2014-11-13, 13:39
Medlem
eireanns avatar
Visserligen är åklagaren inte färdig än men är det bara jag som är grymt besviken över hennes arbete? Rami sitter ju och ljuger även om han inte blir pressad så pressa på för helvete!!!!! Spela upp förhören där han säger sig ha sett Amani slå Yara så han inte kan sitta där och skylla på tolken.
Blir ju helt tokig på åklagaren!!!!!
Citera
2014-11-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De verkar ha fastnat i att skapa videofilmer som skall "bevisa" att Yara levde efter att hon var död och att de "trodde" hon var trött ...

Videofilmer som Rami sedan ändrar förutsättningarna för och använder för att försöka sätta allt ansvar på frun ...

Gökade de mellan 19.00 och 19.50 som Rami hävdar - troligen inte. Vad sysslar de med, klurar på hur de skall ta sig ur knipan?
Slagen har nog fallit i det långa uppehållet vid maten .. senare uppehåll handlar nog om tidpunkten när de inser att hon är död....

Och varför kom då slagen?
Kan det ha varit denna lapp som Yara hade med sig från skolan där skolan ville träffa Yaras vårdnadshavare
Och vem var det nu som hade ansvaret för skolan...men det var ju Rami - det sa han själv
Citera
2014-11-13, 13:40
Medlem
Fian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Biomamman (den stiliga modern) vet hur man för sig och har gott självförtroende. Hon kommer att få med sig många...

Jag delar Vresrosens uppfattning om att bioföräldrarna är ytterst ansvariga.

Om jag hade haft en livssituation som på något sätt var ett hot mot mitt barn så hade mina syskon absolut varit ett av de första alternativen för att hålla mitt barn tryggt.
Mitt barn har varit ute och rest med mina syskon och h*n vistas med dem med jämna mellanrum. Jag har aldrig ens tänkt tanken att någon av mina syskon skulle skada eller mörda mitt barn.

Är det någon i denna tråden som inte låter barnen vara ensamma med era syskon för att ni oroar er för att de ska bli mördade av dem?
Citera
2014-11-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Visserligen är åklagaren inte färdig än men är det bara jag som är grymt besviken över hennes arbete? Rami sitter ju och ljuger även om han inte blir pressad så pressa på för helvete!!!!! Spela upp förhören där han säger sig ha sett Amani slå Yara så han inte kan sitta där och skylla på tolken.
Blir ju helt tokig på åklagaren!!!!!

Lugn, om du och jag uppfattar att Rami sitter och ljuger, var du säker på att alla andra gjort det också. Då kan man påstå att åklagaren gjort ett bra jobb.

Det är alltid en vänlig och trevlig stämning i en svensk domstol medan saken pågår. Det kan te sig bedrägligt för personer som Rami som uppfattar signaler fel.
Citera
2014-11-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Han vågar inte säga rakt ut att han såg Amani slå Yara för då skulle det kunna brista för Amani. Det sista han vill ska komma fram är sanningen.

Han måste hålla sig till sanningen så långt det går. Det är enklast att ljuga då. Om han börjar trassla in sig i saker så kan det bli svårt att svara på följdfrågor. Det blir även svårt för frun att hålla i den "röda tråden"

Om det skulle visa sig att det är hhon som är sadisten så blir det svårt för honom att förklara att han såg och visste men ingenting gjorde. Då fick han ju stryk själv
Citera
2014-11-13, 13:53
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fian1
Om jag hade haft en livssituation som på något sätt var ett hot mot mitt barn så hade mina syskon absolut varit ett av de första alternativen för att hålla mitt barn tryggt.
Mitt barn har varit ute och rest med mina syskon och h*n vistas med dem med jämna mellanrum. Jag har aldrig ens tänkt tanken att någon av mina syskon skulle skada eller mörda mitt barn.

Är det någon i denna tråden som inte låter barnen vara ensamma med era syskon för att ni oroar er för att de ska bli mördade av dem?

Det är skillnad på att låta sitt barn åka på semester med sina syskon och att skicka sitt traumatiserade (?) barn tvärs över halva jordklotet för att BO ensam med släkt de knappt känner. Släkt som de även anser är dåliga människor.

Så du kanske skulle ta och hålla dig till det här fallet? Jag bryr mig noll och intet om din relation med dina syskon.
Citera
2014-11-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Han måste hålla sig till sanningen så långt det går. Det är enklast att ljuga då. Om han börjar trassla in sig i saker så kan det bli svårt att svara på följdfrågor. Det blir även svårt för frun att hålla i den "röda tråden"

Om det skulle visa sig att det är hhon som är sadisten så blir det svårt för honom att förklara att han såg och visste men ingenting gjorde. Då fick han ju stryk själv

Och min uppfattning så här långt är att det är Rami som till sist slog ihjäl flickan.
Båda två har tillsammans med gud vet vilka i släkten kommit överens om att Amani ska ta på sig skulden.
Denna överenskommelse gjorde dom när dom upptäckte att Yara hade avlidit
Citera
2014-11-13, 14:01
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och min uppfattning så här långt är att det är Rami som till sist slog ihjäl flickan.
Båda två har tillsammans med gud vet vilka i släkten kommit överens om att Amani ska ta på sig skulden.
Denna överenskommelse gjorde dom när dom upptäckte att Yara hade avlidit
Rami måste vara livrädd för vad hans fru har på honom för som det är nu verkar han vara på väg att gräva sin egen grav. Han ser ju bara skyldigare och skyldigare ut.....
Citera
2014-11-13, 14:01
Medlem
Pethruss avatar
Där BLT:s reporter skriver att Amani "tvättat av KABELN" skriver SR:s reporter att hon "tvättat av KAVELN". En väldig skillnad, men eftersom orden låter så lika att reportrarna hör fel vore det kanske bättre om de använde orden "sladden" och "brödkaveln" i stället...
Citera
2014-11-13, 14:09
Medlem
Genombrott för åklagaren: Han medgav att han sett sin fru slå Yara!

Tillägg: Ursäkta, det var målsägarbiträdet.
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-11-13 kl. 14:12.
Citera
2014-11-13, 14:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Där BLT:s reporter skriver att Amani "tvättat av KABELN" skriver SR:s reporter att hon "tvättat av KAVELN". En väldig skillnad, men eftersom orden låter så lika att reportrarna hör fel vore det kanske bättre om de använde orden "sladden" och "brödkaveln" i stället...
BLT:s reporter anger att det är KAVELN, inte kabeln som bör vara det korrekta...

@Pethrus. Tack för påpekandet! De har haft samma problem i rätten också. Därför försöker de säga brödkaveln när de menar kaveln. Jag tror SR:s reporter har rätt. Jag tror att mannen berättade att hans fru påstått sig ha tvättat av brödkaveln, inget annat.
Citera
2014-11-13, 14:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Genombrott för åklagaren: Han medgav att han sett sin fru slå Yara!

Tillägg: Ursäkta, det var målsägarbiträdet.
Målsägarbiträdet är bra-- nu börjar försvarsadvokaten protestera mot frågorna.. Det kan bara tolkas som att hans klient nu blir hårt pressad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in