Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du har ju skrivit här i tråden att du konkret har bevis (jag har bett dig visa dessa utan framgång) - varför vill du inte dela med dig av dessa?
Vet du kanske egentligen med dig att bevisen inte är bevis utan mer "en känsla" eller liknande?
Det handlar om att jag vill veta vad för bevis ni känner att ni inte skulle kunna bortförklara. Låt säga att jag spelar in när folk går in i min lägenhet med en kamera och dokumenterar hur de fifflar så kan du lika gärna hävda att jag själv anlitat folk som går in och praktiserar "ghosting" för att skapa bevis, att det är anordnat.
Låt säga att jag filmar när folk hostar runtom mig på olika platser så skulle du väl säga att det är vinter och förkylning är mycket vanligt, jag är paranoid.
Låt säga att jag sätter ihop ett klipp med folk som gör absurda rörelser, miner och gester och du säger att det bara är små normala cp-ryck folk får för sig ibland, inget ovanligt.
Du har just använt samma metod för att banalisera något som är sjukt bisarrt, när konvojer av 40-50 bilar efter varandra bländar mig med helljus inom loppet av 10 minuter. De flesta sätter på helljuset när de ser mig. Detta händer VARJE gång jag är ute. Det har varit så ett helt år. Min kamera visar alltid samma sak. Har även tredjepersonsperspektiv då en släkting sett detta flertalet gånger och vi har diskuterat det hur absurdt det är när man kör bil och och varannan bil man möter bländar med helljus medan andra kör efter med helljuset på och försöker psyka en.
Jag kan förstå en enstaka byfåne och någon newbie som inte har koll på sitt lyse men att systematiskt blända en människa på det här sättet är inte normalt. Jag har gott om bevis på detta.
Din förklaring gäller inte när det här händer varje gång jag befinner mig utomhus, även
dagtid. Varför har så många människor helljus på DAGTID? Kan du förklara det logiskt?
Det är alltså alltid minst sammanlagt runt 50 bilar som anstränger sig för att blända mig,
även på dagarna.
Att bortförklara det på det här sättet räcker inte:
Citat:
"Just detta skulle jag dock inte se som bevis på annat än att det är mörkt ute. Jag själv bor en bit ut på landet och det händer dagligen att jag blir bländad av förvirrade storstadsbor som inte lärt sig sköta helljuset.."
Sedan angående detta:
Citat:
"Detta drabbar nog alla - det kallas naturen. En liten insekt har inga problem att krypa under ett stängt fönster eller dörr, genom en ventil eller liknande."
Grejen är att jag kollat och sett att det inte funnits sådana ingångar. Samma dag som en fluga som lägger ägg i folks ögon nämns av en som jag vet är med i nätverket så hittar jag 2 stycken som är identiska i utseendet på rummet, de verkar liksom onormalt yra på något sätt, som om de varit förpackade sedan utsläppta där på golvet. Den personen hade även tillgång till det rummet där och då. Detta för att skapa någon form av rädsla och stress.
Allt kan bortförklaras, det finns en omvänd form av vidskeplighet, att allt är okey, en bekvämlighetzon i sitt tänkande man lullar in sig i för att klara av att leva. Förut bortförklarade man fysiska upplevelser i naturen som blixtar och annat som krafter från gudarna och man fann sin trygghet i den förklaringen, medan det fanns en mer logisk förklaring där bakom som man ignorerade helt. Man kan va skeptiker som är vidskeplig vad gäller att allting är normalt, allting är safe, att vi lever i den bästa av världar osv, men då är man blind, nästintill irrationell och vidskeplig på ett omvänt sätt.
Det är denna bekvämlighetszon som de flesta vill leva i, att allting är som det ska vara i hagen där vi betar, Sverige, här finns tryggheten och det goda livet, man vill inte höra något annat. För det gör en otrygg, det är helt enkelt inte bekvämt.