2014-11-13, 15:20
Medlem
I många stora tidningar har prästens kyrkoherde (=chef) uttalat sig nu och det framgår iaf i Aftonbladets artikel att det är en han, det begränsar urvalet av möjliga pastorat. Jag orkar inte kolla nu men alla pastorat har inte manliga kyrkoherdar. Att han benämns ungdomspräst tyder också på att det är ett lite större pastorat med många präster, annars brukar man inte ha särskilda ungdomspräster.
Citera
2014-11-13, 15:47
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Finns det ingen Uppsalabo som kan masa sig iväg till Tingsrätten och hämta häktningshandlingarna?
Citera
2014-11-13, 16:00
Medlem
Ännu en intellektuell akademiker med en aktad och uppburen position i samhället, som begår vedervärdiga brott.

Ska vi gissa på att förnamnet inte slutar på y eller efternamnet på -sson!?

Har ni kollat hans facebook, som vanligt finns där säkert massa jaktlabradorer och cocker spaniel, poser från segelbåtar, långfärdsskridskoisar och fjällvandringar.

Hur ser släkten ut? Bara känslokalla svala akademiker i alla led bakåt? Dömt att misslyckas med att utveckla normala mänskliga relationer och en sund sexualitet med den typen av uppväxt. Vi ser det gång på gång. Tragiskt.
Senast redigerad av erattat 2014-11-13 kl. 16:03.
Citera
2014-11-13, 16:08
Medlem
Ringde Uppsala tingsrätt.

Mannen heter O.K. och är anställd i Östervåla Harbo församling.
Senast redigerad av williambooth 2014-11-13 kl. 16:10.
Citera
2014-11-13, 16:11
Medlem
hudmothuds avatar
Kan det vara den ökände ungdomsprästen Fr*dr*k H P*rss*n som är i farten igen? Finns en tråd om honom här (FB) Präst som utnyttjar småtjejer..

Han blev aldrig avkragad av Stockholms stifts domkapitel, trots att han erkänt sexuellt umgänge med barn/ungdomar i kyrkan som stod i beroendeställning till honom.

(Han sa att det hade varit frivilligt sex, medan offren hävdade motsatsen. När de är i beroendeställning spelar det dock ingen roll även om det faktiskt hade varit frivilligt. Stiftet fick därför massiv kritik för att de inte fråntog honom ämbetet.)

Däremot fick han sparken när han gjort om samma misstag i sin nya församling. Hans avskedande där verkar stämma överens i tid med att han skulle kunna ha bytt stift och fortsatt sina övergrepp i en ny stad.
Citera
2014-11-13, 16:13
Medlem
Kan det vara komministern Osk*r K*lm (*=a) som listas inom detta pastorat vid Svenska Kyrkans hemsida?
Citera
2014-11-13, 16:17
Medlem
spermahundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
Kan det vara komministern Osk*r K*lm (*=a) som listas inom detta pastorat vid Svenska Kyrkans hemsida?

Han ser ju onekligen lite suspekt ut

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1023066
Citera
2014-11-13, 16:18
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:

Verkar så enligt williambooth här ovan

Senaste inlägget på hans facebook är från 11/11:
"Har mekat dator och minglat med mammorna och barnen på Öppet Hus i Harbo. Skulle vidare till Våla... missade bussen. Men vad gör det när man får vänta i den annars så frånvarande solen? Underbart! ‪#‎alwayslookatthebrightsideoflife‬"

Såhär beskriver han sina fritidsintressen på församlingens hemsida:

Citat:
Vilka är dina intressen?
En av ungdomarna i kyrkans ungdomsgrupp frågade mig också samma sak och jag kände mig plötsligt
jättegammal! Men ni vet hur det är! …När man har jobb, familj och så… Det känns nästan inte som
jag har någon fritid och därför inga intressen. Men jag älskar att träna på gym och ännu mer att
springa. Gillar också att dricka vin och se på tv-serier med min make. Och att umgås med vänner,
förstås. Drömmer om att skaffa en hund… Nästa sommar slår vi nog till!
Senast redigerad av hudmothud 2014-11-13 kl. 16:26.
Citera
2014-11-13, 16:28
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermahunden
Han ser ju onekligen lite suspekt ut

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=1023066

Att vara pedo och sexförbrytare verkar nästan vara ett krav för att få bli präst? Dom är ju grymt överrepresenterade i det yrket ju
Citera
2014-11-13, 16:30
Medlem
Japp, den gode OK ser helt klart skum ut. I intervjun med honom som 'spermahunden' hittat skriver han att han gillar "att dricka vin och se TV-serier med min make"! Uttrycker han sig bara diffust eller var det kanske inte flickor han antastade?
Citera
2014-11-13, 16:33
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Japp, den gode OK ser helt klart skum ut. I intervjun med honom som 'spermahunden' hittat skriver han att han gillar "att dricka vin och se TV-serier med min make"! Uttrycker han sig bara diffust eller var det kanske inte flickor han antastade?

Vad är det som är diffust? Han säger ju klart och tydligt att han är gay (möjligtvis bi). Antagligen var det väl då en pojke han våldtog (kan väl iofs ha varit en flicka ändå, han kanske inte är så nogräknad).
Citera
2014-11-13, 16:34
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Att vara pedo och sexförbrytare verkar nästan vara ett krav för att få bli präst? Dom är ju grymt överrepresenterade i det yrket ju
Eller så är det så att mycket mer fokus hamnar på gärningsmannens yrke när det är en präst, vilket då leder till att man tycker sig läsa om fler präster som begår sexualbrott än exempelvis rörmokare, affärsbiträden eller elektriker. Att utifrån det sedan dra slutsatsen att präster skulle vara överrepresenterade i gruppen sexualbrottslingar är nog inte korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in