2014-11-13, 22:27
Bannlyst
Som man bäddar får man ligga men det är alltid hårt att blir granskad av alla vi på nätet. Hans liv sabbas. Annat var det förr när man kunde leva rövare utan att någon tog speciellt mycket notis.

Antagligen har det knullats frivilligt. Är säkert någon minderårig pojke som fastnat för hans kittlande mustasch.
Citera
2014-11-14, 03:08
Medlem
http://m.svenskakyrkan.se/?id=1023066

http://www.stoppa-pedofilerna.se/
Citera
2014-11-14, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Ehhh... utveckla

Han menar nog att präster normalt har en akademisk examen inom teologi eller religionskunskap.
Nu verkar det inte helt klart att Osk*r är prästvigd utan anställd som komminister, men av hans presentation att döma har han studerat religionskunskap på akademisk nivå och säkerligen haft ambitionen att prästvigas i framtiden.

"Intellektuell akademiker" är alltså en förståndig person som studerat på universitetsnivå eller högskola.
Förståndet verkar ha lämnat honom och studierna verkar framöver vara värdelösa för den normala arbetsmarknaden.
Citera
2014-11-14, 09:11
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Han menar nog att präster normalt har en akademisk examen inom teologi eller religionskunskap.
Nu verkar det inte helt klart att Osk*r är prästvigd utan anställd som komminister, men av hans presentation att döma har han studerat religionskunskap på akademisk nivå och säkerligen haft ambitionen att prästvigas i framtiden.

"Intellektuell akademiker" är alltså en förståndig person som studerat på universitetsnivå eller högskola.
Förståndet verkar ha lämnat honom och studierna verkar framöver vara värdelösa för den normala arbetsmarknaden.
Alla komministrar är prästvigda. Det är den ordinarie tjänstebefattningen för en präst i Svenska Kyrkan. Den första tjänst man får efter prästvigningen är som pastorsadjunkt, och då står man under handledning av en erfaren präst. Så Osk*r har redan haft sin "prövotid" om han är komminister.
Senast redigerad av buffalo 2014-11-14 kl. 09:43.
Citera
2014-11-14, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Alla komministrar är prästvigda. Det är den ordinarie tjänstebefattningen för en präst i Svenska Kyrkan. Den första tjänst man får efter prästvigningen är som pastorsadjunkt, och då står man under handledning av en erfaren präst. Så Osk*ar har redan haft sin "prövotid" om han är komminister.

Du har helt rätt, jag blandade ihop ordningen. Pastorsadjunkt först, sedan komminister.
Citera
2014-11-14, 09:28
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Ännu en intellektuell akademiker med en aktad och uppburen position i samhället, som begår vedervärdiga brott.

Ska vi gissa på att förnamnet inte slutar på y eller efternamnet på -sson!?

Har ni kollat hans facebook, som vanligt finns där säkert massa jaktlabradorer och cocker spaniel, poser från segelbåtar, långfärdsskridskoisar och fjällvandringar.

Hur ser släkten ut? Bara känslokalla svala akademiker i alla led bakåt? Dömt att misslyckas med att utveckla normala mänskliga relationer och en sund sexualitet med den typen av uppväxt. Vi ser det gång på gång. Tragiskt.

Man blir inte känslokall av kunskap. Och man är inte nödvändigtvis välbärgad för att man har en akademisk examen.
Citera
2014-11-14, 10:06
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Du har helt rätt, jag blandade ihop ordningen. Pastorsadjunkt först, sedan komminister.

Både pastorsadjunkter och komministrar är naturligtvis prästvigda. Innan prästvigningen har du ingen rätt att bära prästkragen.När du är pastorsadjunkt är du även helt klar med din långa akademiska utbildning. Jag skulle inte räkna adjunktstiden som en "prövotid". Prövningen sker långt innan prästvigningen, men verkar ju inte ha lyckats så bra i detta fall...
Senast redigerad av hudmothud 2014-11-14 kl. 10:08.
Citera
2014-11-14, 10:40
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameR
Man blir inte känslokall av kunskap. Och man är inte nödvändigtvis välbärgad för att man har en akademisk examen.

Se så nu! Det där verkar vara ett troll som försöker provocera med en extremt fördomsfull harang. Mata det inte!
Citera
2014-11-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Det stämmer att vissa pedofiler söker sig till barn. Det har vi flera exempel på, men att det skulle resultera i någon signifikant överrepresentation i vissa yrken tror jag inte. Särskilt inte i prästyrket som är ett väldigt akademiskt yrke med stor betoning på annat än barnverksamhet. Det finns dagispedofiler, pedofiler i föreningsverksamhet där barn deltar och så vidare, men jag tror snarare att det är pedofiler som tar chansen när den ges än söker sig till barnen enkom för att förgripa sig på dem.

I det stora hela är ju antalet pedofiler i samhället så få att jag inte tror det är meningsfullt att göra någon profilering utifrån yrkesgrupp.

Den här pedofilen tycks ändå ha sökt sig till prästyrket för att han på det sättet skulle komma i kontakt med ungdomar i beroendeställning. Det erkänner han själv i intervjun..

I huvudet på pedofilen:

"När jag under utbildningen till teaterpedagog kom att göra praktik på en gymnasieskola öppnades mina ögon då elever började anförtro mig saker och då de andra lärarna påpekade att ingen hade så hög närvaro på sina lektioner som jag... För första gången kände jag att jag var på ”rätt plats” i tillvaron och jag kände en tillfredställelse över vad jag gjorde. Då insåg jag att det inte var teatern jag skulle jobba med – utan med människor och gärna ungdomar. "
Citera
2014-11-14, 11:25
Medlem
Grisbrottarens avatar
I fjol var vår delinkvent tydligen ledare på ett konfirmationsläger på Lindö utanför Norrköping. Han är ju själv från Finspång. Men de aktuella brotten har förövats senare än detta läger.
https://www.facebook.com/groups/420913534624333/?pnref=lhc

Här kan man förresten se honom i levandes livet i en intervju på Corren TV.
http://youtu.be/8N9dRLW1cLw
Citera
2014-11-14, 11:32
Medlem
Gandalf.1s avatar
Ja ser man den skuggade bilden på Nätverket stoppa pedofiler och sen bilden på OK på Svenska kyrkans hemsida så är det omtvistligt att det är OK som är den misstänkte.
Citera
2014-11-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Att fördelningen skulle vara jämn över alla yrkesgrupper är väl det enda vi kan vara överens om inte stämmer.

Eftersom pedofiler söker sig till barn följer det sig naturligt att de medvetet/omedvetet dras till yrken/aktiviteter där man får vara nära barn och ungdomar. Men visst, man mår ju bättre av att intala sig själv att pedofiler spenderar hela dagarna i mörka källare, eller åtminstone kör långtradare till Tyskland eller arbetar på någon soptipp, och inte att de till stor del finns i kyrkan, inom skolan eller i idrottsföreningar.

Som nu denne pedofil gjorde. Han hade tänkt sig skådisyrket - men kom inte in. Sen teaterpedagogyrket - men kände sig fortfarande "olycklig och stressad" och hade hög frånvaro. Sen dansaryrket - men gjorde illa sig i knät.

Först när han kom i kontakt med ungdomar som såg upp till honom och i förtroende öppnade sitt hjärta åt honom (så att han fritt kunde manipulera dem?) kände han tillfredsställelse över vad han sysslade med..

Då insåg pedofilen att detta var något han skulle kunna göra dagligen i skydd av hans "yrke" om han bara valde rätt utbildning. Därför lämnade han teaterpedagogutbildningen och sökte sig till prästutbildningen istället. Tydligen var inte 5 års akademiska studier för högt pris att betala för den här lilla bisysslan..

Observera också hur han hela tiden betonar att hans föräldrar minsann var gifta. Och att han själv är gift och har familj.. så att ingen skulle få för sig något, eftersom hans läggning (homosexualitet) syns i nyllet på honom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in