2014-11-13, 22:26
Medlem
GS Processen liknar en utdragen variant av något jag studerat ett tag bland folkgrupper världen över. Vad dessa medlemmar får gå igenom är en pina för att renas och nå en högre nivå av medvetande och status. Detta må vara en wall of text för vissa men man kan koppla samman somliga aspekter med detta och GS, det handlar om en grupp som utsätter andra medvetet för saker för att de ska växa som människor. Nu vet jag inte alls om detta nätverk har något ädelt i åtanke alls men det kan vara till tröst, att någon av dem åtminstone kan se det så, och man kan själv se allting som en utmaning som leder till vidare mognad. Däremot är jag fortfarande emot fenomenet som helhet eftersom man inte guidar den utsatte på något sätt.

Whether you celebrate your coming of age with a birthday party or by permanently disfiguring your body, most cultures on earth recognize the importance of this stage in an individual’s life. The crazy rites of passage in this list commemorate a young adults’ entry into adulthood and the agonizing things they are willing to endure to earn the respect of their peers.

A rite of passage is a ritual event that marks a person's transition from one status to another. Rites of passage explores and describes various notable milestones in an individual's life, for any marked transitional stage, when one's social status is altered.

The concept of rites of passage as a general theory of socialization was first formally articulated by Arnold van Gennep in his book The Rites of Passage to denote rituals marking the transitional phase between childhood and full inclusion into a tribe or social group.[1] Gennep's work exercised a deep impact on anthropological thought.[2] Milestones include transitions from puberty, year 7 to high school, coming of age, marriage and death.

Coming of age is a young person's transition from childhood to adulthood. The age at which this transition takes place varies in society, as does the nature of the transition.[1] It can be a simple legal convention or can be part of a ritual, as practiced by many societies.

The Maasai people of Tanzania and Kenya replace their warrior class every 6-10 years. The next generation of warriors are then circumcised and moved into a warriors camp where they will live until the next generation takes over. In the past the Maasai had to stalk and kill a lion with only a spear before they were considered warriors, but today the lions are protected under government animal legislation. Let’s face it, you know you’ve crossed into manhood when the government has to stop you from killing too many lions.

Similar to the Aborigine practice of sending young men to fend for themselves in the wilderness (#20) although not nearly as involved, many Native American tribes would send their young men off into the wild for several days during a period of intense fasting in order to find direction for their lives and become adults.

After being ceremonially circumcised, the young boys and girls of the Okiek tribe in Kenya are secluded from the adults for several months. During their seclusion they paint themselves white using clay in order to take on the appearance of a wild creature and they are then haunted by a mythical beast whose roar can be heard at night. They become adults when the elders show them the instrument used to produce the roar and they do it for themselves.

Many aboriginal tribes of Australia send their young men into the wilderness for up to 6 months to test whether they are ready to become men. The boys must survive, unassisted, and keep themselves totally isolated. When they return after 6 months they will be considered men of the tribe.

As soon as the time comes for boys of the Matis tribe in Brazil to go on the hunt they have a bitter poison dumped in their eyes in order to “improve” their vision. After this they are beaten and whipped. Finally they must endure the excruciating conclusion to the trial in which they inject themselves with the poison of the Giant Leaf Frog using wooden needles.

A boy of the Xhosa people of South Africa must be circumcised before being considered a man. He is shaved and taken into the mountains where he will live in seclusion in a hut built for him by his family. While in isolation, a surgeon comes and circumcises the boy, after which he is not allowed to return to the tribe until he is healed.

As part of agoge (Spartan training), a young Spartan would participate in the Krypteia, which was essentially a yearly “war” against the helots (slaves), and boys as young as 12 would partake in the slaughter using the stealthy tactics they learned in agoge. So, next time you have a final exam, just be thankful you’re not being graded based on a body count.

When it comes time to test the manhood of young Algonquin Indian men they are taken to a secluded area, caged, and fed a powerful drug called wysoccan. The whole purpose behind this is to cause the man to forget any memories of his childhood, which consequently includes his family and friends. If the new man acknowledges any memories from his youth after returning to the village, he will be given a second dose of the drug.

Young Fula boys must undergo a whipping battle in which they trade blows with another boy from a different tribe in order to become a man. The sticks they use to whip each other have sharpened points and thorns all over them to maximize the pain they inflict, and both boys attempt to take the blows without wincing or showing any signs of weakness. The boy whom the observing crowd deems the winner is considered the bravest, and earns the right to be called a man.

Though scarification is done by people all over the world, it is practiced heavily by Sepik River tribes in Papua New Guinea as part of an initiation ceremony for men. This is only a small part of a ceremony that lasts weeks and includes public humiliation, but it’s ridiculously painful. The elders of the tribe use razor blades to cut the young men all over their bodies in a pattern that closely imitates the rough skin of an alligator. They believe that the alligator will then consume any semblance of a boy left in their bodies, and they will become men.

Performed by the Ticuna people of the Northwest Amazon, this is an initiation into womanhood for all of the girls in the tribe. Beginning at menstruation they are secluded in a small chamber for several months while they are believed to go to the underworld. Eventually she returns and is released after which she is officially a woman.

Theravada boys, typically just under the age of 20 years old, undergo a Shinbyu ceremony, where they are initiated into the Temple as Novice Monks (Samanera). They will typically stay in the monastery for between 3 days and 3 years, most commonly for one 3-month "rainy season retreat" (vassa), held annually from late July to early October. During this period the boys experience the rigors of an orthodox Buddhist monastic lifestyle – a lifestyle that involves celibacy, formal voluntary poverty, absolute nonviolence, and daily fasting between noon and the following day's sunrise.
After living the novitiate monastic life for some time, the boy, now considered to have "come of age," will either take higher ordination as a fully ordained monk (a bhikkhu) or will (more often) return to lay life.

The puberty ritual for the young Roman male involved shaving his beard and taking off his bulla, an amulet worn to mark and protect underage youth, which he then dedicated to his household gods, the Lares.[8] He assumed the toga virilis ("toga of manhood"), was enrolled as a citizen on the census, and soon began his military service.

In Hinduism coming of age generally signifies that a boy or girl is mature enough to understand his responsibility towards family and society. Hinduism also has the sacred thread ceremony, called Upanayana for Dvija (twice-born) boys that marks their coming of age to do religious ceremonies.

Apache boys and girls, when they come of age undergo a four day ritual to achieve their adulthood.

In the rite of initiation of Baka Pygmies, the Spirit of the Forest ritually kills the boys to propitiate their rebirth as men. The Italian anthropologist Mauro Campagnoli took part in this secret rite of men's initiation in order to better understand its meaning. He became a member of a baka patrilinear clan and completed his trans-cultural coming of age.

Började tänka på detta när Rosa Lotus nämnde något om någon ritual, det vore intressant att höra mer om den aspekten. Sedan håller jag på att läsa mer om Jesuiterna, har tidigare studerat romarrikets spionsystem, men även persernas och man inser då att psykologisk manipulering av motståndare är en urgammal verksamhet som stater sysslat med.

Det vore annars trevligt med hintar kring vad allting handlar om och vad man vill åstadkomma, vad de vill att jag ska göra osv. Men någonstans ska jag väl försöka förstå det själv.

Påminner lite om denna film med, Stalker.

Stalkern (Aleksandr Kajdanovskij) arbetar som vägvisare och leder en författare (Anatolij Solonitsyn) och en vetenskapsman (Nikolaj Grinko) in i den mystiska Zonen, en plats där många underliga företeelser sker och ett felsteg kan betyda döden. I en bunker i Zonen sägs Rummet finnas, ett rum som sägs uppfylla alla ens innersta önskningar.

"In the film a stalker is a professional guide to the zone, someone who crosses the border into the forbidden zone with a specific goal."

Här är Stalker något positivt, en guide, psykologisk ledsagare genom ett land fyllt av faror.
Själva rummet är dock något farligt. The potential of the mind.
Man kan tolka det ur ett spirituellt perspektiv som en vandring inåt möjligtvis. Att hitta en inre kraft och potential.

Vore intressant att höra vad Antropologen här på forumet säger om detta.
2014-11-13, 22:50
Bannlyst
Hur ofta blir det något som är "fysiskt" då hos er Alex, Rosalotus, Ove Mollvik osv? Det jag menar är att om någon person är hemma hos en, så begår den personen ett brott och därmed kan inte direkt denna person som vet att det är en black op den utför säga något/anmäla så det finns egentligen inga gränser för hur långt man kan gå i sin "kontakt" med att "prata/tysta" denna person/personer så ni har alla möjligheter här att iaf bli av med det som man kan ta på för ingen kommer anmäla dig för att någon försvinner som olagligen övervakar dig. Ni måste organisera er för ensam är inte stark och man kan utveckla kommunikation som är så öppen att man inte behöver bry sig om den övervakas eller inte och ändå nå sitt mål.

Vad kan ni ta på och vad sker i huvudet? Det som sker rent tekniskt är såklart väldigt mycket svårare att värja sig emot så där skall man inte börja problemlösningen anser jag.
2014-11-14, 10:29
Medlem
The Stasi applied Zersetzung before, during, after, or instead of incarcerating the targeted individual. The "surgical operations" did not have as an aim, in general, to gather evidence for charges against the target, or to be able to begin criminal prosecutions. The Stasi considered the "measures of Zersetzung" rather in part as an instrument that was used when judiciary procedures were not convenient, or for political reasons such as the international image of the GDR.[14][15] In certain cases, the Stasi attempted meanwhile to knowingly inculpate an individual, as for example in the case of Wolf Biermann: The Stasi set him up with minors, hoping that he would be allow himself to be seduced, and that they could then pursue criminal charges.[16] The crimes that they researched for such accusations were non-political, as for example drug possession, trafficking in customs or currencies, theft, financial fraud, and rape.[17]

Man har aktivt försökt ordna med fällor, det har blivit tydligt nu. Det har hänt att unga människor kommit fram och sökt kontakt på ett underligt sätt på stan, senast en 15 årig kille som försökte bli vän med mig utan att jag någonsin träffat honom förut eller sett den människan. Som sedan poppar han upp ur ingenstans och försöker samtala, inser att jag varit klok att inte etablera någon kontakt överhuvudtaget.

Jag har även insett hur man aktivt försökt trigga saker hos mig, något jag nämnt förut men det har blivit mer tydligt nu. Man Försöker göra mig aggressiv och arg med olika hjälpmedel. Bygga upp en inre frustration över störande saker de gör som ska bryta ned mig.

Man har försökt locka mig till att göra knäppa påståenden med, allmänt flippa.
Aktivt uppmuntrat det. Via Facebook osv.

Jag misstänker att man blandat in substanser i maten som likt de substanser som beskrivs i experimenten CIA gjorde på 50 talet kan göra en diffus och försvåra den kognitiva förmågan att tänka och planera. Detta för att jag inte ska klara studierna.

Jag misstänker även något medel liknande kattmyntas påverkan på katter eller någon substans som ska göra mig mer attraherad och få mig ur balans på den fronten. Jag har klarat av den aspekten.
Men målet är förmodligen att få en TI att bete sig promiskuöst och därmed underlätta att den söker kontakt med folk eller vara öppen för invitationer så de kan sätta dit den utsatte för ett brott trots att den är oskyldig. Är hetero och är glad att jag inte nappat på alla extremt snygga tjejer som dykt upp från ingenstans och flirtar och beter sig vågat och inbjudande. Som söker närmare kontakt. Säkert 15 stycken bara senaste året och tiotals åren innan dess med. It was a trap... Det har ju hänt att tjejer gjort falska anklagelser här i regionen med ibland de senaste 7 åren.

De jag sökt upp på dejtingsidor har även rekryterats. De tjejer jag träffat IRL har visat på olika sätt att de är involverade.

Jag vet även att jag blivit aktivt drogad vid ett tillfälle, jag misstänker en banan som smakade väldigt skumt och minns mina upplevelser av allting efteråt. Jag blev yr och allting förstärktes. Det var alldeles i början när det var som allra värst. Folk i nätverket kommenterade kring bananer på ett underligt sätt med i samma vända.

Allting faller på plats...

Vibrationerna jag hörde en tid kan även komma från en hemmabygd microwave gun. En av de engagerade visade flera klipp på Youtube hur man bygger om cdspelare till laserpekare och på andra sätt kan manipulera hårdvara och göra elektroniska vapen av dem. Nu är den människan sjuksköterska. Flera andra involverade har även sådana här absurda närmast perversa intressen för teknologi och experimenterande. Jag vet att de vid ett visst tillfälle gett mig konkret huvudvärk som svar på en sak jag gjorde, information de inte ville att jag skulle posta, de har den här möjligheten. Rekommenderar att inte sova med huvudet nära väggen, vilket jag gjort ovetandes om detta:

https://www.youtube.com/watch?v=UrXYA_gGLrA
https://www.youtube.com/watch?v=20PtFoyu0ZI
https://www.youtube.com/watch?v=g91xkISmp2g

Nu kan denna enbart vara en prototyp som enbart ser cool ut men till slut kan de förmodligen bygga varianter som ser ut såhär: https://www.youtube.com/watch?v=a7_0E5ZeZtQ

Detta förklarar den absurda huvudvärk jag känt ibland vid vissa tillfällen. De gånger jag hört att någon smugit runtom. Jag har varit till sjukhuset och scannat huvudet och de hittade inte någon tumör eller något som är avvikande alls, så det var inget annat sådant som skapade detta då heller. De har använt den här tekniken på mig.

Alternativt kan de fästa starka laserpekare vid en drone för att störa ens sömn, få en att vakna eller liknande. Laser går igenom väggar. Flertalet av dem har drones med..

Kan förklara varför jag ibland vaknat utan en märkbar ljudkälla de gånger jag testat spela in under nätterna för att ta reda på vad det är för ljud som väcker mig. Men ofta har när jag undersökt har det funnits funnits tydliga störande anledningar som slirande ljud och högljudda bilar osv.

It's real...

Jag har ignorerat dessa aspekter förut men, de stämmer med.
2014-11-14, 17:20
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Bernard-Pung
Hur ofta blir det något som är "fysiskt" då hos er Alex, Rosalotus, Ove Mollvik osv?..... Ni måste organisera er för ensam är inte stark och man kan utveckla kommunikation som är så öppen att man inte behöver bry sig om den övervakas eller inte och ändå nå sitt mål.....
I de fysiska uttrycken finns knappast någon likhet i våra enskilda fall och även motiven skiljer sig åt liksom också ålder, karaktär, reaktioner osv hos oss som blivit drabbade. Det enda vi har gemensamt är ju summan märkliga iakttagelser med händelser och sammanträffanden med konstiga attityder eller frågor som vi så ofta får.
Både obekanta och faktiska vänner beter sig likadant plötsligt. Detta kan omöjligt bero på bara oss. I mitt fall finns en allt tydligare gemensam nämnare som jag efter upplevelser i USA nyligen inte längre tvekar att kalla Säpo. Allt är åskådliggjort på nätet sedan gammalt och i ständigt upprepade sammanhang.
Hur tydligt det än blir anses jag på något vis ändå ha mig själv att skylla. Även vänner kan bli mer rädda för mig än att ta in vad det faktiskt handlar om. Strunta i dom där får jag som välmenande råd men nu är problemet inte mitt utan jag drivs mest av galen nyfikenhet över varför somliga stalkers aldrig tröttnar.
När det nu visat sig hur man från centralt håll kunnat hota mina anhöriga istället för mig, hur varje intresserad meddebattör bara försvinner och jag till sist tvingades byta namn och därmed alias så finns inte längre någon tvekan om vilken nivå på och över modsen som gäller.
Jag har alltid stått för öppen dialog men överheten som gör karriär på vår bekostnad har tydligen en ändlös historia att behöva dölja.
2014-11-14, 17:39
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
....Sedan håller jag på att läsa mer om Jesuiterna, har tidigare studerat romarrikets spionsystem, men även persernas och man inser då att psykologisk manipulering av motståndare är en urgammal verksamhet som stater sysslat med....
Psykologisk krigföring är de fegas krig som aldrig kan leda till någon hållbar fred. Västvärldens historia är fullkomligt förstörd då det gäller heder och ansvar. Genom att följa stalkerprocessen baklänges kommer man dock osökt fram till vilka som har mest att dölja.
2014-11-14, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
I de fysiska uttrycken finns knappast någon likhet i våra enskilda fall och även motiven skiljer sig åt liksom också ålder, karaktär, reaktioner osv hos oss som blivit drabbade. Det enda vi har gemensamt är ju summan märkliga iakttagelser med händelser och sammanträffanden med konstiga attityder eller frågor som vi så ofta får.
Både obekanta och faktiska vänner beter sig likadant plötsligt. Detta kan omöjligt bero på bara oss. I mitt fall finns en allt tydligare gemensam nämnare som jag efter upplevelser i USA nyligen inte längre tvekar att kalla Säpo. Allt är åskådliggjort på nätet sedan gammalt och i ständigt upprepade sammanhang.
Hur tydligt det än blir anses jag på något vis ändå ha mig själv att skylla. Även vänner kan bli mer rädda för mig än att ta in vad det faktiskt handlar om. Strunta i dom där får jag som välmenande råd men nu är problemet inte mitt utan jag drivs mest av galen nyfikenhet över varför somliga stalkers aldrig tröttnar.
När det nu visat sig hur man från centralt håll kunnat hota mina anhöriga istället för mig, hur varje intresserad meddebattör bara försvinner och jag till sist tvingades byta namn och därmed alias så finns inte längre någon tvekan om vilken nivå på och över modsen som gäller.
Jag har alltid stått för öppen dialog men överheten som gör karriär på vår bekostnad har tydligen en ändlös historia att behöva dölja.

Ja det är konstigt utan tvekan, sådär värst mycket slumpmässiga frågor och mönster existerar knappt och inte i sådan oerhörd mängd. Däremot så fattade jag inte vad ni menade med den där videon från tv, folk flänger runt men utan kontext på situation sa den tyvärr inte mig något. Att folk är lite lätt zombieaktiga nu för tiden kan tillskrivas vår förstörda natur. Hade också blivit för nyfiken, hade inte stoppat innan jag fått tag på en.
Konspirationen vi lever i är tveklöst större än många kan greppa så att sinnessjuka saker händer folk är det ingen tvekan om. Vad skulle du vilja se hända förresten? Finns det något du skulle vilja ha hjälp med?
2014-11-14, 19:16
Medlem
Ska svara på era inlägg snart men ville bara dela med mig av detta. Jag märker ofta att tänkandet blir mekaniskt under den här upplevelsen. Ibland känns det tomt i huvudet, som ett moln eller en dimma. Man får anstränga sig. Har därför uppfunnit ett system.

Jag kallar det: VICTORY

Varje bokstav står för en betydelse. 7 Bokstäver sammanlagt, vilket är ett positivt nummer.

V står för Viljekraft
I står för Intelligens
C står för "Counting"
T står för Tänkande med ord där begreppet "planering" är inbegripet
O står för Optimism
R står för Religion ( en form av andlighet)
Y står för likt Y axeln i ett diagram något som ger en typ av struktur för tänkandet. Ofta innefattandes begreppet "tid"

Jag startar bakifrån och försöker ordna med ett tidsschema om 5-10-15-20 30 40 minuter eller 1 timme osv. För att skapa en omfattande struktur.

Sedan använder jag de andra 6 "krafterna" för att fylla strukturen med innehåll, vad jag ska göra.

Ibland fantiserar jag kring den andra bokstaven. Intelligens kan delas in i olika domäner och varianter, försöker utmana mig själv där. Drömmer om att det skulle vara möjligt att
skaffa sig en rutin att tänka 3 visa, kloka, intelligenta, förnuftiga, smarta tankar per minut.
Då menar jag genuina genomtänkta insikter. Det ger en viss trygghet, även om det känns mörkt så går man framåt. Det ljusnar. En inre vandring mot sin inre mentala potential. Som en form av meditation. Ett helande. Något som ger hopp.

Det låter inte mycket och det tar kanske 10-20 sekunder att tänka dessa tre tankar om inte mindre sedan kan man lämna tänkandet och fokusera på något annat samtidigt som man har lite tidskoll, men det skulle teoretiskt resultera i runt 3000 per dag under 17 timmar och sammanlagt under ett år mer än en miljon genuint intelligenta tankar.

Var befinner man sig efter 1 miljon sunda tankar? Hur långt har man då avancerat i livet? Tanken är svindlande. Ska börja ikväll kanske...
Senast redigerad av Alex-84 2014-11-14 kl. 19:25.
2014-11-15, 01:14
Medlem
hej Alex 1984, skrev till dig privat men fick inga svar, ville bara säga att du är inte ensam om detta omänskliga trakasering, jag med är en sånt offer och förstår preciss det du pratar om, såg din post av en slump när jag googlade lite om några ämne jag letade , hoppas du läser detta, hoppas flash har inte något med de att göra och blokerar oss.
2014-11-15, 04:52
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
...
Började tänka på detta när Rosa Lotus nämnde något om någon ritual, det vore intressant att höra mer om den aspekten. Sedan håller jag på att läsa mer om Jesuiterna, har tidigare studerat romarrikets spionsystem, men även persernas och man inser då att psykologisk manipulering av motståndare är en urgammal verksamhet som stater sysslat med.

Det vore annars trevligt med hintar kring vad allting handlar om och vad man vill åstadkomma, vad de vill att jag ska göra osv. Men någonstans ska jag väl försöka förstå det själv.

Påminner lite om denna film med, Stalker.

Stalkern (Aleksandr Kajdanovskij) arbetar som vägvisare och leder en författare (Anatolij Solonitsyn) och en vetenskapsman (Nikolaj Grinko) in i den mystiska Zonen, en plats där många underliga företeelser sker och ett felsteg kan betyda döden. I en bunker i Zonen sägs Rummet finnas, ett rum som sägs uppfylla alla ens innersta önskningar.

"In the film a stalker is a professional guide to the zone, someone who crosses the border into the forbidden zone with a specific goal."

Här är Stalker något positivt, en guide, psykologisk ledsagare genom ett land fyllt av faror.
Själva rummet är dock något farligt. The potential of the mind.
Man kan tolka det ur ett spirituellt perspektiv som en vandring inåt möjligtvis. Att hitta en inre kraft och potential.

Vore intressant att höra vad Antropologen här på forumet säger om detta.
Vetenskap, demokrati, jämlikhet och civilrätt är nyckelord i modernt tänkande. Men många skeenden har inte ett så förenklat ursprung. Bara för att "vi" tänker på ett visst sätt sedan några decennier så upphörde inte de urgamla tänkesätten abrupt. Myter och ritualer finns kvar i samhället och påverkar skeenden även fortsättningsvis. Men eftersom det inte längre är accepterade tankesätt så har det trängts bort från det offentliga till det hemliga. Där de fyller samma syften som förr och gör det effektivt. Och det gör inte så stor skillnad om det är gamla myter eller nya myter.

Om man bara ser till ytligt modernt tänkande och inte vill tro på stalking-fenomenet så är det ganska lätt att argumentera emot, särskilt om man gör några vanliga tankefel.
  1. Människor är alla lika. Nej människor är hur olika som helst och utvecklas i helt olika riktningar av den anledningen.
  2. Vetenskapen kan förklara allt. Nej, vetenskapsmän har visserligen sammanfattat mycket kunskap om tillvaron på ett systematiskt sätt, men kan egentligen inte förklara någonting.
  3. De som styr världen är duktiga och hederliga. Nej, det är de inte. De är korumperade och uppbundna.
  4. I vår tid respekteras mänskliga rättigheter av de allra flesta människor. Nej, så är det inte. Många människor mobbar och konkurrerar ut varandra och roffar åt sig så mycket de kan.
  5. Alla är lika inför lagen. I teorin absolut men i verkligheten absolut inte.
De som deltar i mobbing och liknande är initierade, men deras offer får inget veta utan ska brytas ned och bli uppgivna. Härska genom att söndra är det som gäller och motiven kan vara rationella men kan lika gärna vara irrationella. Det kan handla om pengar och makt, men det kan också handla om projektion och självbedrägeri. Och egentligen är inte skillnaden så stor.

Jag tror att det är omöjligt att avgöra hur vanligt stalking är generellt. Särskilt om man inte är pedantiskt restriktiv i sin tolkning av begreppet. Det förekommer säkert på alla större arbetsplatser att vissa sluter sig samman i pakter som kommer överens om, uttalat eller underförstått, att uppträda på ett visst sätt mot vissa kollegor. Och samma mönster finns inom föreningslivet och egentligen överallt i samhället.

Och ingen har påstått att stalking 24 timmar om dygnet är vanligt, men det kan säkert förekomma utan "rationell anledning". De stay-behind-nät som utvecklades efter kriget, kan t.ex. ha spritt sig på ett vildvuxet och okontrollerat sätt och innefatta många "krigare" som tror att de i hemlighet arbetar för staten. De får inte betalt, men får kontakter och behöver aldrig vara utan inkomst eller bostad. Och framför allt så får medverkandet de invigda att känna sig utvalda och betydelsefulla.
Senast redigerad av theanthropologist 2014-11-15 kl. 04:58.
2014-11-15, 10:17
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
[...] Han sa att han var intresserad av en särskild fil på det när jag hade USB:et när han nämnde att han ville få tillbaka det. Den personen har senare även stulit ett designkoncept jag jobbat på till sitt eget projekt och har goda kontakter med andra högre upp i kommunfullmäktige som även är engagerade. [...]
Kan det möjligtvis vara Åstorps kommun?
Citat:
Vid flera tillfällen ska Pontus Pålsson ha förföljt tjänstemän i bil.
– I ett fall har han sent på kvällen kört efter en anställd så nära han har kunnat med helljuset på, säger Claes Jarlvi, kommunchef i Åstorp.
Detta förnekar Pontus Pålsson.
– Jag trakasserar ingen i Åstorp. Det är grundlösa påståenden. Jag har inte förföljt någon i bil, säger Pontus Pålsson (M).
Men personalchefen Ola Falck blev vittne till en av händelserna.
– Efter ett möte såg jag hur politikern förföljde en medarbetare i kommunen, en tjänsteman. Åkte precis bakom med fullt helljus och stressade personen. Det var däckskrik och höga motorvarv. Jag upplevde det som en biljakt, berättar Ola Falck.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/m-topp-mobbar-kommunanstallda

---

Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Tekniken plus de som utsätter tis utnyttjar offrets historik och har man haft diverse idéer o ideologier så är det nog lätt att misstänkliggöra många instanser....

Men i mitt fall så va ja en enkel människa med en liten butik....så säpo känns långsökt för mig iaf....
Är du säker?

Det kan räcka med att du säger att du ska in på toan för att lägga ner en bomb. När du sen kommer ut så kan hela kvarteret vara avspärrad...

En göteborgare fick erfara det när han skulle till stan för att köpa värktabletter mot hans sprängande huvudvärk.
(FB) Bombhot mot centrala Göteborg
I tråden framgår det att han sa det på arabiska då han pratade med en vän över mobil. Säpo var lite het på gröten och skyndade sig att tipsa polisen i Göteborg som därefter spärrade av hela innerstan.

Så, om du pratar en massa strunt med någon så kan det hända att denne inte orkar lyssna...
... men Säpo kan iaf göra det.
Citat:
Nitroglycerin
Det finns vissa ämnen och beteenden som är högexplosiva när man har med SÄPO att göra. Visar du upp något av dem ringer alla deras varningsklockor och orsakar ren kalabalik i aphuset:

Polisförakt. Du bör vara medveten om att all kritik – oavsett hur berättigad – av polisen betraktas som personlig kritik mot dem (55 % av dem har polisutbildning). Övertygade som de är om sin egen förträfflighet betraktar de varje tecken på polisförakt som ett tecken på extremism. Är du t ex vegetarian och tycker att polisen beter sig som svin? Då kan du räkna med att de betraktar dig som en militant vegan. Poliser tar sig själva på blodigt allvar, du gör säkrast i att låtsas beundra dem. Gör du inte det är du per definition ond.

Brutal och vulgär humor. SÄPO tolkar allt bokstavligt.

Inkonsekvent eller komplext beteende. Snackar du strunt eller ändrar uppfattning då och då? Blir du uttråkad av prat om väder och annat torrt vardagssnack och föredrar radikala eller
kontroversiella samtalsämnen? Hatar du fega, politiskt korrekta ställningstaganden och föredrar tillspetsade argument och åsikter? Då passar du in på SÄPO:s profil över hot mot rikets säkerhet. Allt som inte är konsekvent, rutigt och förutsägbart betraktas som suspekt och subversivt.

Intresse för underground. Om du är intresserad av undergroundrelaterade ämnen har du all anledning att vara orolig: ”Varför läser han sidor om hur man tillverkar kokain om han inte själv håller på med det? Det är väl inget normalt intresse?”

Sammanträffanden. Har du t ex haft många spelvinster i en följd? Kan tyda på penningtvätt (att fejka spelvinster är en metod som ibland används av kriminella ligor för att tvätta pengar).

Därför kan jag förstå att fler människor börjar använda annan typ av komunikation, med bättre kryptering än vad vanliga mobiler har att erbjuda, så att Säpo inte kan ställa till med en massa elände i samhället.

Det kan också vara så att du hade en kund med span på sig, som handlade varor i din butik.
Ni kanske småpratade lite också och det kan dom ha uppfattat som mycket allvarligt och bestämde sig då för att lägga in dig i sitt GS-register.
Senast redigerad av one.zero 2014-11-15 kl. 10:28.
2014-11-15, 16:04
Medlem
Citat:

När jag frågar i en butik om det finns webbkameror till datorn så kontrar han som jobbar där direkt med, "ska du ha den för övervakning?" och ler på lurigt sätt som att han vet. Grejen är att jag frågade om en simpel webbkamera för att chatta med folk, sedan går han direkt in på ämnet övervakningskameror. En typisk GS upplevelse.

Han rekommenderar sedan sådana kameror man kan koppla upp med telefonen och se vad som pågår hemma när man vill. Nyligen skedde en läcka där tiotusentals sådana IP kameror kan nås av vem som helst för de inte haft skyddat lösenord och det går förmodligen att hacka dem om man vill, på det viset skulle de kunna stänga av den innan de går in eller på andra sätt manipulera den så de inte kommer med i bild. Köper jag en sådan kamera så kommer de nog att hacka den.

Däremot har jag som sagt varje gång jag gått ut försökt ha min webbkamera på för att fånga upp allt som skett i lägenheten. Mer än 50 gånger är kameran avstängd när jag kommer in i lägenheten. Datorn är på, allt är som det ska vara, det finns gott om ledigt utrymme på hårddisken, men kameran är avstängd och det står att den tagits över av ett annat program. Jag har haft en ansträngd ekonomi därför har jag inte kunnat köpa någon superutrustning att dokumentera allt med.

Jag har börjat förstå alla kryp som var i ett rum på ett ställe jag bodde på förut. Jag minns hur förvånad jag var över alla nattfjärilar sm tog sig in utan att det fanns någon väg in för dem, kunde gå en vecka utan att jag hade fönstret öppet, ändå var det alltid flertalet nattfjärilar där.

Getingar och bin är även klassiker. Flertalet gånger vaknat av getingar som kryper omkring i närheten, en gång bara några decimeter från min mun.

Även märkt en höjd frekvens av fästingar på rummet som jag hittat som jag förvånat mig över.

En gång så talar en av de engagerade om en viss speciell form av fluga som kan lägga ägg i folks ögon sedan samma dag hittar jag två insekter som ser exakt ut som den på rummet.

Detta får mig att konstatera att de gånger där folk hittar underliga djur i sina lägenheter kan de vara utplacerade där av sådana här nätverk.

Nu senast hos folk som även är utsatta så var det två exotiska typer av insekter jag aldrig sett i mitt liv mellan fönstret, alltså INNUTI fönstret, inte utanpå. Det är ett mindfuck om något.

Jag har även insett att de gånger jag sett luriga smiles från de som jobbat på pizzerior och hur de smått hånflinat och skrattat när jag ätit min pizza och de frågat om den var god kan ha att göra med detta fenomen. De kan ha lagt i något och jag råder de utsatta att inte äta på restaurang, vare sig det är McDonalds eller pizzeria. Dom har folk på många olika ställen.

Återkommer med mer info kring vad som hänt den senaste tiden och flertalet nya insikter jag fått.

Men för guds skull människa, allt du beskriver har hänt mig!! Det beror inte på GS.

Du är ju i din egen värld när du tror att insekter i din lägenhet beror på att någon lägger in dem där.

Hur är det möjligt att allt du inte kan förklara i din omvärld beror på GS?

Hur har ditt mentala tillstånd kunnat bli så? Var dina föräldrar efterhängsna och mentalt inlåsta i sig själva och ägnade sig åt att kolla upp allt du gjorde?

Och sen citerar du Al Gore och allt möjligt annat irrelevant.

Du svarade aldrig på mina inlägg där jag rekommenderade dig att sluta röka på och skaffa några hobbies och umgås med människor.

Så fort något är lite underligt får du tvångstanken "GS". "Min webbkamera fungerar inte - GS". "Trafiken i vägen för mig - GS". "Mobilen tycks blinka till ibland - GS". "Folk 'ler konstig mot mig' - GS".
Finns det inget sätt att nå in till dig?

Citat:
Jag misstänker även något medel liknande kattmyntas påverkan på katter eller någon substans som ska göra mig mer attraherad och få mig ur balans på den fronten. Jag har klarat av den aspekten.
Men målet är förmodligen att få en TI att bete sig promiskuöst och därmed underlätta att den söker kontakt med folk eller vara öppen för invitationer så de kan sätta dit den utsatte för ett brott trots att den är oskyldig. Är hetero och är glad att jag inte nappat på alla extremt snygga tjejer som dykt upp från ingenstans och flirtar och beter sig vågat och inbjudande. Som söker närmare kontakt. Säkert 15 stycken bara senaste året och tiotals åren innan dess med. It was a trap... Det har ju hänt att tjejer gjort falska anklagelser här i regionen med ibland de senaste 7 åren.

De jag sökt upp på dejtingsidor har även rekryterats. De tjejer jag träffat IRL har visat på olika sätt att de är involverade.

Ibland undrar jag om du trollar, men att döma av din historik är du seriös? Du tror SERIÖST att i princip VARJE MÄNNISKA du stöter på är del av GS mot JUST DIG.
Du kan inte se NÅGON ANNAN förklaring?

Det är sorgligt, får jag säga. Din framtid kommer att bli en dyster och tragisk historia.
2014-11-15, 17:17
Medlem
Alla kritiker ska alltid blåsa allting ur proportion. Nej jag tror inte att alla insekter som någonsin hamnat innanför de platser där jag bott blivit lagda där, 95 % har inte det, men somliga av dem, särskilt de gånger jag aldrig haft fönstret öppet. Nämnde några exempel på det tidigare.

Citat:
Hur är det möjligt att allt du inte kan förklara i din omvärld beror på GS?

Jag ägnar mig ständigt åt rationellt tänkande och ser jag något udda så försöker jag hitta en logisk orsak bakom. Om jag däremot som igår ser en kvinna som räcker ut sin tunga och slevar med den 6-7 varv runt munnen samtidigt som hon stirrar på mig med uppspärrade ögon som för att störa mig, så misstänker jag GS för det var riktat mot mig. Så gör inte folk normalt, inte på det extrema sättet. Det är såhär varje dag bland folk. Jag avvisar det mesta som tankspriddhet, eller mindfarts eller psykisk sjukdom men ibland ser jag ett mönster av konkreta störande element som riktas mot mig personligen. Men jag bryr mig inte längre om vad folk gör för saker. Jag analyserar det inte. Jag har byggt upp ett immunförsvar mot det mesta och börjar bli osårbar mot attackerna. Så GS är inget jag lider av i min tillvaro, har lärt mig hantera det, men tack för omtanken.

Jag har även hobbies, jag umgås med människor, jag har sysselsättning men använder däremot inte droger överhuvudtaget.

Citat:
Så fort något är lite underligt får du tvångstanken "GS". "Min webbkamera fungerar inte - GS". "Trafiken i vägen för mig - GS". "Mobilen tycks blinka till ibland - GS". "Folk 'ler konstig mot mig' - GS".
Finns det inget sätt att nå in till dig?

Det är som sagt tvärtom. Jag dissar eller blockar fullkomligt deras harassments, oftast blir det bara ett nöje för min del. Så de kan inte nå mig men däremot kan logiska resonemang nå mig och jag låter inte detta ta upp min uppmärksamhet eller störa mitt fokus för det jag vill åstadkomma.

Min framtid är fylld av ljus och hopp. Jag har psykologiskt sett övervunnit systemet. Istället för att brytas ned blir jag starkare. Life is good. Processen hjälper mig bara att utveckla en inre kraft och rikedom och bli mer skärpt.
Antagonister hjälper till slut bara till att utveckla hjältens förmågor, det är väl så det brukar vara.
Sen är jag väl mer av en anti-hjälte än en klassisk riddare på vit häst men ändå det känns bra.
Livet är en underbar gåva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in