2014-11-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Spelar ingen roll, jag tycker själva relationen de emellan är olämplig. Som gift kvinna ska man inte umgås med sina ex-män på det viset eller med andra män överhuvudtaget.

Samma princip gäller för män som umgås med sina ex-fruar eller andra kvinnor överhuvudtaget. Det är fan olämpligt att umgås på det sättet och nog borde man växt ifrån det tonårsbeteendet när man gifter sig?

Du verkar vara mer än lovligt osäker. Det är inte olämpligt att ha vänner.
Citera
2014-11-14, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Du verkar vara mer än lovligt osäker. Det är inte olämpligt att ha vänner.

Anser du inte att det är problematiskt om man har en fru som umgås med sin ex-man?

Jag tror varje sund människa skulle ha problem med det.
Citera
2014-11-14, 18:02
Medlem
Citat:
Anser du inte att det är problematiskt om man har en fru som umgås med sin ex-man?

Jag tror varje sund människa skulle ha problem med det.

Nej, det anser jag inte. Jag umgås med vissa av mina ex, och min sambo med några av sina. Det finns inget osunt med det.
Citera
2014-11-14, 18:33
Bannlyst
Citat:
Nej, det anser jag inte. Jag umgås med vissa av mina ex, och min sambo med några av sina. Det finns inget osunt med det.

Är du och din sambo gifta? Det är ju inte samma sak ifall man är i ett blajförhållande där båda parter gärna tar för sig med andra människor.

Äktenskap är något helt annat. Tycker det är skumt att ni kan känna er trygga med respektive ex. Det är vanligt att folk återfår gamla känslor för sina ex. Har man ett ex så är det ett avslutad kapitel. Finns ingen anledning att umgås med sitt ex såvida man inte återfått känslor eller har andra osunda baktankar med det.

Ni verkar vara ett undantag.

EDIT: Har en tråd där just detta diskuteras. (FB) Olämpliga situationer när man är gift?
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-11-14 kl. 18:39.
Citera
2014-11-14, 19:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynna
Det är få förhållanden som skulle klara av att den ena parten tillbringade så mycket tid ihop som Laila har gjort med Anders och säkert också ringt, smsat och mejlat fram och tillbaka, och nu avslutar äktenskapet med Nicklas med en pod tillsammans med Anders med det gemensamma efternamnet Bagge&Bagge.
Three´s a crowd.

Håller med. Det är inte helt normalt att umgås mer med sitt ex än med den man är gift med, även om man inte har någon sexrelation

Både Laila o Anders har gjort "filmaffischer" med texten Mr. and Mrs. Bagge, med bild på dem båda i samma poser som skådisarna i Mr and Mrs Smith. Kan inte vara så kul för Niclas att se.
http://instagram.com/p/tsIjuNJ45W/?modal=true

Kan tänka mig att man i Niclas läge lätt känner sig överflödig när frugan delar mer med exmannen än honom.
Citera
2014-11-14, 19:20
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll, jag tycker själva relationen de emellan är olämplig. Som gift kvinna ska man inte umgås med sina ex-män på det viset eller med andra män överhuvudtaget.

Samma princip gäller för män som umgås med sina ex-fruar eller andra kvinnor överhuvudtaget. Det är fan olämpligt att umgås på det sättet och nog borde man växt ifrån det tonårsbeteendet när man gifter sig?
...Det är väldigt svårt att tända om på sin fd fru.....
Citera
2014-11-14, 19:32
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Håller med. Det är inte helt normalt att umgås mer med sitt ex än med den man är gift med, även om man inte har någon sexrelation

Både Laila o Anders har gjort "filmaffischer" med texten Mr. and Mrs. Bagge, med bild på dem båda i samma poser som skådisarna i Mr and Mrs Smith. Kan inte vara så kul för Niclas att se.
http://instagram.com/p/tsIjuNJ45W/?modal=true

Kan tänka mig att man i Niclas läge lätt känner sig överflödig när frugan delar mer med exmannen än honom.

Mr. and Mrs. Bagge. Jag har svårt att tänka mig att Niclas tyckte att den bilden var lika rolig som B&B.

Jag tror inte att det täta samarbete som B&B hade med Idol var bra för LB och NWs äktenskap, men samtidigt får LB så bra betalt för Idol att det nog är nästan omöjligt att tacka nej för husfridens skull.
Citera
2014-11-14, 19:33
Medlem
2012-10-31, 23:13 #360
Flor-Ida

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Haha. Separata sovrum "pga att Niclas börjar så tidigt på morgnarna", enligt Laila själv i Carina flyttar in.

Denna Love Story håller max ett år till. Eller så skaffas ett nytt barn i hopp om att rädda upp det hela. Jmf Pernilla & Emilio. Då kan det funka ytterligare nåt år.

MYCKET träffsäkert
Citera
2014-11-14, 19:34
Medlem
Citat:
Är du och din sambo gifta? Det är ju inte samma sak ifall man är i ett blajförhållande där båda parter gärna tar för sig med andra människor.

Äktenskap är något helt annat. Tycker det är skumt att ni kan känna er trygga med respektive ex. Det är vanligt att folk återfår gamla känslor för sina ex. Har man ett ex så är det ett avslutad kapitel. Finns ingen anledning att umgås med sitt ex såvida man inte återfått känslor eller har andra osunda baktankar med det.

Ni verkar vara ett undantag.

EDIT: Har en tråd där just detta diskuteras. (FB) Olämpliga situationer när man är gift?

Vi är förlovade, skall gifta oss 19 dec. Jag har varit gift tidigare, var även då vän med mitt ex. Utan att det ställde till ngt i mitt äktenskap. Även min exman var vän med sitt ex. Även jag umgicks med henne.

Jag har aldrig haft några baktankar med det, tror inte att andra har det heller. Det är skillnad på vänskap och kärlek. Det är skillnad på att älska ngn och att ha romantiska känslor. Jag tror att man är extremt osäker på sig själv om man känner sig hotad av sin partners ex.
Citera
2014-11-14, 19:45
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Vi är förlovade, skall gifta oss 19 dec. Jag har varit gift tidigare, var även då vän med mitt ex. Utan att det ställde till ngt i mitt äktenskap. Även min exman var vän med sitt ex. Även jag umgicks med henne.

Jag har aldrig haft några baktankar med det, tror inte att andra har det heller. Det är skillnad på vänskap och kärlek. Det är skillnad på att älska ngn och att ha romantiska känslor. Jag tror att man är extremt osäker på sig själv om man känner sig hotad av sin partners ex.
Att vara vän med sitt ex och kanske ses på födelsedagar och någon fika då och då, ännu oftare kanske om man råkar ha barn ihop, så det är inte samma sak som att arbeta och inte sällan resa ihop med sitt ex.
Citera
2014-11-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nynna
Att vara vän med sitt ex och kanske ses på födelsedagar och någon fika då och då, ännu oftare kanske om man råkar ha barn ihop, så det är inte samma sak som att arbeta och inte sällan resa ihop med sitt ex.

Jag ser inte problemet. Jag pratar varje dag med ett av mina ex, och har regelbunden kontakt med andra av dom. Utöver det har jag fler manliga vänner än kvinnliga.

Jag vidhåller att man måste vara osäker på sig själv och på sitt förhållande om man känner sig hotad av sin partners vänner.

Det är mkt möjligt att Nicklas ÄR svartsjuk, det har jag ingen uppfattning om. Han verkar ju precis som Laila vara extremt uppmärksamhetstörstande och bekräftelsekåt.
Citera
2014-11-14, 20:17
Medlem
Gosifs avatar
Nån som vet vad Laila verkar "veta" om Niklas? Läste bara framsidan på nån tidning häromdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in