Citat:
Ursprungligen postat av
JaneC
Ja, rent subjektiv svammel, alltså.
Är du vrång nu eller förstår du inte vad jag menar? Om ett språk har som regel att alla verb böjs med -it i preterium, och ett annat språk har som regel att verb av första konjugationen böjs -it, verb av andra -ut, verb av tredje -ot UTOM verb av tredje konjugationen som slutar på betonad vokal, och verb av fjärde konjugationen böjs med -at? Du tycker inte att sistnämnda språk har lite mer detaljerade regler än förstnämnda?
Citat:
Ursprungligen postat av
JaneC
Precis. Du byter kriterier för precis varje jämförelse. I slutändan är språk A svårare än språk B för att du har bestämt att det är så.
Jag har aldrig bytt kriterier. Jag har hela tiden hållit fast vid att formrikedom innebär svårighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
JaneC
Och du tror på fullt allvar att "sammanhängande och begripligt" är tillräckligt väldefinierat för att det ska gå att svara på? Talar en genomsnitslig svensk treåring "sammanhängande och begripligt"? Gör en fyraåring det? Gör Tony Irving det?
Varför skulle det
inte vara tillräckligt? Hur exakt definition kräver du innan du är nöjd? Jag vet inte hur tidigt svenska barn talar, som du säkert såg så var det det jag frågade... Tony Irving är varken svensk eller barn så han gills inte.