2014-10-12, 02:07
Medlem
Har fått farsans gamla Iphone 4S vars abonnemang gick ut från telia för över ett år sedan, men kan inte aktivera den med mitt comviq-kontatkort simkort, antar att den är operatörslåst, jag har nyss beställt ett simkort kontaktkort från telia, kommer den funka?
Citera
2014-10-12, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Har fått farsans gamla Iphone 4S vars abonnemang gick ut från telia för över ett år sedan, men kan inte aktivera den med mitt comviq-kontatkort simkort, antar att den är operatörslåst, jag har nyss beställt ett simkort kontaktkort från telia, kommer den funka?

Ja den lär funka. Gå och lås upp mobilen annars.
Citera
2014-11-12, 21:41
Medlem
Om jag tecknar ett abonnemang med Halebop, vad kommer synas i operatörsfältet i telefonen? Kommer det stå Telia eller Halebop? Har försökt hitta svar på frågan på diverse forum men inte fått något rakt besked, många användare verkar uppleva olika. Är detta slumpmässigt? Beror det på var man befinner sig? Beror det på SIM-kortet man blivit tilldelad? Kan man välja?

Frågan avser en iPhone 6.

Tack på förhand!
Citera
2014-11-13, 00:45
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jensu
Om jag tecknar ett abonnemang med Halebop, vad kommer synas i operatörsfältet i telefonen? Kommer det stå Telia eller Halebop? Har försökt hitta svar på frågan på diverse forum men inte fått något rakt besked, många användare verkar uppleva olika. Är detta slumpmässigt? Beror det på var man befinner sig? Beror det på SIM-kortet man blivit tilldelad? Kan man välja?

Tack på förhand!

Du har inte fått ett klart svar för att det inte finns nåt klart svar. Det beror på programvaran i mobilen i fråga. Det kan även skilja sig mellan mobiler av exakt samma typ, beroende på version av mobilens programvara.

Man har även från tid till annan haft en fil på SIM-kortet som innehåller namnet man vill ska synas i displayen.

Mobilen identifierar nätkoden och hämtar tillhörande text från en lista i mobilens programvara, eller i vissa fall från en fil på SIM-kortet.

Det kan alltså hända att texten i displayen ändras efter uppdatering av programvaran i mobilen, eller efter byta av SIM-kort.

Om man t.ex. stoppar in ett SIM-kort från operatören FOGG Mobile AB i en mobil som inte har med dennes nätkod i sin interna lista, så kommer det heller inte att stå FOGG i displayen, utan 240-27.
Citera
2014-11-13, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jensu

Tack på förhand!

För iOS-enheter beror det lite på vilket nät du är ansluten mot. Precis som PretIdioiem säger finns det inget generellt svar som gäller för alla enheter överallt.

Men för iOS-enheter är det som följer för simkort som skickas ut nu tillsammans med den senaste iOS-versionen och de senaste operatörsinställningarna.
2G: TELIA
3G (SUNAB-nätet): halebop
3G (Telias egna): TELIA
4G: TELIA

Detta kan självklart komma att ändras framöver, både med en uppdatering av operatörsinställningarna eller att det är något som görs med sim-kortet.

Hoppas att det vad svar på din fråga?
Citera
2014-11-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
För iOS-enheter beror det lite på vilket nät du är ansluten mot. Precis som PretIdioiem säger finns det inget generellt svar som gäller för alla enheter överallt.

Men för iOS-enheter är det som följer för simkort som skickas ut nu tillsammans med den senaste iOS-versionen och de senaste operatörsinställningarna.
2G: TELIA
3G (SUNAB-nätet): halebop
3G (Telias egna): TELIA
4G: TELIA

Detta kan självklart komma att ändras framöver, både med en uppdatering av operatörsinställningarna eller att det är något som görs med sim-kortet.

Hoppas att det vad svar på din fråga?

Svar på min fråga. Tack för utförligt svar!
Citera
2014-11-13, 19:05
Medlem
Då mitt abonemang löper ut och telefonen går sönder så tänkte jag förlänga det hos Halebop.
Efter att ha chattat med deras support så verkar det inte möjligt att få någon rabatt alls för att stanna hos dom.

Någon med liknande erfarenhet?
Telia är snuskigt dyra så dom räknar jag bort.
Citera
2014-11-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombur
Då mitt abonemang löper ut och telefonen går sönder så tänkte jag förlänga det hos Halebop.
Efter att ha chattat med deras support så verkar det inte möjligt att få någon rabatt alls för att stanna hos dom.

Någon med liknande erfarenhet?
Telia är snuskigt dyra så dom räknar jag bort.

Ring för att avsluta ditt abonnemang på 013-4950796 så kommer du att komma till deras save-desk där du kan förhandla.
Citera
2014-11-28, 21:01
Medlem
Ni som jobbar på Halebops support, vad har ni för instruktioner?

Om en kund ber att få tala med någon ansvarig, vilken instruktion har ni då?

Är ni instruerade att stänga chatten på eget initiativ utan att kunden känner att hen har fått svar på frågan?
Citera
2014-12-30, 19:43
Medlem
I lördags beställde jag en telefon hos Telia och nu undrar jag hur lång tid leveransen kommer ta? Enligt telia skulle den vara framme idag.
Citera
2014-12-31, 14:07
Medlem
Har själv Halebob. Fungerar perfekt. Gillar deras chatt!
Citera
2014-12-31, 15:37
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzumFTW
I lördags beställde jag en telefon hos Telia och nu undrar jag hur lång tid leveransen kommer ta? Enligt telia skulle den vara framme idag.

Om en telefon är i lager så skickas de normalt samma dag om man nu inte beställer för sent. Då du beställde en lördag så tas ordern hand om på måndag och skickas därefter. Så alltså borde du ha fått den idag.

Men då det har varit jul och orderantalet har säkert varit högt så vänta tills på fredag eller måndag nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in