2014-11-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ett av problemen i denna tråd är ju dock att det nästan inte finns någon röd tråd/information att ifrågasätt och pröva. Alla TIs verkar ha olika tankar om vilka som ligger bakom gangstalkingen och varför (om några sådana tankar ens finns). Själv verkar du anse att du blivit stalkad av ett flertal olika grupperingar (allt från tonårsgäng till Säpo?, anledningar verkar saknas förutom påståenden som att tonåringarna är makthungriga - har du makt de vill ta alltså?), vissa verkar tro att det är hobbystalkare i hyresgästföreningen och andra tror på CIA. Det enda gemensamma draget verkar vara motviljan att söka bevis (t.ex övervakningskameror), samt den förutfattade meningen att alla som undrar något har stalkertendenser..

Tekniken plus de som utsätter tis utnyttjar offrets historik och har man haft diverse idéer o ideologier så är det nog lätt att misstänkliggöra många instanser....

Men i mitt fall så va ja en enkel människa med en liten butik....så säpo känns långsökt för mig iaf....
2014-11-12, 23:02
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ett av problemen i denna tråd är ju dock att det nästan inte finns någon röd tråd/information att ifrågasätt och pröva. Alla TIs verkar ha olika tankar om vilka som ligger bakom gangstalkingen och varför (om några sådana tankar ens finns). Själv verkar du anse att du blivit stalkad av ett flertal olika grupperingar (allt från tonårsgäng till Säpo?, anledningar verkar saknas förutom påståenden som att tonåringarna är makthungriga - har du makt de vill ta alltså?), vissa verkar tro att det är hobbystalkare i hyresgästföreningen och andra tror på CIA. Det enda gemensamma draget verkar vara motviljan att söka bevis (t.ex övervakningskameror), samt den förutfattade meningen att alla som undrar något har stalkertendenser..
Att det inte finns något som du anser vara en röd tråd är väl en information om något. Och inte hade du behövt slå någon i huvudet för att få fram den informationen.

Att brottsoffer precis som alla andra har egna uppfattningar är väl ändå ingen uppseendeväckande sak? Men har jag verkligen skrivit att jag har blivit stalkad av Säpo? Jag kan inte komma på att jag skulle ha något belägg för just det.

Maktkamp mellan mig och tonårsgäng brukar handla om "auktoritetsfrågor". Hur de skulle kunna få makt från/genom mig har jag aldrig ägnat en tanke.

Du får gärna förklara för mig hur en övervakningskamera skulle kunna bevisa någonting. Hur har du tänkt att avgöra ifall en film är en dokumentär eller en spelfilm? Hur ska dessa enorma mängder film kunna hanteras utan att filmandet upptar större delen av personens liv?

Men du har rätt i att jag är motvillig att producera bevis, för det är detta det blir frågan om. Och varför skulle jag vilja övertyga dig om min världsbild? Det enda jag skulle vilja övertyga dig om är att tro på Gud, men tron är en gåva som inte jag kan ge någon.
2014-11-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist

Jag tyckte att det var någon som hävdade att jesuiternas manual var en känd förfalskning? Men förfalskaren måste ändå ha haft tillgång till de begrepp och idéer som ligger bakom stalking.

Jo, du har rätt, det var någon som hävdade detta.

Tror att jag ska lägga tankarna på vilka som kan tänkas ligga bakom i lite träda nu ett tag. Den övergripande känslan jag har är i alla fall att jag är utsatt för ett psyk-experiment vilket också visar sig i de konkreta saker som sker i mitt liv.
2014-11-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jo, du har rätt, det var någon som hävdade detta.

Tror att jag ska lägga tankarna på vilka som kan tänkas ligga bakom i lite träda nu ett tag. Den övergripande känslan jag har är i alla fall att jag är utsatt för ett psyk-experiment vilket också visar sig i de konkreta saker som sker i mitt liv.
Stalking har nog alltid förekommit och är en tradition. Vilka personer som agerar i lönndom och vad de kallar sina organisationer är inte det viktigaste. Jag tror att det ofta handlar om usla ideologier och falska auktoriteter. Starka personer som inte underordnar sig blir motarbetade i det lilla och i det stora.

Det viktiga är att förstå att all makt inte är ond och usel. De maktlystna har egentligen knappt någon makt alls och vet knappt vad makt är. Men de längtar efter makt.
2014-11-12, 23:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att det inte finns något som du anser vara en röd tråd är väl en information om något. Och inte hade du behövt slå någon i huvudet för att få fram den informationen.
Nej knappast. Visst finns det säkert saker här och där som går att ifrågasätta och kanske motbevisa, men då ni verkar ha så olika föreställningar om gangstalking, som att du verkar anse att allt från tonårsgäng till grannar och myndigheter/underrättelsetjänst stalkar dig, så skulle det på sin höjd leda till att en av er backade på en enskild punkt.

Citat:
Att brottsoffer precis som alla andra har egna uppfattningar är väl ändå ingen uppseendeväckande sak? Men har jag verkligen skrivit att jag har blivit stalkad av Säpo? Jag kan inte komma på att jag skulle ha något belägg för just det.

Du skrev om vi och dom som TI's kontra underrättelsetjänster, jag antog att du menade Säpo men du kan förstås likaväl ha avsett militär eller utländsk underrättelsetjänst. Slarvigt av mig men ändrar ju knappast slutsatsen.

Citat:
Maktkamp mellan mig och tonårsgäng brukar handla om "auktoritetsfrågor". Hur de skulle kunna få makt från/genom mig har jag aldrig ägnat en tanke.

Menar du att du blivit osams med några tonåringar för att du sagt åt dem att inte köra moped på grusgången och liknande (dvs sånt som alla kan råka ut för), eller är det grövre maktkamper på gång?

Citat:
Du får gärna förklara för mig hur en övervakningskamera skulle kunna bevisa någonting. Hur har du tänkt att avgöra ifall en film är en dokumentär eller en spelfilm? Hur ska dessa enorma mängder film kunna hanteras utan att filmandet upptar större delen av personens liv?
Om du hade på film hur folk bryter sig in i din bostad och buggar telefoner eller placerar ut konstiga saker i sängen (som någon påstod) så skulle det i alla fall inte sänka din trovärdighet, och du skulle dessutom ha något att visa polisen och kanske journalister eller privatspanare som skulle kunna hjälpa dig.

Citat:
Men du har rätt i att jag är motvillig att producera bevis, för det är detta det blir frågan om. Och varför skulle jag vilja övertyga dig om min världsbild? Det enda jag skulle vilja övertyga dig om är att tro på Gud, men tron är en gåva som inte jag kan ge någon.
Nä det blir nog lättare att övertyga mig om gangstalking än om Gud.
Ett skäl att övertyga mig och alla andra om GS vore förstås för att du ska kunna bli trodd och få hjälp.

Edit: det kan ju finnas andra bevis också, Alex-84 har ju t.ex skrivit att han har konkreta bevis - men vi har tyvärr inte fått ta del av dessa än. Men det kanske kommer.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-11-12 kl. 23:55.
2014-11-13, 00:02
Medlem
Citat:
...
Du skrev om vi och dom som TI's kontra underrättelsetjänster, jag antog att du menade Säpo men du kan förstås likaväl ha avsett militär eller utländsk underrättelsetjänst. Slarvigt av mig men ändrar ju knappast slutsatsen.
...
Menar du att du blivit osams med några tonåringar för att du sagt åt dem att inte köra moped på grusgången och liknande (dvs sånt som alla kan råka ut för), eller är det grövre maktkamper på gång?
...
Om du hade på film hur folk bryter sig in i din bostad och buggar telefoner eller placerar ut konstiga saker i sängen (som någon påstod) så skulle det i alla fall inte sänka din trovärdighet, och du skulle dessutom ha något att visa polisen och kanske journalister eller privatspanare som skulle kunna hjälpa dig.
...
Ett skäl att övertyga mig och alla andra om GS vore förstås för att du ska kunna bli trodd och få hjälp.
Du missförstod det jag skrev om underrättelsetjänster. Visst stalkar dom, men alla stalkare är inte välavlönade statstjänstemän.

Nu har jag inga större problem med inbrottstjuvar. Min fru skulle ta illa upp om någon bröt sig in, men så länge man inte förstör någonting eller kör omkring med moped i mitt hem så kan jag leva med det.

Ingen människa kan hjälpa någon som blir förföljd för en rättfärdig sak.
2014-11-13, 07:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du missförstod det jag skrev om underrättelsetjänster. Visst stalkar dom, men alla stalkare är inte välavlönade statstjänstemän.

Nu har jag inga större problem med inbrottstjuvar. Min fru skulle ta illa upp om någon bröt sig in, men så länge man inte förstör någonting eller kör omkring med moped i mitt hem så kan jag leva med det.

Ingen människa kan hjälpa någon som blir förföljd för en rättfärdig sak.

Ok, nu förstod jag ingenting men du kanske inte ville svara på mitt inlägg.
2014-11-13, 08:06
Medlem
Det finns nog tyvärr inga råd att ge. De (eller den?) s.k. T.I i tråden verkar ovillig att ta in idéer och hjälpande råd från andra än sina egna jekyll-konton eller från de som framställs som "likasinnade".
Låt mig spekulera i att hela den här tråden är nån sorts onani-experiment där en "utsatt" individ i hopp om att bryta ner sina demoner, försöker trolla med låtsas-stalkers, som inte ens finns på plats, i hopp om att "komma på sanningen".
Som många andra redan föreslagit är nog en vända på psyk den bästa hjälpen och lösningen, men det kommer förmodligen inte ske. Så det bästa vi kan göra för att hjälpa denna människa i nöd är nog helt enkelt att hålla tyst.
Så tack o hej för mig
Senast redigerad av eyecreate 2014-11-13 kl. 08:13.
2014-11-13, 09:20
Medlem
Jag är helt öppen för alla typer av råd kring hur man kan hantera sin GS upplevelse och fånga den på film, skapa bevis med mera. Jag har länge frågat vad ni konkret vill se för typ av bevis men inte fått något konkret svar mer än att jag bara ska lägga ut det jag har.

Men jo, visst hade det varit praktiskt att kunna fånga dem på kamera när de går in och installerar buggar i lägenheten. Det har jag försökt med och även köpt teknik för det.

När jag frågar i en butik om det finns webbkameror till datorn så kontrar han som jobbar där direkt med, "ska du ha den för övervakning?" och ler på lurigt sätt som att han vet. Grejen är att jag frågade om en simpel webbkamera för att chatta med folk, sedan går han direkt in på ämnet övervakningskameror. En typisk GS upplevelse.

Han rekommenderar sedan sådana kameror man kan koppla upp med telefonen och se vad som pågår hemma när man vill. Nyligen skedde en läcka där tiotusentals sådana IP kameror kan nås av vem som helst för de inte haft skyddat lösenord och det går förmodligen att hacka dem om man vill, på det viset skulle de kunna stänga av den innan de går in eller på andra sätt manipulera den så de inte kommer med i bild. Köper jag en sådan kamera så kommer de nog att hacka den.

Däremot har jag som sagt varje gång jag gått ut försökt ha min webbkamera på för att fånga upp allt som skett i lägenheten. Mer än 50 gånger är kameran avstängd när jag kommer in i lägenheten. Datorn är på, allt är som det ska vara, det finns gott om ledigt utrymme på hårddisken, men kameran är avstängd och det står att den tagits över av ett annat program. Jag har haft en ansträngd ekonomi därför har jag inte kunnat köpa någon superutrustning att dokumentera allt med.

Det dröjde även flera månader innan jag förstod vad som pågick och under den tiden så kunde de nog installera allt som behövdes till lägenheten.

Film är nog det enda som kan visa hur de går tillväga, foto med i vissa fall, enbart ljud är svårare. Då handlar allting om en kamera som kan dokumentera allt. Möjligtvis en GOPRO eller liknande. Jag har bevis dokumenterat och ska skaffa mer framöver. Men jag vill fortfarande veta exakt vad ni hade godkänt som bevis för att ni ska tro på mig.

Tipsa annars gärna om olika sätt att skydda datorn, hur man bäst gömmer kameror i kläderna när man filmar så kan jag förmedla hela Gang Stalker upplevelsen mer konkret i framtiden.

Vill någon skänka ett par Google Glass så är jag inte emot det heller.

Tanken är nog att varje person som är utsatt på riktigt kommer omringas av minst 10 andra som man på olika sätt kan förlöjliga för att ingen ska ta den på allvar. Man har gott om skådespelare i nätverket. Jag pekar inte ut någon men en av dem som varit mest aktiv emot mig var en sådan som gått flertalet skådespelarutbildningar och har en passion för det.

Som jag visar är jag fullt öppen för att dokumentera och ordna med bevis och tar emot alla förslag ni ger.

Ingen borde tro att de är utsatta förrän de kan se det tydligt i form av Brighting eller på andra sätt bevisa för sig själv att något är på tok. Som att man tar kort på lägenheten, hur den ser ut sedan kan se hur saker blivit förflyttade när man kommer tillbaka. Det bästa är att filma när tiotals bilar lyser med helljus på en när man går eller kör bil. Då VET man att detta är på riktigt och man kan även bevisa det.

En liten uppdatering kring saker som skett sen senast

Jag har börjat förstå alla kryp som var i ett rum på ett ställe jag bodde på förut. Jag minns hur förvånad jag var över alla nattfjärilar sm tog sig in utan att det fanns någon väg in för dem, kunde gå en vecka utan att jag hade fönstret öppet, ändå var det alltid flertalet nattfjärilar där.

Getingar och bin är även klassiker. Flertalet gånger vaknat av getingar som kryper omkring i närheten, en gång bara några decimeter från min mun.

Även märkt en höjd frekvens av fästingar på rummet som jag hittat som jag förvånat mig över.

En gång så talar en av de engagerade om en viss speciell form av fluga som kan lägga ägg i folks ögon sedan samma dag hittar jag två insekter som ser exakt ut som den på rummet.

Detta får mig att konstatera att de gånger där folk hittar underliga djur i sina lägenheter kan de vara utplacerade där av sådana här nätverk.

Nu senast hos folk som även är utsatta så var det två exotiska typer av insekter jag aldrig sett i mitt liv mellan fönstret, alltså INNUTI fönstret, inte utanpå. Det är ett mindfuck om något.

Kommunen har blivit bättre och tycker de gjort mycket som är bra men fortfarande finns det ett fall där de tagit betalt för en hel månad i ett ärende när det enbart handlade om 5 dagar.

Jag har även insett att de gånger jag sett luriga smiles från de som jobbat på pizzerior och hur de smått hånflinat och skrattat när jag ätit min pizza och de frågat om den var god kan ha att göra med detta fenomen. De kan ha lagt i något och jag råder de utsatta att inte äta på restaurang, vare sig det är McDonalds eller pizzeria. Dom har folk på många olika ställen.

Återkommer med mer info kring vad som hänt den senaste tiden och flertalet nya insikter jag fått.
2014-11-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Jag är helt öppen för alla typer av råd kring hur man kan hantera sin GS upplevelse och fånga den på film, skapa bevis med mera. Jag har länge frågat vad ni konkret vill se för typ av bevis men inte fått något konkret svar mer än att jag bara ska lägga ut det jag har.

Men jo, visst hade det varit praktiskt att kunna fånga dem på kamera när de går in och installerar buggar i lägenheten. Det har jag försökt med och även köpt teknik för det.

När jag frågar i en butik om det finns webbkameror till datorn så kontrar han som jobbar där direkt med, "ska du ha den för övervakning?" och ler på lurigt sätt som att han vet. Grejen är att jag frågade om en simpel webbkamera för att chatta med folk, sedan går han direkt in på ämnet övervakningskameror. En typisk GS upplevelse.

Han rekommenderar sedan sådana kameror man kan koppla upp med telefonen och se vad som pågår hemma när man vill. Nyligen skedde en läcka där tiotusentals sådana IP kameror kan nås av vem som helst för de inte haft skyddat lösenord och det går förmodligen att hacka dem om man vill, på det viset skulle de kunna stänga av den innan de går in eller på andra sätt manipulera den så de inte kommer med i bild. Köper jag en sådan kamera så kommer de nog att hacka den.

Däremot har jag som sagt varje gång jag gått ut försökt ha min webbkamera på för att fånga upp allt som skett i lägenheten. Mer än 50 gånger är kameran avstängd när jag kommer in i lägenheten. Datorn är på, allt är som det ska vara, det finns gott om ledigt utrymme på hårddisken, men kameran är avstängd och det står att den tagits över av ett annat program. Jag har haft en ansträngd ekonomi därför har jag inte kunnat köpa någon superutrustning att dokumentera allt med.

Det dröjde även flera månader innan jag förstod vad som yt och under den tiden så kunde de nog installera allt som behövdes till lägenheten.

Film är nog det enda som kan visa hur de går tillväga, foto med i vissa fall, enbart ljud är svårare. Då handlar allting om en kamera som kan dokumentera allt. Möjligtvis en GOPRO eller liknande. Jag har bevis dokumenterat och ska skaffa mer framöver. Men jag vill fortfarande veta exakt vad ni hade godkänt som bevis för att ni ska tro på mig.

Tipsa annars gärna om olika sätt att skydda datorn, hur man bäst gömmer kameror i kläderna när man filmar så kan jag förmedla hela Gang Stalker upplevelsen mer konkret i framtiden.

Vill någon skänka ett par Google Glass så är jag inte emot det heller.

Tanken är nog att varje person som är utsatt på riktigt kommer omringas av minst 10 andra som man på olika sätt kan förlöjliga för att ingen ska ta den på allvar. Man har gott om skådespelare i nätverket. Jag pekar inte ut någon men en av dem som varit mest aktiv emot mig var en sådan som gått flertalet skådespelarutbildningar och har en passion för det.

Som jag visar är jag fullt öppen för att dokumentera och ordna med bevis och tar emot alla förslag ni ger.

Ingen borde tro att de är utsatta förrän de kan se det tydligt i form av Brighting eller på andra sätt bevisa för sig själv att något är på tok. Som att man tar kort på lägenheten, hur den ser ut sedan kan se hur saker blivit förflyttade när man kommer tillbaka. Det bästa är att filma när tiotals bilar lyser med helljus på en när man går eller kör bil. Då VET man att detta är på riktigt och man kan även bevisa det.

Jag har börjat förstå alla kryp som var i ett rum på ett ställe jag bodde på förut. Jag minns hur förvånad jag var över alla nattfjärilar sm tog sig in utan att det fanns någon väg in för dem, kunde gå en vecka utan att jag hade fönstret öppet, ändå var det alltid flertalet nattfjärilar där.

Getingar och bin är även klassiker. Flertalet gånger vaknat av getingar som kryper omkring i närheten, en gång bara några decimeter från min mun.

Även märkt en höjd frekvens av fästingar på rummet som jag hittat som jag förvånat mig över.

En gång så talar en av de engagerade om en viss speciell form av fluga som kan lägga ägg i folks ögon sedan samma dag hittar jag två insekter som ser exakt ut som den på rummet.

Detta får mig att konstatera att de gånger där folk hittar underliga djur i sina lägenheter kan de vara utplacerade där av sådana här nätverk.

Nu senast hos folk som även är utsatta så var det två exotiska typer av insekter jag aldrig sett i mitt liv mellan fönstret, alltså INNUTI fönstret, inte utanpå. Det är ett mindfuck om något.

Kommunen har blivit bättre och tycker de gjort mycket som är bra men fortfarande finns det ett fall där de tagit betalt för en hel månad i ett ärende när det enbart handlade om 5 dagar.

Jag har även insett att de gånger jag sett luriga smiles från de som jobbat på pizzerior och hur de smått hånflinat och skrattat när jag ätit min pizza och de frågat om den var god kan ha att göra med detta fenomen. De kan ha lagt i något och jag råder de utsatta att inte äta på restaurang, vare sig det är McDonalds eller pizzeria. Dom har folk på många olika ställen.

Återkommer med mer info kring vad som hänt den senaste tiden och flertalet nya insikter jag fått.

Jadå....dom hade tillgång till min lägenhet med, vid ett tillfälle så hade dom ställt fram skurmedel mitt på köksbordet som ja normalt hade i städskåper, lagt in strips i ugnen utan att sätta igång ugnen, snodde en falukorv ja precis köpt hem....de gjorde allt detta kanske för att visa att de kunde göra de eller för att få mig o tro jag blivit förvirrad....bara trist!

Och detta med ekonomin har de hållit på med mig i flera år och det är för att offret ska få anmärkningar och få svårt att få tag på nytt boende.....för mkt av tekniken installeras i närheten av offret, många tis bor också längst upp i fastigheter med kanske bara vind ovanför, blir billigast då för dom!
2014-11-13, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du har ju skrivit här i tråden att du konkret har bevis (jag har bett dig visa dessa utan framgång) - varför vill du inte dela med dig av dessa?
Vet du kanske egentligen med dig att bevisen inte är bevis utan mer "en känsla" eller liknande?

Citat:

Låt "de" hacka den - du får ju ändå bevis och kan sen ta bort kameran.
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/larm-sakerhet-overvakning/tv-video-overvakning/bevakningskameror

eller så köper du något sånt här som saknar trådlös överföring (filmen lagras på ett minneskort istället), då slipper du risken för hackning:
http://www.overvakningsbutiken.se/overvakningskameror/dolda-kameror/pir-kamera

Jag rekommenderar att du ber någon du litar på beställa/köpa grejerna så vi efteråt slipper höra att de gått in och saboterat din utrustning när de såg att det var du som beställde.

Citat:
.........

Just detta skulle jag dock inte se som bevis på annat än att det är mörkt ute. Jag själv bor en bit ut på landet och det händer dagligen att jag blir bländad av förvirrade storstadsbor som inte lärt sig sköta helljuset..

Citat:

Detta drabbar nog alla - det kallas naturen. En liten insekt har inga problem att krypa under ett stängt fönster eller dörr, genom en ventil eller liknande.
2014-11-13, 15:17
Medlem
Citat:
Du har ju skrivit här i tråden att du konkret har bevis (jag har bett dig visa dessa utan framgång) - varför vill du inte dela med dig av dessa?
Vet du kanske egentligen med dig att bevisen inte är bevis utan mer "en känsla" eller liknande?

Det handlar om att jag vill veta vad för bevis ni känner att ni inte skulle kunna bortförklara. Låt säga att jag spelar in när folk går in i min lägenhet med en kamera och dokumenterar hur de fifflar så kan du lika gärna hävda att jag själv anlitat folk som går in och praktiserar "ghosting" för att skapa bevis, att det är anordnat.

Låt säga att jag filmar när folk hostar runtom mig på olika platser så skulle du väl säga att det är vinter och förkylning är mycket vanligt, jag är paranoid.

Låt säga att jag sätter ihop ett klipp med folk som gör absurda rörelser, miner och gester och du säger att det bara är små normala cp-ryck folk får för sig ibland, inget ovanligt.

Du har just använt samma metod för att banalisera något som är sjukt bisarrt, när konvojer av 40-50 bilar efter varandra bländar mig med helljus inom loppet av 10 minuter. De flesta sätter på helljuset när de ser mig. Detta händer VARJE gång jag är ute. Det har varit så ett helt år. Min kamera visar alltid samma sak. Har även tredjepersonsperspektiv då en släkting sett detta flertalet gånger och vi har diskuterat det hur absurdt det är när man kör bil och och varannan bil man möter bländar med helljus medan andra kör efter med helljuset på och försöker psyka en.

Jag kan förstå en enstaka byfåne och någon newbie som inte har koll på sitt lyse men att systematiskt blända en människa på det här sättet är inte normalt. Jag har gott om bevis på detta.

Din förklaring gäller inte när det här händer varje gång jag befinner mig utomhus, även dagtid. Varför har så många människor helljus på DAGTID? Kan du förklara det logiskt?
Det är alltså alltid minst sammanlagt runt 50 bilar som anstränger sig för att blända mig, även på dagarna.

Att bortförklara det på det här sättet räcker inte:

Citat:
"Just detta skulle jag dock inte se som bevis på annat än att det är mörkt ute. Jag själv bor en bit ut på landet och det händer dagligen att jag blir bländad av förvirrade storstadsbor som inte lärt sig sköta helljuset.."

Sedan angående detta:
Citat:
"Detta drabbar nog alla - det kallas naturen. En liten insekt har inga problem att krypa under ett stängt fönster eller dörr, genom en ventil eller liknande."

Grejen är att jag kollat och sett att det inte funnits sådana ingångar. Samma dag som en fluga som lägger ägg i folks ögon nämns av en som jag vet är med i nätverket så hittar jag 2 stycken som är identiska i utseendet på rummet, de verkar liksom onormalt yra på något sätt, som om de varit förpackade sedan utsläppta där på golvet. Den personen hade även tillgång till det rummet där och då. Detta för att skapa någon form av rädsla och stress.

Allt kan bortförklaras, det finns en omvänd form av vidskeplighet, att allt är okey, en bekvämlighetzon i sitt tänkande man lullar in sig i för att klara av att leva. Förut bortförklarade man fysiska upplevelser i naturen som blixtar och annat som krafter från gudarna och man fann sin trygghet i den förklaringen, medan det fanns en mer logisk förklaring där bakom som man ignorerade helt. Man kan va skeptiker som är vidskeplig vad gäller att allting är normalt, allting är safe, att vi lever i den bästa av världar osv, men då är man blind, nästintill irrationell och vidskeplig på ett omvänt sätt.

Det är denna bekvämlighetszon som de flesta vill leva i, att allting är som det ska vara i hagen där vi betar, Sverige, här finns tryggheten och det goda livet, man vill inte höra något annat. För det gör en otrygg, det är helt enkelt inte bekvämt.
Senast redigerad av Alex-84 2014-11-13 kl. 15:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in