Citat:
Ursprungligen postat av
purpleSoul
Det är snarare tvärtom. Så fort det sägs något om judar eller israeler så är man antisemit. Det får överhuvudtaget inte ske någon kritik mot staten israel, men muslimer kan man kalla terrorister och mycket annat mysigt utan att någon lyfter på ögonbrynen.
Citat:
Ursprungligen postat av
purpleSoul
Bra talat!
En fråga till vrerosen. Tar du någon hänsyn till vart Yaras bioföräldrar befann sig?
Det var bra att du ställde en direkt fråga, då jag menar att du spammar tråden med synpunkter på judar och israeler, antisemitism och annat dravel som inte har relevans på denna sak som visar att Sverige är ett land som drar till sig kriminella klaner, just för att det finns folk, typ sådana som dig, med dina åsikter, som sitter och handlägger ärenden på Migrationsverket. Och skiter i lagstiftningen för att ni tycker så mycket som är stolligheter.
Du frågar om jag vet var bioföräldrarna befinner sig!
De är i Karlskrona, hitkomna från Gaza, för att vittna i rättegång, om sin till döds misshandlade dotter. Förövarna är bror/kusin och dennes fru. En dotter är död, som de inte orkade med och som de kunde avvara för att ge klanen ett ankare till en asyl i Sverige. Asyl som de egentligen inte har rätt till då de inte har asylbehov enligt definitionen.
Ett land byggs på lag. Sverige har en lagstiftning med asylregler och vi är också bundna av avtal med andra länder där det, främst är Dublinkonventionen som avgör var man söker asyl.
Det finns alltid en slask i lagstiftningen för att ge asyl på humanitära grunder. Det har i detta fall, visat sig att asylsökande hittar på en story anpassad till denna generösa regel som just är till för folk som har ett trängande behov av asyl men inte passar in på en paragraf.
Visst är det inte så kul att bo i varmt klimat på Gaza, med taskig ekonomi, men det är så större delen av jordens befolkning lever. Det är i alla fall inte livsfarligt, och alla dessa personer i klanen har bostäder på Gaza, men drömmer om förintelse, krig, terror och eget land, vilket framkommer av Facebook.
Medan de som Madi syster får 9 barn de inte kan försörja, och nu är vi med och försörjer dessa barn. Du försörjer dessa personer med glädje, och frivilligt, jag känner mig bestulen på en trygg ålderdom, och mina pensionspengar.
Rami och Madi har kommit hit på felaktiga grunder och nu kommer de bidra till att öka fångpopulationen och statistiken på omhändertagna barn.
Och har du inte läst mellan raderna att Yara var bråkig hemma, sängvätare och utåtagerande? En unge med ett påhittat trauma, anpassat till ankarrollen som de sände iväg till mördarparet i stället för att ge extra uppmärksamhet och kärlek. Kan du inte läsa mellan raderna?
Att Madeleen ger ett stiligt intryck och är verbal, smartare än dessa karlar klanen består av, får inte mig att ändra uppfattning om den vedervärdiga hantering de utsatte Yara för, som de är ytterst ansvariga för.