2014-11-13, 22:17
Medlem
McDonalds-WIFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Vågar man gå med en replika till en klockaffär t.ex Stjärnurmakarna för att göra armbandet kortare. Det är inte så att de märker att den inte är riktig och beslagtar den eller hotar med att ringa resp märke. Verkar vara halvt olagligt att gå runt med dessa. Kanske en fånig fråga men jag har verkligen ingen aning hur det ligger till.
Tror inte att dom bryr sig så mycket. Lämna fram klockan och låtsas som att du inte vet någonting, säg att det var en present från morsan ifall hon frågar något.
Citera
2014-11-13, 23:09
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Gå till en Rolex AD och korta länken, de kan sin sak
Har köpt en AP replika. Tror inte Rolex människorna skulle uppskatta det.

Citat:
Ursprungligen postat av McDonalds-WIFI
Tror inte att dom bryr sig så mycket. Lämna fram klockan och låtsas som att du inte vet någonting, säg att det var en present från morsan ifall hon frågar något.
Ah får väl göra det. Eller kanske man bör gå till Ur och penn. Hoppas på att de har mindre koll på märkesklockor kanske.

Vet du vad det går på i runda slängar att ta bort en länk eller två?
Citera
2014-11-13, 23:47
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfieWST
Du menar att den från Trustywatch ser ut att vara bättre? Håller med dig!
Nej vad snackar du om? den är skit snygg! sedan är frågan om man ska ta just Yachtmaster II i silver eller guld?
En vän sa till mig en gång att "Guld passar inte på vita män". Du får bestämma själv efter din egen situation!
Citera
2014-11-14, 15:16
Medlem
Citat:
Har köpt en AP replika. Tror inte Rolex människorna skulle uppskatta det.

Ah får väl göra det. Eller kanske man bör gå till Ur och penn. Hoppas på att de har mindre koll på märkesklockor kanske.

Vet du vad det går på i runda slängar att ta bort en länk eller två?

AP:n har väl som "alla" andra ett par 2-3 länkar, på vardera sida om spännet som är skruvade? Gör så här istället: gå till närmaste Classe Olsson eller Jula och köp ett litet set med "elektronik-mejslar" av vettig kvalisort och utför arbetet själv!

Hur lätt som helst. Jag kortar alla mina länkar själv, både vad gäller reps eller gens.

Skulle aldrig låta en "no-name" urmakare (om ens urmakaren, kanske blir "tjejjen i kassan" som gör det...) korta mina länkar. Been there, done that - got scratches to prove it!!

Enbart servicar görs av min urmakare, som jag törs lita på.

min 2 ören...
Citera
2014-11-14, 17:09
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
AP:n har väl som "alla" andra ett par 2-3 länkar, på vardera sida om spännet som är skruvade? Gör så här istället: gå till närmaste Classe Olsson eller Jula och köp ett litet set med "elektronik-mejslar" av vettig kvalisort och utför arbetet själv!

Hur lätt som helst. Jag kortar alla mina länkar själv, både vad gäller reps eller gens.

Skulle aldrig låta en "no-name" urmakare (om ens urmakaren, kanske blir "tjejjen i kassan" som gör det...) korta mina länkar. Been there, done that - got scratches to prove it!!

Enbart servicar görs av min urmakare, som jag törs lita på.

min 2 ören...

Jag lämnade in en rep till en klockmaster-butik för något år sedan. Jag ville ta bort ett par länkar, skruvarna var limmade av någon anledning och jag hade inget att värma dem med för att lossa på limmet. Kvinnan som jobbade där sa "kom tillbaka om 20 minuter så är det fixat!". Jag tog en liten promenad på stan och återvände. Kvinnan sa "De sitter som berget! Om det är ok så behåller jag den gärna till imorgon så kan jag värma dem och skruva ut dem".

Dagen efter när jag kom in i butiken sa hon att hon hade varit kontakt med återförsäljaren i Stockholm "Han sa att de gärna tar in den och löser det åt dig för jag kunde inte göra något åt det tyvärr". Skruvarna hade hon gjort mos av och det var repor överallt runt dem. Har nu köpt en värmepistol så jag slipper ta hjälp av folk som henne i framtiden. Tur att det bara var en rep.
Citera
2014-11-14, 19:38
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
Text.
Okej tack! Låter mycket smidigare ifall man kan ordna det själv. Försökte googla och se om AP klockorna har en skruv eller inte men fann inget. Får se helt enkelt när den kommer

Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Jag lämnade in en rep till en klockmaster-butik för något år sedan. Jag ville ta bort ett par länkar, skruvarna var limmade av någon anledning och jag hade inget att värma dem med för att lossa på limmet. Kvinnan som jobbade där sa "kom tillbaka om 20 minuter så är det fixat!". Jag tog en liten promenad på stan och återvände. Kvinnan sa "De sitter som berget! Om det är ok så behåller jag den gärna till imorgon så kan jag värma dem och skruva ut dem".

Dagen efter när jag kom in i butiken sa hon att hon hade varit kontakt med återförsäljaren i Stockholm "Han sa att de gärna tar in den och löser det åt dig för jag kunde inte göra något åt det tyvärr". Skruvarna hade hon gjort mos av och det var repor överallt runt dem. Har nu köpt en värmepistol så jag slipper ta hjälp av folk som henne i framtiden. Tur att det bara var en rep.
Lite det jag var rädd för

Hur löste du det? Beställa nya skruvar eller?
Citera
2014-11-14, 19:42
Medlem
Verdess avatar
Citat:

Lite det jag var rädd för

Hur löste du det? Beställa nya skruvar eller?

Mailade dealern och bifogade foton. Han skickade ett helt nytt "bracelet" åt mig dagen efter utan kostnad
Citera
2014-11-14, 20:39
Medlem
McDonalds-WIFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Mailade dealern och bifogade foton. Han skickade ett helt nytt "bracelet" åt mig dagen efter utan kostnad

Verkar som en schysst dealer, vem var snubben? Andrew?
Citera
2014-11-15, 00:09
Medlem
http://www.tswatchltd.com/15525-15525.html

Eller vad sägs om denna?
Tror ni att denna kopia lever upp till priset? Är den bra?
Citera
2014-11-15, 06:14
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonalds-WIFI
Verkar som en schysst dealer, vem var snubben? Andrew?

Toro
Citera
2014-11-20, 16:51
Medlem
Vad tycker ni om klockor på ebay? Något som är värt att köpa?

Exempel: http://www.ebay.com/itm/New-CURREN-Fashion-Black-Mens-Date-Analog-Army-Military-Quartz-Sport-Wrist-watch-/261266225519?pt=Wristwatches&hash=item3cd4ae396f
Citera
2014-11-20, 21:01
Medlem
Tjena!
Okej nu är jag helt fast här. Vet inte från vilken hemsida jag ska köpa klockan ifrån. Tydligen så var den här
http://imgur.com/a/gKYo5

Slut hos trusty watch ( Andrew ) mailade jag med.

Den där toro? går de att köpa från han? Alltså säljer han bra kopior? Någon som vet? och hur lång kan leveranstiden vara där?

Behöver snabbt svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in