2014-11-13, 21:30
Medlem
Supporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drittan
Idag är det 30år sedan Regime soldater tände eld på en Bio i amude som ledde till 30 sunnitiska kurd barns död.

Syriska regimen verkar ju ha varit riktigt moderata då också

Här har vi ett annat exempel. En kurd ogillar Syriens regim och ska börja prata om saker han inte har en aning om. När ska ni fatta att en sanning är en sanning och att ni gör bäst i att vara sanningens väktare. Men vad vet ni om moral och heder när mord på unga tjejer (Fadime) är vad ni kallar heder.. exempelvis.
Citera
2014-11-14, 00:15
Medlem
Ryktena går att Omar Tjetjejen har dött! Hoppas det stämmer och att han led ordentligt innan.
http://www.syrianperspective.com/2014/11/umar-al-shishaani-killed-by-syrian-army-in-dayr-el-zor-isis-commander-dies-like-a-rat.html

Nån som kan ryska och kan översätta?
http://www.liveleak.com/view?i=ecd_1415918295

Tyvär så verkar gubbjäveln Baghdadi inte ha dött som tidigare rapporterats.
http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2014/Nov-14/277595-baghdadi-calls-for-attacks-on-saudi-arabia.ashx#axzz3IzV8Mjkv

Intressant i artikeln är att Nusra och Daesh ska börja samarbeta.

Gubbens audioklipp.
http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1415905274
Citera
2014-11-14, 00:46
Medlem
Nusra vill inte vara sämre än Daesh, de vill ha sitt alldeles egna Kobane. Så nu är de på väg att anfalla Afrin. Stor djävla konvoj med sjukt mycket tanks och pickups.
https://news.vice.com/article/video-shows-al-nusra-tanks-pushing-north-towards-another-kobane

De kopierar till och med Daesh skrämseltaktik genom att ägna sig åt psykologisk krigsföring mot kurderna.

Citat:
"They are approaching its borders," Bayik told the newspaper. "They are calling villagers by telephone, saying, 'Runaway or we will kill you.' Like ISIS, they use psychological war, first creating panic among the people and then attacking."

Hoppas att de kör fast i Afrin likt Daesh i Kobane.

Sen kan jag absolut inte förstå hur de helt öppet kan köra runt i den stora konvojen utan att råcka ut för flyganfall. Har inte SAA några snitches eller flygpatrullering över norra Syrien?
Citera
2014-11-14, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Nusra vill inte vara sämre än Daesh, de vill ha sitt alldeles egna Kobane. Så nu är de på väg att anfalla Afrin. Stor djävla konvoj med sjukt mycket tanks och pickups.
https://news.vice.com/article/video-shows-al-nusra-tanks-pushing-north-towards-another-kobane

De kopierar till och med Daesh skrämseltaktik genom att ägna sig åt psykologisk krigsföring mot kurderna.

Hoppas att de kör fast i Afrin likt Daesh i Kobane.

Sen kan jag absolut inte förstå hur de helt öppet kan köra runt i den stora konvojen utan att råcka ut för flyganfall. Har inte SAA några snitches eller flygpatrullering över norra Syrien?

Regimen jublar av glädje. Tror du de accepterar den kurdiska autonomyn, om djävulen själv attackerar kurder kommer de att bli glada. Enda fördelen Efrin har till skillnad från Kobane, den har mer ojämnmark, som kurderna kan utantill. De närliggande bergen kallas kurdernas berg även av araberna.

Men ekonomiskt är det katastroft, man har slösat mycket på flyktingar och PKKs kassa är iprincip tömd under dessa år av revolutionen i Syriska Kurdistan.
Om Turkiet återigen vägrar att folk korsar gränsen för att hjälpa, elr återigen vägra YPG från andra områden stiger in i Turkiet och korsar gränsen mot Efrin.

Då kommer turkiet aldrig kunna igen säga vi är bröder, vi vill inte ha nåt med Turkiet att göra. Revolutionen blir oundvikligt. Dock vill PKK vinna politiskt i Turket. Vi får se. Vad de bestämmer sig förr.
Citera
2014-11-14, 06:11
Medlem
-Obekräftat-

För er som undrade om kristna, har jag fått vetat att regimen försöker vinna legimitet genom att använda kristna. Detta var tydligen det som fick kristna bli oenade. En del vägrade och samarbetade istället med YPG/Asayish. Andra pro-regimen.

Men en sak är jag säker på, de kristna som är på regimens sida, strider inte. Tex malarouf, tel hamis och andra områden söder om qamishlo. Har kristna och kurder stridit sida vid sida. Dessa kallar sig sutoro. Och är på kurdernas sida.

Sedan verkade det vara allmän kunskap i qamishlo att kristna där på regimens sida fick betalt och har det riktigt bra att vara pro-regim.

Det finns inga pengar inom YPG, asayish. Allt sker med vilja.

Värt och tilläga är att kurder och kristna har alltid haft bra relation, en av våra artister och nära vän till Öcalan var kristen armenier. Som kan perfect kurdiska, Aram Tigran
Citera
2014-11-14, 06:21
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supporter
Här sitter du och pladdrar om hobbex och radiostyrda flygplan när vi pratar om ett land vars militära utgifter förra året uppgick till 6.3 miljarder dollar. Deras ingenjörskonst är inte världsledande men den är hyfsat bra.

Jag förstår att du inte gillar Iran av olika anledningar. Har själv inte mycket till övers för radikala islamister men det betyder inte att jag behöver bli färgad av det och ljuga om saker och ting. Du kanske inte är medveten om det men tänk på det, gäller inte bara dig utan flera andra här också. Ni har förstört tråden.

Du såg precis det jag såg, vilket var endast ett litet plan precis som ett radiostyrd flygplan, utan vidare bevisning på att dom har lyckats.

3 år och det där är resultatet?
Löjligt.
Du behöver inte överdriva och hissa Iran till skyarna över den där keffa video inspelning seriöst.
Citera
2014-11-14, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Regimen jublar av glädje. Tror du de accepterar den kurdiska autonomyn, om djävulen själv attackerar kurder kommer de att bli glada. Enda fördelen Efrin har till skillnad från Kobane, den har mer ojämnmark, som kurderna kan utantill. De närliggande bergen kallas kurdernas berg även av araberna.

Men ekonomiskt är det katastroft, man har slösat mycket på flyktingar och PKKs kassa är iprincip tömd under dessa år av revolutionen i Syriska Kurdistan.
Om Turkiet återigen vägrar att folk korsar gränsen för att hjälpa, elr återigen vägra YPG från andra områden stiger in i Turkiet och korsar gränsen mot Efrin.

Då kommer turkiet aldrig kunna igen säga vi är bröder, vi vill inte ha nåt med Turkiet att göra. Revolutionen blir oundvikligt. Dock vill PKK vinna politiskt i Turket. Vi får se. Vad de bestämmer sig förr.

Varför sammarbetade ni PKK:are inte med Masoud Barzani innan jihadisterna trampade på er? Behövde ni förlora Kobane för att fatta läget? Nu är Nusra och Isis vänner och satsar gemensamt på att belägra Afrin. Ska ni få hjälp av Assad eller de kristna? Jag läste att SAA bombade kurder istället för att hejda jihadisternas framfart.
Citera
2014-11-14, 06:54
Medlem
namos avatar
Citat:
Här sitter du och pladdrar om hobbex och radiostyrda flygplan när vi pratar om ett land vars militära utgifter förra året uppgick till 6.3 miljarder dollar. Deras ingenjörskonst är inte världsledande men den är hyfsat bra.

Jag förstår att du inte gillar Iran av olika anledningar. Har själv inte mycket till övers för radikala islamister men det betyder inte att jag behöver bli färgad av det och ljuga om saker och ting. Du kanske inte är medveten om det men tänk på det, gäller inte bara dig utan flera andra här också. Ni har förstört tråden.
Du behöver inte ta åt dig bara för att ditt land Irans tekniska utvecklingen fick lite kritik. Jag tycker också att det är en leksak, jag tror på den först när den hamnar i bruk.
Citat:
Här har vi ett annat exempel. En kurd ogillar Syriens regim och ska börja prata om saker han inte har en aning om. När ska ni fatta att en sanning är en sanning och att ni gör bäst i att vara sanningens väktare. Men vad vet ni om moral och heder när mord på unga tjejer (Fadime) är vad ni kallar heder.. exempelvis.
Drittan är Arab, en sunniarab t o m. Vad har kurdisk hedersmord med det här att göra? Dessutom så kommer inte sanningen från någon vars intelligens är i klass med den hos en daggmask. Skriv så att man respekterar dig, varför måste du dra hedersmord och kurder i en tråd om konflikten i Syrien?
Citera
2014-11-14, 06:55
Medlem
namos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nokings
Varför sammarbetade ni PKK:are inte med Masoud Barzani innan jihadisterna trampade på er? Behövde ni förlora Kobane för att fatta läget? Nu är Nusra och Isis vänner och satsar gemensamt på att belägra Afrin. Ska ni få hjälp av Assad eller de kristna? Jag läste att SAA bombade kurder istället för att hejda jihadisternas framfart.
Har du källa på det?
Citera
2014-11-14, 07:07
Medlem
namos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
-Obekräftat-

För er som undrade om kristna, har jag fått vetat att regimen försöker vinna legimitet genom att använda kristna. Detta var tydligen det som fick kristna bli oenade. En del vägrade och samarbetade istället med YPG/Asayish. Andra pro-regimen.

Men en sak är jag säker på, de kristna som är på regimens sida, strider inte. Tex malarouf, tel hamis och andra områden söder om qamishlo. Har kristna och kurder stridit sida vid sida. Dessa kallar sig sutoro. Och är på kurdernas sida.

Sedan verkade det vara allmän kunskap i qamishlo att kristna där på regimens sida fick betalt och har det riktigt bra att vara pro-regim.

Det finns inga pengar inom YPG, asayish. Allt sker med vilja.

Värt och tilläga är att kurder och kristna har alltid haft bra relation, en av våra artister och nära vän till Öcalan var kristen armenier. Som kan perfect kurdiska, Aram Tigran
Fast Sutoro är en stor grupp så påstår assyrierna att det är en liten grupp som består högst av 50 pers. Jag misstänker att Sutoro är en syriansk grupp. Vet du ungefär hur stor denna grupp är?
Citera
2014-11-14, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Har du källa på det?

http://basnews.com/en/News/Details/PYD--The-Syrian-Regime-Only-Bombed-Us/42353
Citera
2014-11-14, 09:29
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:

Vem är kurden du bubblar om?
Du är inte lite vilse i pannkakan på en punkt utan alla punkter och påståenden haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in