banna användare här i Sverige som sitter på vpn, för då tvingas man väl söka sig till "alterantiva" tjänster igen. Nu när man äntligen har möjligheten att använda en lagligt tjänst och att göra lite rätt för sig.
Dom måste ju förstå att om det här blir verklighet att dom bara kommer skjuta sig själva i foten med en sån här åtgärd. Nu har jag ingen koll på hur många av Netflixs kunder som använder vpn, men om det är ett gäng så riskerar dom ju att förlora ekonomiskt på det.
För det här är ju trots allt personer som betalar för sig och som dom tjänar pengar på. Jag hade förstått om det var så att folk hade "fuskat" till sig ett konto på något sätt och att man satt och tittade på en massa filmer utan att betala för sig. Så det här är ju bara idiotiskt. Dom måste ju förstå att det här kan straffa sig i längden och att folk kan sluta att använda tjänsten om folk tvingas nöja sig enbart med det lokala utbudet som finns i det landet där man befinner sig. Som oftast är väldigt tunnt.
Jag kan förstå att mediabolagena pressade på t.ex. digital-tv operatörerna när man på den tiden gav sig på folk som satt med piratkort i sina boxar för att kunna titta på en massa kanaler gratis. Där var det ju faktiskt folk som snyltade på riktigt och som dom inte fick in några pengar på överhuvudtaget. Men det här är ju som sagt trots allt konsumenter som betalar för sig och som dom tjänar pengar på. Så då tycker man ju att det inte borde spela någon roll, så länge cashen rullar in på kontot.