2014-11-14, 16:09
Medlem
namos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Har aldrig sett en video där man ser när raketer/bomber avfyras? Du får gärna länka. Däremot har jag sett videor där man kan se bomben lite snabbt innan den träffar. Men även där är det inte alltid att man ser en bomb. Men ska låta det vara osagt, i mina ögon ser det ut som att drönaren siktar på var bomben ska träffa.
Det bästa jag kunde hitta, det är på natten precis som din hezbollah video: http://www.youtube.com/watch?v=jr5CrGxSgH0 Tror du inte att raketer som avfyras på natten syns? Om jag har fel så får någon vapenexpert rätta mig men raketer från en drönare syns alltid, åtminstone på natten, när de avfyras.
Citera
2014-11-14, 16:29
Medlem
tigersaid86s avatar
Vänta, Hizbollah sponsras av Iran och Iran har ingen vettig bevisning på sin lyckade drönar projekt förutom en radiostyrd flygplan man måste vara nära och medans Iran har det så, så har Hizbollah "bättre" visning på en drönares funktion men bara en slags inspelning som skulle kunna vara vad som helst, ingen information syns på skärmen och Iran lyckades inte med en Hizbollah inspelning och Hizbollah har ingen visuell visning av en drönare.

En jäkla soppa det här.
Citera
2014-11-14, 16:37
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Det bästa jag kunde hitta, det är på natten precis som din hezbollah video: http://www.youtube.com/watch?v=jr5CrGxSgH0 Tror du inte att raketer som avfyras på natten syns? Om jag har fel så får någon vapenexpert rätta mig men raketer från en drönare syns alltid, åtminstone på natten, när de avfyras.

När ser man när raketen avfyras? Jag ser bara ett sikte på en bil och sen en exposition? Ungefär samma som i videon med Hizbollahs drönare.
Citera
2014-11-14, 16:50
Medlem
namos avatar
Citat:
När ser man när raketen avfyras? Jag ser bara ett sikte på en bil och sen en exposition? Ungefär samma som i videon med Hizbollahs drönare.
Skojar du med mig, du såg väl röken/elden från raketen innan den träffade bilen?
Citera
2014-11-14, 16:55
Medlem
Citat:
Skojar du med mig, du såg väl röken/elden från raketen innan den träffade bilen?

Tål du inte kritik röding? Vad händer när ni förorar Afrin?
Citera
2014-11-14, 16:55
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Vänta, Hizbollah sponsras av Iran och Iran har ingen vettig bevisning på sin lyckade drönar projekt förutom en radiostyrd flygplan man måste vara nära och medans Iran har det så, så har Hizbollah "bättre" visning på en drönares funktion men bara en slags inspelning som skulle kunna vara vad som helst, ingen information syns på skärmen och Iran lyckades inte med en Hizbollah inspelning och Hizbollah har ingen visuell visning av en drönare.

En jäkla soppa det här.

Va? Läser du igenom din text innan du postar den?

Alltså den versionen Hizbollah använder är inte den nya drönaren Iran har kopierat utan en äldre modell. Vadå ingen information syns på skärmen? Du ser något i luften som siktar på de ovetande råttorna som sedan blir pulvriserade av en exposition där siktet pekade . Eller vad vill du ha för bevis? Ska vi skicka en drönare till dig så du får granska den eller?

Jämför videon som namo länkade med den jag länkade.
Citera
2014-11-14, 17:05
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:

Nej jag har kollat flera gånger nu och det ända jag ser är ett sikte på en bil som sen exploderar vet inte om jag börjar bli blind, men jag ser ingen raket eller motsvarande. Vilken sekund är det?

Men det är ofta så flyg/drönar anfall ser ut. Man hinner inte alltid se bomben komma farande beroende på vinkel.
Senast redigerad av Chris1991 2014-11-14 kl. 17:21.
Citera
2014-11-14, 17:41
Medlem
namos avatar
Citat:
Nej jag har kollat flera gånger nu och det ända jag ser är ett sikte på en bil som sen exploderar vet inte om jag börjar bli blind, men jag ser ingen raket eller motsvarande. Vilken sekund är det?

Men det är ofta så flyg/drönar anfall ser ut. Man hinner inte alltid se bomben komma farande beroende på vinkel.
Ok, skit i den videon. Jag såg den på mobilen och tyckte att raketen antänds innan den träffar bilen. Men kolla på den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=_ko1sYSnC8o vid 00:28 får man se raketen eller bomben falla. Det går snabbt till men den sysns om du fryser bilden ungefär innan byggnaden träffas. Det som jag tyckte var konstig i hezbollah videon var att ingenting syns fast de zoomar ut, och dessutom så flyttar han iväg siktet innan målet ska träffas.
Citera
2014-11-14, 17:52
Medlem
Tror inte denna länk postats tidigare.
Den handlar om Theo Padnos, en Amerikansk frilansjournalist som bestämde sig för att resa till Syrien och hitta de moderata rebellerna.

http://www.nytimes.com/2014/10/28/magazine/theo-padnos-american-journalist-on-being-kidnapped-tortured-and-released-in-syria.html

Han tog sin utgångspunkt hos FSA, vilket visade sig vara ett stort misstag då de direkt sålde honom till Al Nusra. Han var fånge i cirka 2 år hos Al Nusra i Deir Al-Sour. Han påstår ha fått ganska bra kontakt med Al-Nusrakrigarna även om han var fånge vilket han berättar om i detta långa reportage.
Absolut läsvärt.

Citat:
We traveled in the same car. He talked to me about the difficulties of being a mujahid, or Fighter on the Straight Path of God. One afternoon early in our voyage, he told me that the world misunderstood him. “It must be difficult when the whole world wants to kill you,” I said. “Plus all the problems now with ISIS. And Bashar al-Assad probably wants to kill you, too.”

“Yes,” he said. “It’s true. But ISIS are the worst. They have made me very sad.”
Citera
2014-11-14, 17:57
Avslutad
Citat:
Va? Läser du igenom din text innan du postar den?

Alltså den versionen Hizbollah använder är inte den nya drönaren Iran har kopierat utan en äldre modell. Vadå ingen information syns på skärmen? Du ser något i luften som siktar på de ovetande råttorna som sedan blir pulvriserade av en exposition där siktet pekade . Eller vad vill du ha för bevis? Ska vi skicka en drönare till dig så du får granska den eller?

Jämför videon som namo länkade med den jag länkade.

hahahahahahhahahaha 10/10, vare sig Iran har en exakt kopia av amerikanarnas drönare eller en lite försämrad version eftersom man inte kunde få all information så kvittar det, deras teknologi växer för varje dag, har kurderna nån slags drönare överhuvudtaget?
Citera
2014-11-14, 18:07
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
hahahahahahhahahaha 10/10, vare sig Iran har en exakt kopia av amerikanarnas drönare eller en lite försämrad version eftersom man inte kunde få all information så kvittar det, deras teknologi växer för varje dag, har kurderna nån slags drönare överhuvudtaget?

Säkert en kurd från Iran som gjort 50% av deras drönar projekt och kallar den för Iran.

Det är klassiskt i alla dessa länder där kurder utgör ca 1/3,4 del av landet.
Citera
2014-11-14, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Säkert en kurd från Iran som gjort 50% av deras drönar projekt och kallar den för Iran.

Det är klassiskt i alla dessa länder där kurder utgör ca 1/3,4 del av landet.

Och var skulle denna kurden då ha fått sin utbildning ifrån? Där förstod du nog min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in