2014-11-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
I fjol var vår delinkvent tydligen ledare på ett konfirmationsläger på Lindö utanför Norrköping. Han är ju själv från Finspång. Men de aktuella brotten har förövats senare än detta läger.
https://www.facebook.com/groups/420913534624333/?pnref=lhc

Här kan man förresten se honom i levandes livet i en intervju på Corren TV.
http://youtu.be/8N9dRLW1cLw

När man läser på den FB-sidan inser man snabbt varför prästyrket slår teaterpedagog och dansaryrket med hästlängd – ifall man råkar vara intresserad av ungdomar I sexuellt syfte.

Det är övernattningsläger hit och dit med sovsalsboende från 3 personer och uppåt. En Berlinresa med tåg (med mysiga sovkupéer) och övernattning framme... Det är “power of love” cafét. Det är sammankomster med temat: “kärlek” och “vem är jag?” - ämnen som tycks vara högst aktuella både för konfirmanderna – och en del av ledarna.. (åtmintone OK)..

Det är också uppenbart att OK inte bara har svikit sitt unga offer. Han har dessutom svikit alla dessa unga människor som har sökt sig till kyrkan med hoppfulla förväntningar att hitta riktig kärlek och vuxna som bryr sig.. Nu får det läsa I tidningen vilka dolda motiv en del av dessa personer hade för sitt intresse. (Jag anser förresten att även resten av ledarna borde granskas..).

Sen har OK naturligtvis svikit sin make – som han har lovat evig trohet inför Gud (som har påstår sig tro på) och hela församlingen. Han som hela tiden har betonat att han är gift.. även I sökandet av en surrogatmamma åt deras barn (gift sen 4 år tillbaka och varit tillsammans med I 6 år..).

Det är typiskt pedos att “överanstränga sig” dvs. spruta idéer om utflykter (Berlin, Kolmården, ungdomsgårdar you name it) och visa utåt ett “vuxet liv” (gift, båda akademiker, bor I bostadsrätt, bra ekonomi..), men I verkligheten vara på samma nivå som ungarna: “vad vill ni göra? Leka? Jippie!!”.

Observera också att några flickor I tråden ville leka I en “stor grupp”. Enl. dem skulle leken bli roligare så. OK kunde inte lova detta.. Själv kan jag tänka mig att flickorna kanske hade märkt att OK gärna lekte I lite mindre (pojk?) grupper..
Citera
2014-11-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren

Skrattretande att den andra prästen nu ville ta hand om bögprästens familj, det kanske hade varit mer lämpligt att hjälpa offret och dennes familj. Jag är inte kristen, men Svenska kyrkan är verkligen ett hån mot Kristendomen!

Snarare är det nog mer intressant att diskutera och analysera homosexuellas överrepresentation i pedofilrelaterade gärningar.

Den andra prästen kanske också är bög och därmed vill ta hand om OK:s "familj" dvs. make? OK lär ju inte komma ut i första taget så någon måste ta hand om maken i hans ensamhet..

Problemet med viss sorts bögar (inte alla) är att de tycks sakna gränser. Man ligger med "alla" som man kan komma åt och åldern spelar ingen roll heller.

OK exempelvis berättade att han var väldigt ensam i sin barndom/ungdom. Kanske pga det ville han utnyttja situationen till max när han väl hade uppnått en position i samhället och dessutom kände sig uppskattad och respekterad. Unga människor anförtrodde sig åt honom. Han var "viktig" för dem. Han fick makt över deras liv..

Jag undrar om han har kunnat göra detta helt ensam. Eller om det finns likasinnade vuxna bland andra ledare för hans konfirmationsläger..? Någon måste åtminstone ha sett hans särintresse. Jag misstänker att flickorna har anat - men det gick ju inte att säga som det var. Dessutom barn kanske bara uppfattade det som så att OK gynnade vissa inför andra..

Jag anser att det finns många offer i denna soppa. Alla dessa barn och ungdomar som har trott på honom, respekterat honom och lyssnat på hans kackel om kärlek etc. är offer. För nu vet de ju alla bättre…

Föräldrarna (barnens) är också offer eftersom de har blivit förda bakom ljuset.

Maken har suttit hemma och trott sig vara gift..

Och offret kanske har trott att han har hittat den stora kärleken i form av en präst som förstår honom..
Citera
2014-11-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren

Här kan man förresten se honom i levandes livet i en intervju på Corren TV.
http://youtu.be/8N9dRLW1cLw

Observera att det enligt OK att viktigt att synas och höras, eftersom det framför allt drabbar barn när familjerna blir utförsäkrade..

Vad han än gör eller hittar på har han alltid detta i tankarna.. Han vill gärna framstå som den som värnar om barnens rätt i samhället och bli respekterad som den som bryr sig - men motivet ligger någon helt annanstans..

Hela hans liv är fejk: yrket, giftermålet, samhällsengagemanget, vurmandet för barns väl och ve..
Citera
2014-11-14, 13:40
Medlem
Noterar att han i klippet inte tycker Jesus var nån vidare snäll person,
det uttalandet lär inte göra honom så popis bland kollegorna.
Kanske snarare handlar om en projektion av hans egen självbild?
Citera
2014-11-14, 14:15
Medlem
Aboristens avatar
Aspekten falska anklagelser måste ni dock vara medvetna om att det är så vanligt i kyrkans värld.

Vet ni varför?

Jo, i konfirmandgrupper och i ungdomsgrupper är väldigt många människor sköra. Borderlinetjejer söker sig ofta till Svenska kyrkan. Min erfarenhet är nog att runt 20 % av alla unga kyrktjejer är borderline.

Kan tänka mig att "offret" velat ha en relation med prästen. Men att prästen nekade till dennes känslor, gjorde att offret iställde anmälde för "våldtäkt mot barn". En anklagelse som aldrig går att tvätta bort, ens för kyrkan, eller för personen i fråga och direkt medialt sprängstoft. Vidrigt agerande från barnet!
Citera
2014-11-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Aspekten falska anklagelser måste ni dock vara medvetna om att det är så vanligt i kyrkans värld.

Vet ni varför?

Jo, i konfirmandgrupper och i ungdomsgrupper är väldigt många människor sköra. Borderlinetjejer söker sig ofta till Svenska kyrkan. Min erfarenhet är nog att runt 20 % av alla unga kyrktjejer är borderline.

Kan tänka mig att "offret" velat ha en relation med prästen. Men att prästen nekade till dennes känslor, gjorde att offret iställde anmälde för "våldtäkt mot barn". En anklagelse som aldrig går att tvätta bort, ens för kyrkan, eller för personen i fråga och direkt medialt sprängstoft. Vidrigt agerande från barnet!

Ett välbekant sätt för pedofiler att försvara sig gentemot våldtäktanklagelser. Dock passar inte din teori i detta fall av följande skäl:

- prästen är häktad på sannolika skäl för barnvåldtäkt under en längre period (sept 2013-maj 2014). Finns alltså mer i bakgrunden än en hämndlysten tonårstjejs tomma anklagelser

- prästen har erkänt sexuellt utnyttjande av barn

- prästen har alltså brutit även mot det sjätte budordet

Troligtvis handlar det om en ung pojke - en konfirmand - som prästen har haft "extra nära kontakt med" därför att pojken har behövt mycket stöd av någon anledning. Kanske i sin homosexualitet? Eller problemet hemifrån?

Den här prästen har ju själv haft problem i sin barndom/ungdom och känt sig väldigt ensam. Därför är det säkert lätt för honom att "sätta sig i den andres situation" och "trösta" på ett "genuint" sätt. Sen har tröstandet gått över gränsen..

Jag själv anser att det är väldigt allvarligt just därför att prästen kanske var den enda människan denna unga person kunde anförtro sig åt.. för att sen upptäcka att den person hen litade som mest - svek henom som grövst.

En präst/psykiatriker/psykolog/kurator ska ju vara så mogen och klar med sin egen roll att hen inte ens drömmer om att inleda något med sina patienter.

Den här prästen har - tvärtom - sökt sig till den här miljön just för att komma åt ungdomarna. Det är detta dubbla svek som gör det hela så äckligt och motbjudande och samtidigt intressant även för pressen.
Citera
2014-11-14, 15:30
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Särskilt inte i prästyrket som är ett väldigt akademiskt yrke med stor betoning på annat än barnverksamhet.

Nog går det engagera sig i väldigt stor omfattning i barn- och ungdomsverksamhet som präst om man så önskar.

Min personliga fördom om kyrkan är dessutom att det är just den typ av organisation där det skulle vara lättast att komma undan med den här typen av beteende.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2014-11-14 kl. 15:35.
Citera
2014-11-14, 16:33
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf.1
Ja ser man den skuggade bilden på Nätverket stoppa pedofiler och sen bilden på OK på Svenska kyrkans hemsida så är det omtvistligt att det är OK som är den misstänkte.
Den bilden lades upp i går klockan 16:17 (kommentar 19) i denna tråd.
Citera
2014-11-14, 18:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ett välbekant sätt för pedofiler att försvara sig gentemot våldtäktanklagelser. Dock passar inte din teori i detta fall av följande skäl:

- prästen är häktad på sannolika skäl för barnvåldtäkt under en längre period (sept 2013-maj 2014). Finns alltså mer i bakgrunden än en hämndlysten tonårstjejs tomma anklagelser

- prästen har erkänt sexuellt utnyttjande av barn

- prästen har alltså brutit även mot det sjätte budordet

Troligtvis handlar det om en ung pojke - en konfirmand - som prästen har haft "extra nära kontakt med" därför att pojken har behövt mycket stöd av någon anledning. Kanske i sin homosexualitet? Eller problemet hemifrån?

Den här prästen har ju själv haft problem i sin barndom/ungdom och känt sig väldigt ensam. Därför är det säkert lätt för honom att "sätta sig i den andres situation" och "trösta" på ett "genuint" sätt. Sen har tröstandet gått över gränsen..

Jag själv anser att det är väldigt allvarligt just därför att prästen kanske var den enda människan denna unga person kunde anförtro sig åt.. för att sen upptäcka att den person hen litade som mest - svek henom som grövst.

En präst/psykiatriker/psykolog/kurator ska ju vara så mogen och klar med sin egen roll att hen inte ens drömmer om att inleda något med sina patienter.

Den här prästen har - tvärtom - sökt sig till den här miljön just för att komma åt ungdomarna. Det är detta dubbla svek som gör det hela så äckligt och motbjudande och samtidigt intressant även för pressen.

Lugn nu, varför det står mellan september och maj är för att konfirmandperioden är så lång men i det här läget vet vi inte om det enbart skett på ett läger eller systematiskt under hela konfirmandtiden. För övrigt är hela historien mycket tragisk och jobbig för alla inblandade och vi ska komma ihåg att brottsrubriceringen kan komma att ändras under rättegången beroende på vilka gärningar som faktiskt kan ledas i bevis eftersom åklagaren alltid försöker utgå från den starkare brottsrubriceringen oavsett om denne har full täckning för den eller inte.
Citera
2014-11-14, 21:06
Medlem
welcomehomes avatar
När jag kollar nämnda facebooksida för konfirmandgruppen ser jag inga inlägg av OK. Har den rensats? Är det isf han själv som kan ha gjort det? Skärmdump?
Senast redigerad av welcomehome 2014-11-14 kl. 21:08.
Citera
2014-11-14, 23:33
Medlem
Beatriceaurores avatar
Detta är förfärligt. Med stor sannolikhet har den drabbade pojken haft problem av något slag, kanske en trasig hemmiljö, pedofiler luktar sig till den här typen av offer likt blodhundar. Pojken känner sig tröstad, uppmärksammad, omtyckt och "älskad". Vilket gräsligt svek, fy faan.
Jag är inte alls säker på att pedofilens make känner sig bedragen. Manliga homosexuella par har ofta "ett öppet sinne" när det gäller att dra in andra i sin gemenskap. Jonas Gardell var i en intervju noga med att påpeka att han och hans älskade Mark minsann inte alls var särskilt monogama. Prästens make visste nog och nickade bifall. Tonårspojkar är det underbaraste som finns för en viss kategori bögar.
Att blanda in "Gud" gör saken ännu vidrigare, minns Helge Fossmos försäkringar till den svaga och förvirrade mörderskan/barnflickan att deras samlag var sanktionerade av guden, ju mer de knullade desto gladare blev Herren..
Åtminstone några bland övrig personal på läger och jippi-aktiviteter, präster och andra måste ha känt till pedofilens övningar med pojken. Men de har valt att hålla tyst. Svinigt så det förslår.
Citera
2014-11-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
När jag kollar nämnda facebooksida för konfirmandgruppen ser jag inga inlägg av OK. Har den rensats? Är det isf han själv som kan ha gjort det? Skärmdump?

Japp. Det har rensats ordentligt. Men inte bara OK:s inlägg utan även andra..

Det är helt uppenbart att övernattning was the thing.. Det var ständigt små utflykter till nära håll. Och även en längre utflykt till Berlin (med flera nätters övernattning på väg och på plats..).
Själv har jag aldrig hört talas om liknande tidigare, men man till och med övernattade i kyrkan!
---------
OK:
"Tjaba! Ändrade planer för lördagens konfirmandundervisning! På allmänt önskemål kör vi som vi har snackat om ÖVERNATTNING i Matteus kyrka!"
---------

Sen delades man jämt i "mindre grupper".. Även i Berlin delades man i 5 små grupper.. om man tänker på att konfirmandgruppen består av 19 personer (åkte alla med?) så blir det inte många i en och samma grupp.. Och jag undrar hur uppdelningen angående "vilka som sov ihop" gick till??

Jag säger det en gång till: även de andra vuxna borde granskas ordentligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in