2014-11-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var bra att du ställde en direkt fråga, då jag menar att du spammar tråden med synpunkter på judar och israeler, antisemitism och annat dravel som inte har relevans på denna sak som visar att Sverige är ett land som drar till sig kriminella klaner, just för att det finns folk, typ sådana som dig, med dina åsikter, som sitter och handlägger ärenden på Migrationsverket. Och skiter i lagstiftningen för att ni tycker så mycket som är stolligheter.

Du frågar om jag vet var bioföräldrarna befinner sig!

De är i Karlskrona, hitkomna från Gaza, för att vittna i rättegång, om sin till döds misshandlade dotter. Förövarna är bror/kusin och dennes fru. En dotter är död, som de inte orkade med och som de kunde avvara för att ge klanen ett ankare till en asyl i Sverige. Asyl som de egentligen inte har rätt till då de inte har asylbehov enligt definitionen.

Ett land byggs på lag. Sverige har en lagstiftning med asylregler och vi är också bundna av avtal med andra länder där det, främst är Dublinkonventionen som avgör var man söker asyl.

Det finns alltid en slask i lagstiftningen för att ge asyl på humanitära grunder. Det har i detta fall, visat sig att asylsökande hittar på en story anpassad till denna generösa regel som just är till för folk som har ett trängande behov av asyl men inte passar in på en paragraf.

Visst är det inte så kul att bo i varmt klimat på Gaza, med taskig ekonomi, men det är så större delen av jordens befolkning lever. Det är i alla fall inte livsfarligt, och alla dessa personer i klanen har bostäder på Gaza, men drömmer om förintelse, krig, terror och eget land, vilket framkommer av Facebook.

Medan de som Madi syster får 9 barn de inte kan försörja, och nu är vi med och försörjer dessa barn. Du försörjer dessa personer med glädje, och frivilligt, jag känner mig bestulen på en trygg ålderdom, och mina pensionspengar.

Rami och Madi har kommit hit på felaktiga grunder och nu kommer de bidra till att öka fångpopulationen och statistiken på omhändertagna barn.

Och har du inte läst mellan raderna att Yara var bråkig hemma, sängvätare och utåtagerande? En unge med ett påhittat trauma, anpassat till ankarrollen som de sände iväg till mördarparet i stället för att ge extra uppmärksamhet och kärlek. Kan du inte läsa mellan raderna?

Att Madeleen ger ett stiligt intryck och är verbal, smartare än dessa karlar klanen består av, får inte mig att ändra uppfattning om den vedervärdiga hantering de utsatte Yara för, som de är ytterst ansvariga för.

Ursäkta mig här Men du har då inte ens ett fjun av Madleens verbala förmåga, eller för den del hennes vederhäftighet.

Däremot verkar du vara full av fördomar långt upp över skorsten.

Godnatt.
Citera
2014-11-13, 01:34
Medlem
Jag tycker ärligt talat att Madi låter för dj*vlig. Det är för många som vittnar om att hon var våldsam och elak. Förhören med henne gör inte saken bättre. Empatilös är bara förnamnet. Så hon kanske är vad hon verkar.

Däremot tror jag att om. Hon skulle få för sig att drastiskt ändra sin historia så kommer den att handla om stackars hotade Madi. Den föreställningen har hon spelat många gånger.
Citera
2014-11-13, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta mig här Men du har då inte ens ett fjun av Madleens verbala förmåga, eller för den del hennes vederhäftighet.

Godnatt.

Menar du att verbal förmåga att koka ihop en story ska ersätta asyllagstiftning och övrig flyktingpraxis? Att dessa personer från denna välmående klan, ska ha asyl på bekostnad av de om blivit av med sina hem i krig, lever i tält och riskerar folkmord?

Väntade du dig att, Madeleen skulle vara lika korkad som sin man, eller de övriga gubbarna i klanen? I så fall är det du som har fördomar!

Och man blir inte god bara för att ett barn dör och man är inte automatiskt friskriven från ansvar för att man är en sörjande moder som "rymt" från en ilsken klan på Gaza. Tror du på det, bara för att det framförs av en person som vet att föra sig?

Jag tror inte på något dessa personer säger, förrän det är styrkt. För de är lögnare hela högen. Fakta är att de utan skam framför att de var oroliga i två månader utan att kontakta myndigheter eller släkt själva. För ingen normal människa nöjer sig med att de litade på sin bror, när barnet ser ut som en panda och ögonen är ledsna och barnet är övervakad när man talar med henne.
Citera
2014-11-13, 01:59
Medlem
Citat:
Jag tror det var Yaras mående som var i fokus. Om det kan vi ha olika synpunkter.

Tror jag också.

Samtidigt funderar jag på hur deras liv skulle se ut om/när de fick komma till Sverige?
Arbetslöshet? leva på socialbidrag?
Visste de hur Rami levde, trots sin flotta"utbildning"?. Här var han arbetslös, isolerad, levde på bidrag, hade en sunkig tom lägenhet, osv osv. Inget att skryta om direkt!
Citera
2014-11-13, 02:05
Medlem
Citat:

Godnatt.
För att inte tala om Madleens stil och kultiverade framtoning!
Natti till dig också, Remark!
Citera
2014-11-13, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Tror jag också.

Samtidigt funderar jag på hur deras liv skulle se ut om/när de fick komma till Sverige?
Arbetslöshet? leva på socialbidrag?
Visste de hur Rami levde, trots sin flotta"utbildning"?. Här var han arbetslös, isolerad, levde på bidrag, hade en sunkig tom lägenhet, osv osv. Inget att skryta om direkt!

Nej de hade nog inte en aning och det gav väl Rami en hel del makt. Har funderat på det där med maktförhållandena. Att veta hur man kommer till Sverige och ha barnet och vara så delaktig i familjens möjligheter att komma hit måste ha gett paret en status de knappast haft i Palestina. Förklarar iofs ingenting när det gäller hur de behandlade Yara. Så den statusen lär ha varit kortvarig i vilket fall som helst.
Citera
2014-11-13, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
För att inte tala om Madleens stil och kultiverade framtoning!
Natti till dig också, Remark!

Madleens stil och kultiverade framtoning fråntar henne, enligt dig, från ansvar och är skäl att ge familjen utdelning/försörjning för att slängde ut ett ankarbarn vind för våg, i den svenska myllan!

Jag tar mig för pannan, och inte undra på att det saknas barn och barn som nu far mycket illa i Sverige.
Citera
2014-11-13, 02:18
Medlem
Citat:
Madleens stil och kultiverade framtoning fråntar henne, enligt dig, från ansvar och är skäl att ge familjen utdelning/försörjning för att slängde ut ett ankarbarn vind för våg, i den svenska myllan!

Jag tar mig för pannan, och inte undra på att det saknas barn och barn som nu far mycket illa i Sverige.
Säger du det?
Är du nykter?
Citera
2014-11-13, 02:22
Avslutad
Citat:
Menar du att verbal förmåga att koka ihop en story ska ersätta asyllagstiftning och övrig flyktingpraxis? Att dessa personer från denna välmående klan, ska ha asyl på bekostnad av de om blivit av med sina hem i krig, lever i tält och riskerar folkmord?

Väntade du dig att, Madeleen skulle vara lika korkad som sin man, eller de övriga gubbarna i klanen? I så fall är det du som har fördomar!

Och man blir inte god bara för att ett barn dör och man är inte automatiskt friskriven från ansvar för att man är en sörjande moder som "rymt" från en ilsken klan på Gaza. Tror du på det, bara för att det framförs av en person som vet att föra sig?

Jag tror inte på något dessa personer säger, förrän det är styrkt. För de är lögnare hela högen. Fakta är att de utan skam framför att de var oroliga i två månader utan att kontakta myndigheter eller släkt själva. För ingen normal människa nöjer sig med att de litade på sin bror, när barnet ser ut som en panda och ögonen är ledsna och barnet är övervakad när man talar med henne.

Det är även min övertygelse. Nu när vi alla får spåna fritt, menar jag?
Givetvis är både mamma och pappa och morbror och morbrors här hustru lika skyldiga hela bunten.
Yara skickades iväg som........ ja, som vad? En skabbangripen hund, kanske(eller hynda, för då vän av ordning)?
Och det till detta förlovade landet Sverige.
OCH som lockar fram det allra värsta och det allra sämsta ur folk som dessa, folk som dessa bidragssökande/ bidragsparasiter.
OM nu Yara lidit av sviter av kriget i Gaza och INTE hade kunnat komma till det förlovade landet Sverige, och då utifrån de villkoren(märk här väl hur dessa parasiter rider även på dem reellt krigsskadade), hade då Yara blivit avlivad?
Ja, hade man då avlivat Yara där och på plats, menar jag?
Tämligen uppenbart att Yaras mamma anade fara över att lämna över Yara i denna Madis vård. Varför annars alla dessa skype och diverse och detta nu även efter Yaras brutala död mamma så ideliga påpekar denna intensiva kontakten?

Fi fan, men så det förlovade landet Sverige kan locka fram det allra sämsta i människor/ mänskligheten.
Hela högen är lika delar skyldiga, men styvmor Madi kommer att få bära hundhuvudet. För det är även här i Sverige fortfarande kvinnans fel allting, o. s. v.
Dock kommer Sverige som land och Sverige som rike att trots allt bedöma och döma utifrån sitt egna dåliga samvete- Madi kommer här att dömas enbart för dråp.
Det mördade lilla barnet(Yara här)bryr sig inte Sverige om, och har aldrig så heller gjort.
Skrev detta och för nu 11 dagar sedan och som pekar på vem jag egentligen och till detta barnamordet tycker och anser vara skyldig:
"Sverige slipper alltid svara, slipper vara som den Gud,
Sverige utger sig att vara, det kommer flera lilla Yara."
(FB) Vilken låt är du idag?
Och vad anbelangar just Madi och hennes kroppshållning på polisbilderna på henne? Jaa, först när jag såg dem såg jag en skådespelerska.
Men jag tror faktiskt, och som någon annan här också skrev, att hennes, Madis, kroppshållning avslöjar hela den "hållningen" och som hela denna vidriga klanen håller; Madis kroppshållning sade(säger): "Ja, men vad f- n skulle jag ha gjort då?!?!".
Madi fick och gavs precis det ansvar Madi fått och givits.
Med då hela denna klanens goda minne.
Bara det att Madi här råkade dra sitt ansvar litet för långt.
Alla kring Yara verkar ha vetat om vilken tok Madi är, ändå skulle lilla Yara lämnas i hennes vård(våld)?
Vem brydde sig, vem bryr sig? Nu är ju den lilla flickan död.
Och den riktiga banemannen går, precis och som det sig bör(och detta som alltid), helt fri från skuld.
Fi fan.

Och vad anbelangar just skådespeleri här så tar väl ändå Yaras biopappa priset? Eller varför annars dessa utspel från hans sida och på vandrarhemmet där han bodde och där han hotade folk och varifrån han blev utkastad?
Eller är det faktiskt som så att väl i Sverige, väl på svensk mark, så vet man hur en förälder/ en svensk skall vara som...?
Och vad vidare anbelangar, så Yaras poserande och utmanande kroppshållning på diverse foton....?
Jaa, vem fick en 8- årig liten flicka att agera så...? På den punkten vågar jag nog säga att mörderskan Madi var(är) helt oskyldig, i alla fall.
Fi fan och som sagt var.
Senast redigerad av hee4r 2014-11-13 kl. 03:14.
Citera
2014-11-13, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Säger du det?
Är du nykter?

Du sänker verkligen nivån på en diskussion. Men jag förvånas inte av att du imponeras av Madeleens stil och kultiverade framtoning, för något materiellt i sak brukar du inte komma med.
Citera
2014-11-13, 02:37
Medlem
Biomamman (den stiliga modern) vet hur man för sig och har gott självförtroende. Hon kommer att få med sig många...

Jag delar Vresrosens uppfattning om att bioföräldrarna är ytterst ansvariga.
Citera
2014-11-13, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Nej jag har inte sett små flickor bevakas av manliga släktingar. Nu är ju ingen ensam så all insyn och social kontroll är integrerad i samhället. (försöker man så blir man behandlad som sjukling, får te och massor av oönskat sällskap så det är ingen ide att ens försöka vara ensam ). Folk gör helt ingenting ensamma (förutom det mest privata och knappt det) Och barnen är ständigt omgiven av vuxna, barn och gamla från tidig morgon till sen kväll. Och i detta ligger en mycket stark social kontroll.

Det var en intressant liknelse med den svenske livstidsdömde pedofilmördaren Eklund
. Och naturligtvis är han inte representativ för svenska folket - vore han det så skulle "svensken" vara utrotad vid det här laget. Men det tycker jag har framgått klart högt och tydligt att svenska folket känner en vrede och avsky för Eklunds handlingar.

Iallafall så vet jag att det finns arabiska kvinnor bosatta i Sverige som bevakas av sina manliga släktingar.
Observera att detta gäller inte alla kvinnor. Det finns olika grader i helvetet - precis som i den svenska kulturen. Det finns familjer och släkter som är beredda att integrera sig i det svenska samhället och ta till sig att kvinnor har lika rättigheter som män. Och det finns det motsatta.
Jag vet att det finns arabiska kvinnor i Sverige som bevakas - ibland öppet ibland döljer man det genom att mannen följer efter henne på avstånd. Jag har mött en kvinna med schal, skamsna ögon och knäckt näsben med två manliga leende släktingar i släptåg. Kvinnan hade fått en dörr i ansiktet.

Iallafall...så ansåg MGM att Yara var vuxen - det är fakta.
Vi vet också att Yara var sängvätare hos detta par.
Vi vet att Yaras biopappa berättar olika versioner av "sanningen".
Att Yara var sängvätare i Palestina - det är Mohammed som har berättat (?)

Vresrosen nämner att det blir dyrt för oss skattebetalare att försörja Amanis systers 9 barn.
Men det är faktiskt dessa 9 barn som ska försörja oss den dagen vi blir gamla och pensioerar oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in