2014-11-13, 18:52
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geirstein

Sossekurden Lawen Redar blev riktigt ledsen över att höra hur Jomshof beskrev IS och AlQuiada.

Intressant att kurden Redar blev ledsen - vilka är det som är de enda (i Mellanöstern) som riktigt kunnat stå upp mot IS i striderna hittills? Som gör det, för att inte själva bli slaktade och få sina kvinnor våldtagna - utav just IS? Eller krigar de inte? Sitter de i Kobane och äter glass och läser Koranen fredligt tillsammans, IS och Peshmerga-kurderna?
Citera
2014-11-13, 18:53
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Antar att flyga in i World Trade Center bara var ett pojkstreck av några härliga gossar som saknade fritidsgård?

Min uppfattning är att en majoritet av muslimerna tar stort avstånd från både ISIS och framför allt al-Qaida.
Citera
2014-11-13, 18:55
Medlem
Handlar givetvis inte om att han kallar IS terrorister, utan att han snarare pratar mer om islam än om politik, har han skolats av Kent? Låter mer som ett tal på en Eurabia-konferens än en riksdagsdebatt om invandring och integration. Roande att Jomshof ännu en gång bevisade att SD har noll förmåga att svara på vad som ska göras för att bättra på integrationen.

Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Kristendomen kom ut från sitt "barbarträske" för åtskilliga hundra år sedan, när är det Islams tur att utvecklas?

Fel. Västvärlden gjorde det, inte kristendomen. Dessutom är det väl bara ett bevis på den viktiga faktorn är separationen av kyrka och stat.
Citera
2014-11-13, 18:57
Medlem
Flufffens avatar
Herre jävlar vilka politiker vi har i riksdagen.
Är det lämpligt att ha Veronica Palm i riksdagen om man mår dåligt över något sånt här? "Klassisk rasism" tjena, jag tror inte ens hon vet vad rasism betyder.
Skämskudde på
Citera
2014-11-13, 19:09
Medlem
Är Jomshofs motståndare efterblivna på riktigt? Med det menar jag att dom har ett väldigt lågt IQ. Frågan är berättigad. Jomshof förklarar klart och tydligt att han pratar om den extrema islamismen och inte muslimer i allmänhet. Ändå envisas dessa lågt begåvade motståndare att argumentera mot ett argument Jomshof aldrig fört fram. Motståndarnas utgångspunkt är att han menar alla muslimer trots att han talar om den extrema delen av islam. Hur fan ska man kunna debattera med folk som är så jävla underbegåvade och inte begriper enkla meningar?
Citera
2014-11-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Är Jomshofs motståndare efterblivna på riktigt? Med det menar jag att dom har ett väldigt lågt IQ. Frågan är berättigad. Jomshof förklarar klart och tydligt att han pratar om den extrema islamismen och inte muslimer i allmänhet. Ändå envisas dessa lågt begåvade motståndare att argumentera mot ett argument Jomshof aldrig fört fram. Motståndarnas utgångspunkt är att han menar alla muslimer trots att han talar om den extrema delen av islam. Hur fan ska man kunna debattera med folk som är så jävla underbegåvade och inte begriper enkla meningar?

Nu fungerar inte videon just nu, men sa han inte också i sitt tal att vi importerar "tiotusentals, hundratusentals hit med dessa åsikter"? Då syftar man inte längre på en liten klick.
Citera
2014-11-13, 19:13
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Nu fungerar inte videon just nu, men sa han inte också i sitt tal att vi importerar "tiotusentals, hundratusentals hit med dessa åsikter"? Då syftar man inte längre på en liten klick.

Jodå, videon fungerar. Jag ser på den just nu. Däremot har jag inte kommit tillräckligt långt för att svara på din fråga.
Citera
2014-11-13, 19:14
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Handlar givetvis inte om att han kallar IS terrorister, utan att han snarare pratar mer om islam än om politik, har han skolats av Kent? Låter mer som ett tal på en Eurabia-konferens än en riksdagsdebatt om invandring och integration. Roande att Jomshof ännu en gång bevisade att SD har noll förmåga att svara på vad som ska göras för att bättra på integrationen.

Lyssnade du ens på talet? Poängen är ju att redogöra för problematiken kring integration av människor som har väldigt avvikande värderingar i förhållande till svenskar och européer (i frågor som demokrati, kvinnorätt, homosexualitet och religiositet); talet var i högsta grad relevant.
Citera
2014-11-13, 19:21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner

Alltså, när det handlar om övriga riksdagspolitikers bemötande till vad SD än säger, så är det skitsamma vad än SDarna säger - sossarna och de övriga kommer ändå komma med rasistanklagelser och säga att det minsann är tvärtom - oavsett vad det handlar om.

Hade Jomshof påstått att det är november månad och att julen börjar nalkas - så hade Veronica Palm ställt sig upp och tvärskrikit att "nej, så är det inte alls - det är minsann mitt i juni idag och det är midsommar imorgon, så det så!".

Eller att Jomshof sagt att kungen är flintskallig - så hade de börjat vråla att "nej, kungen är inte alls flintskallig, han har minsann tjockt afrokrull och du är rasist och dödshemsk och ser ner på alla som inte ser ut som du!!!!111".
Citera
2014-11-13, 19:23
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Antar att flyga in i World Trade Center bara var ett pojkstreck av några härliga gossar som saknade fritidsgård?

Min uppfattning är att en majoritet av muslimerna tar stort avstånd från både ISIS och framför allt al-Qaida.

Den allmänna uppfattningen (i alla fall i usa) är att ca 20-25 % av den muslimska världen är tillräckligt
radikaliserade för att bedömas som extremister! Vilket skulle innebära att ca 200-300 miljoner muslimer i världen stödjer någon form av extrem gruppering som av hela sitt hjärta vill döda alla ickemuslimer.
Citera
2014-11-13, 19:28
Medlem
Minipaxs avatar
Man undrar ju lite försynt vad det är för fel på våra politiker.
Man kan ju skämtsamt säga att "politiker är politiker"...men jag är numera seriöst orolig.

De är tamefan helt sinnessjuka, på riktigt.
Citera
2014-11-13, 19:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Nog är det väl ändå lite intressant att när Jomshof inleder med att kritisera rena terroristorganisationer, mördare och extremister så kontrar övriga partiers politiker med att man inte ska skuldbelägga alla muslimer!? Säger inte det mer om övriga partiers syn på muslimer än om Jomshofs syn på dem?

När man ser dessa frågestunder är det heller inte direkt svårt att förstå att SD bara ökar och ökar. Det är väl inte direkt så att SD:s politiker framstår som några ofelbara genier men övriga partiers representanter tycks ju vara fullständigt efterblivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in